Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo S80 2,8 Biturbo 1999 Sonda lambda

endriu233 21 Maj 2010 08:02 5231 10
  • #1 21 Maj 2010 08:02
    endriu233
    Poziom 21  

    Witam. W aucie została wymieniona sonda lambda na fabryczną i dalej występuje błąd w sterowniku silnika. Na odczycie parametrów bieżących, wartości są w granicach tolerancji.

    0 10
  • #2 21 Maj 2010 08:24
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tam jest ich 4 , które wymianiałeś , przed katalizatorem czy diagnostyczne?

    0
  • #3 21 Maj 2010 12:42
    endriu233
    Poziom 21  

    Wymieniłem przed katalizatorem i jedną za, dzisiaj wymienię ostatnią i zobacze, chociaż odczyt był prawidłowy.

    Dodano po 3 [godziny] 35 [minuty]:

    Błędy w sterowniku P1171, P1181.

    0
  • #4 29 Maj 2010 20:05
    endriu233
    Poziom 21  

    Sondy za katalizatorem wymienione (BOSCH), a kontrolka jak świeciła tak świeci.

    0
  • #5 09 Lip 2010 22:10
    endriu233
    Poziom 21  

    Witam z odczytu parametrów bieżących wynika, że kontrolka zapala sie ponieważ przekraczana jest górna graniczna wartość napiecia(czyli 1V) widziana przez sterownik. Dodatkowo występuje błąd: kontrola pracy katalizatora - system niesprawny. Sondy są oryginalne. Może uszkodzony jest sterownik.

    0
  • #6 09 Lip 2010 22:17
    autoas
    Poziom 42  

    Czytasz to jakimś badziewnym czytnikiem OBD?
    Równie dobrze to może być wina przepływomierza, to jest VOLVO.......

    0
  • #7 09 Lip 2010 22:47
    endriu233
    Poziom 21  

    Na KTS Bosha wyszło to samo co na moim. Może i nie jest to tester przeznaczony do VOLVO, ale w większości przypadków był wiarygodny, może ktoś miał podobny proble i może coś poradzić.

    0
  • #8 10 Lip 2010 06:52
    emeryt2
    Poziom 42  

    Na ile wiarogodny jest odczyt KTS - su do tego silnika nie wiem , lecz odczyt wyrażnie mówi -- niesprawny system -- KATALIZATOR.
    Wartość ponad 1 , która sonda widzi , przed czy za katalizatorem?

    0
  • #9 10 Lip 2010 09:37
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    emeryt2 napisał:
    Na ile wiarogodny jest odczyt KTS - su do tego silnika nie wiem , lecz odczyt wyrażnie mówi -- niesprawny system -- KATALIZATOR.
    Wartość ponad 1 , która sonda widzi , przed czy za katalizatorem?


    Tak jak mówi emeryt2 sprawdz kata, zrób analize spalin. podaj jak pracują sondy przed i za katem

    0
  • #10 10 Lip 2010 10:03
    endriu233
    Poziom 21  

    Dziękuję za zainteresowanie tematem, załączę może to co udało mi się sprawdzić:
    Z1S2:
    TID 01 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę ubogą Test:0.605 V
    TID 02 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę bogatą Test:0.605 V
    TID 03 - Napięcie dolne do obliczenia czasu przełączania B/D
    TID 04 - Napięcie górne do obliczenia czasu przełączania B/D
    TID 05 - Czas przełączania z mieszanki bogatej na ubogą B/D
    TID 06 - Czas przełączania z mieszanki ubogiej na bogatą B/D
    TID 07 - Minimalne napięcie czujnika w trakcie testu Test:0.010 V - Min:0.000 V - Max:0.595 V
    TID 08 - Maksymalne napięcie czujnika w trakcie testu Test:0.740 V - Min:0.615 V - Max:1.075 V
    TID 09 - Czas pomiędzy przełączeniami czujnika B/D
    TID 10 - Okres czujnika B/D
    Z2S2:
    TID 01 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę ubogą Test:0.605 V
    TID 02 - Próg decyzyjny przełączania na mieszankę bogatą Test:0.605 V
    TID 03 - Napięcie dolne do obliczenia czasu przełączania B/D
    TID 04 - Napięcie górne do obliczenia czasu przełączania B/D
    TID 05 - Czas przełączania z mieszanki bogatej na ubogą B/D
    TID 06 - Czas przełączania z mieszanki ubogiej na bogatą B/D
    TID 07 - Minimalne napięcie czujnika w trakcie testu Test:0.015 V - Min:0.000 V - Max:0.595 V
    TID 08 - Maksymalne napięcie czujnika w trakcie testu Test:0.815 V - Min:0.615 V - Max:1.075 V
    TID 09 - Czas pomiędzy przełączeniami czujnika B/D
    TID 10 - Okres czujnika B/D

    Dane z ramki zamrożonej dla adresu 11
    PID02 Dla tego błędu zapisano dane w ramce zamrożonej: P1171
    PID03 System paliwowy 1/2 - stan: Sterowanie zamknięte, wykorzystujące czujniki O2
    ... Sterowanie zamknięte, wykorzystujące czujniki O2
    PID04 Obliczona wartość obciążenia: 9.0 %
    PID05 Temperatura płynu chłodzącego: 99 *C
    PID06 Korekcja krótkoterminowa - Zesp.1: 12.5 %
    PID07 Korekcja długoterminowa - Zesp.1: 23.4 %
    PID08 Korekcja krótkoterminowa - Zesp.2: 11.7 %
    PID09 Korekcja długoterminowa - Zesp.2: 22.7 %
    PID12 Obroty silnika: 1760 /min
    PID13 Prędkość pojazdu: 46 km/h

    Dane z ramki zamrożonej dla adresu 1F


    Tryb 01 - PID 01 : Kody gotowości -- Adres 11

    Ilość zapisanych błędów: 2 -- Stan kontrolki MIL: MIL zapalona
    Kontrola wypadania zapłonów: Sprawne
    System paliwowy: Sprawne
    Elementy systemowe: Sprawne
    Kontrola katalizatora: Niesprawny/testowany
    Kontrola temperatury katalizatora: Niezainstalowany
    Kontrola układu odpr. par paliwa: Niezainstalowany
    Kontrola układu powietrza wtórnego: Niezainstalowany
    Kontrola środka chłodzącego układu klimatyzacji: Niezainstalowany
    Kontrola czujników tlenu: Niesprawny/testowany
    Kontrola ogrzewania czujników tlenu: Sprawne
    Recyrkulacja spalin (EGR): Niezainstalowany

    Czy problem może też tkwić np. w nieszczelnym układzie ciśnienia doładowania.

    1
  • #11 29 Lip 2010 16:21
    endriu233
    Poziom 21  

    Witam po wielu zmaganiach samochód udało się w końcu naprawić, powodem usterki był zamontowany przez poprzedniego właściciela przepływomierz uniwersalny, a nie dedykowany do tego modelu.

    1