Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo S80 2,8 Biturbo 1999 Sonda lambda

21 May 2010 08:02 5984 10
  • Level 21  
    Witam. W aucie została wymieniona sonda lambda na fabryczną i dalej występuje błąd w sterowniku silnika. Na odczycie parametrów bieżących, wartości są w granicach tolerancji.
  • Level 42  
    Tam jest ich 4 , które wymianiałeś , przed katalizatorem czy diagnostyczne?
  • Level 21  
    Wymieniłem przed katalizatorem i jedną za, dzisiaj wymienię ostatnią i zobacze, chociaż odczyt był prawidłowy.

    Dodano po 3 [godziny] 35 [minuty]:

    Błędy w sterowniku P1171, P1181.
  • Level 21  
    Sondy za katalizatorem wymienione (BOSCH), a kontrolka jak świeciła tak świeci.
  • Level 21  
    Witam z odczytu parametrów bieżących wynika, że kontrolka zapala sie ponieważ przekraczana jest górna graniczna wartość napiecia(czyli 1V) widziana przez sterownik. Dodatkowo występuje błąd: kontrola pracy katalizatora - system niesprawny. Sondy są oryginalne. Może uszkodzony jest sterownik.
  • Level 42  
    Czytasz to jakimś badziewnym czytnikiem OBD?
    Równie dobrze to może być wina przepływomierza, to jest VOLVO.......
  • Level 21  
    Na KTS Bosha wyszło to samo co na moim. Może i nie jest to tester przeznaczony do VOLVO, ale w większości przypadków był wiarygodny, może ktoś miał podobny proble i może coś poradzić.
  • Level 42  
    Na ile wiarogodny jest odczyt KTS - su do tego silnika nie wiem , lecz odczyt wyrażnie mówi -- niesprawny system -- KATALIZATOR.
    Wartość ponad 1 , która sonda widzi , przed czy za katalizatorem?
  • Level 35  
    emeryt2 wrote:
    Na ile wiarogodny jest odczyt KTS - su do tego silnika nie wiem , lecz odczyt wyrażnie mówi -- niesprawny system -- KATALIZATOR.
    Wartość ponad 1 , która sonda widzi , przed czy za katalizatorem?


    Tak jak mówi emeryt2 sprawdz kata, zrób analize spalin. podaj jak pracują sondy przed i za katem
  • Level 21  
    Dziękuję za zainteresowanie tematem, załączę może to co udało mi się sprawdzić:
    Z1S2:
    TID 01 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę ubogą Test:0.605 V
    TID 02 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę bogatą Test:0.605 V
    TID 03 - Napięcie dolne do obliczenia czasu przełączania B/D
    TID 04 - Napięcie górne do obliczenia czasu przełączania B/D
    TID 05 - Czas przełączania z mieszanki bogatej na ubogą B/D
    TID 06 - Czas przełączania z mieszanki ubogiej na bogatą B/D
    TID 07 - Minimalne napięcie czujnika w trakcie testu Test:0.010 V - Min:0.000 V - Max:0.595 V
    TID 08 - Maksymalne napięcie czujnika w trakcie testu Test:0.740 V - Min:0.615 V - Max:1.075 V
    TID 09 - Czas pomiędzy przełączeniami czujnika B/D
    TID 10 - Okres czujnika B/D
    Z2S2:
    TID 01 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę ubogą Test:0.605 V
    TID 02 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę bogatą Test:0.605 V
    TID 03 - Napięcie dolne do obliczenia czasu przełączania B/D
    TID 04 - Napięcie górne do obliczenia czasu przełączania B/D
    TID 05 - Czas przełączania z mieszanki bogatej na ubogą B/D
    TID 06 - Czas przełączania z mieszanki ubogiej na bogatą B/D
    TID 07 - Minimalne napięcie czujnika w trakcie testu Test:0.015 V - Min:0.000 V - Max:0.595 V
    TID 08 - Maksymalne napięcie czujnika w trakcie testu Test:0.815 V - Min:0.615 V - Max:1.075 V
    TID 09 - Czas pomiędzy przełączeniami czujnika B/D
    TID 10 - Okres czujnika B/D

    Dane z ramki zamrożonej dla adresu 11
    PID02 Dla tego błędu zapisano dane w ramce zamrożonej: P1171
    PID03 System paliwowy 1/2 - stan: Sterowanie zamknięte, wykorzystujące czujniki O2
    ... Sterowanie zamknięte, wykorzystujące czujniki O2
    PID04 Obliczona wartość obciążenia: 9.0 %
    PID05 Temperatura płynu chłodzącego: 99 *C
    PID06 Korekcja krótkoterminowa - Zesp.1: 12.5 %
    PID07 Korekcja długoterminowa - Zesp.1: 23.4 %
    PID08 Korekcja krótkoterminowa - Zesp.2: 11.7 %
    PID09 Korekcja długoterminowa - Zesp.2: 22.7 %
    PID12 Obroty silnika: 1760 /min
    PID13 Prędkość pojazdu: 46 km/h

    Dane z ramki zamrożonej dla adresu 1F


    Tryb 01 - PID 01 : Kody gotowości -- Adres 11

    Ilość zapisanych błędów: 2 -- Stan kontrolki MIL: MIL zapalona
    Kontrola wypadania zapłonów: Sprawne
    System paliwowy: Sprawne
    Elementy systemowe: Sprawne
    Kontrola katalizatora: Niesprawny/testowany
    Kontrola temperatury katalizatora: Niezainstalowany
    Kontrola układu odpr. par paliwa: Niezainstalowany
    Kontrola układu powietrza wtórnego: Niezainstalowany
    Kontrola środka chłodzącego układu klimatyzacji: Niezainstalowany
    Kontrola czujników tlenu: Niesprawny/testowany
    Kontrola ogrzewania czujników tlenu: Sprawne
    Recyrkulacja spalin (EGR): Niezainstalowany

    Czy problem może też tkwić np. w nieszczelnym układzie ciśnienia doładowania.
  • Level 21  
    Witam po wielu zmaganiach samochód udało się w końcu naprawić, powodem usterki był zamontowany przez poprzedniego właściciela przepływomierz uniwersalny, a nie dedykowany do tego modelu.