Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Huawei E1752 a Windows 7 - działanie

21 Maj 2010 11:16 7923 5
  • Poziom 9  
    Witam!
    Mam do Was takie małe pytanko. Zamierzam zakupić właśnie owy modem a posiadam na lapku Windowsa 7. Czy ktoś miał problemy z działaniem i instalacją tego modemu na tym windowsie? Na forum zauważyłam tylko jedną taką osobę, ale ja mam laptopa Asus, więc całkiem ina kategoria. A i chodzi mi o modemy zakupione w tym roku, bo ponoć z nimi właśnie nie ma porblemów już. Liczę na szybkie odpowiedzi. Pozdrawiam serdecznie :)
  • Poziom 9  
    Problem już pewnie rozwiązany, ale może komuś przyda się to, co napiszę.
    Kupiłem internet mobilny w Orange (niestety) i otrzymałem modem Huawei E1752. Podłączyłem go do mojego laptopa Lenovo Y550 z Windows 7 HP (32 bit) i po wielu problemach z instalacją (to wielka bzdura, że modem "sam się instaluje") w końcu udało mi się połączyć z internetem. Moja radość nie trwała jednak długo, bowiem po 3 dniach mój laptop przestał się uruchamiać. A dokładniej, w czasie bootowania następował reset i pojawiała się informacja, że wystąpił błąd i należy uruchomić narzędzie do naprawy systemu. Po ok. godzinie pracy komputer wyświetlił komunikat, że naprawa nie udała się i trzeba wyłączyć laptopa. Skorzystałem z One Key Recovery, Windows został postawiony na nowo, ale po dwóch dniach pracy z modemem sytuacja się powtórzyła, więc oddałem laptopa do serwisu. Okazało się, że dysk twardy był uszkodzony i został wymieniony na nowy. Do naprawy oddałem także modem, było dla mnie bowiem jasne, że to on jest sprawcą problemów. I co się okazało ? Modem "sprawdzono i nie wykryto problemów". Później oddałem go jeszcze raz, precyzując, że problem nie polega na tym, że sprzęt nie łączy się z internetem, lecz, że jego działanie powoduje uszkodzenie komputera. Odpowiedź identyczna. Bardzo żałuję, że skusiłem się na ofertę Orange, każdemu odradzam tą firmę. A ten modem w szczególności. Nie mam co prawda 100% pewności, że to on spowodował uszkodzenie (zanim go podłączyłem komputer działał bez zarzutu), ale wiem, że firma Huawei i Orange po prostu lekceważą ludzi. Chciałbym też zapytać, co mogę zrobić, aby po ponownym podłączeniu do laptopa sytuacja się nie powtórzyła? Nie chcę płacić za coś, czego nie używam. Będę wdzięczny za wszelkie rady.
  • Poziom 15  
    marcus89

    Nie uwierzę w to, że oprogramowanie dołączone do modemu spowodowało uszkodzenie dysku twardego. A już na pewno podpięcie modemu pod USB nie przyczyniło się do tego. Po prostu nałożyło Ci się to w jednym czasie i pewnie stąd masz takie podejście. Wcale się nie dziwie że serwis Orange zignorował taką reklamację. Uszkodzenia dysku powstają najczęściej z przyczyny uderzenia lub nagłego odcięcia zasilania od dysku - czyli brak prądu, czy bezpośrednie wyłączanie komputera z gniazdka elektrycznego. Błędy powodować mogą także zawieszenia systemu bądź wirusy.

    Jestem przekonany, że po wymianie/naprawie dysku nie będziesz miał problemów z tym modemem.

    A co do ofery Orange, to nie znam jej aż tak dokładnie, ale osobiście uważam że są lepsze - choćby Play, czy Heyah.
  • Poziom 9  
    A czy ten modem nie mógł spowodować skoku napięcia w komputerze (spotkałem się z takimi sugestiami) ? Myślę, że to nie oprogramowanie modemu stanowi problem, być może on po porostu zbyt obciąża port USB ? Dziwi mnie fakt, że komputer działał normalnie przez 2 miesiące, a po podłączeniu Huawei dysk padł. Z laptopem obchodzę się ostrożnie, nie ma mowy wyłączaniu bezpośrednio z gniazdka etc., wirusy raczej też nie wchodzą w grę, mam Nortona Internet Security.
    Chcę dodać także, że już kilka razy podłączenie modemu do komputera stacjonarnego spowodowało zawieszenie systemu i, wydaje mi się, wyłączenie dysku twardego (nie dochodzą od niego żadne dźwięki, dioda jest cały czas wyłączona). Pomaga tylko wyłączenie komputera przy użyciu przycisku zasilania. Z góry dzięki za odpowiedź.
  • Poziom 2  
    zakupiłem Hawuei E1752C i mam problem z instalacją oprogramowania (Orange Business). Tak jak pisano wyzej, czyli normalnie instaluje modem, widzi go, otwieraja sie male okienka z instalacja, rozpakowywaniem, i po tym gdy ma wyskoczyc duze okno gdzie powinno sie akceptowac regulamin, wybrac miejsce docelowe instalacji etc to wyskakuje zamiast tego pojawia sie komunikat, iż "Ten program nie może wyswietlic strony WEB" i najprawdopodobniejsze przyczyny: nie ma polaczenia z internetem etc... na innym laptopie (toshiba nb520) zainstalowalem normalnie, a tu (Toshiba nb250) problem.... czy ktos mi pomoze z tym bardzo prosze.... też bylem z tym w salonie orange i nie pomogli niestety :/ prosze o pomoc
  • Poziom 2  
    spotkał się ktoś może z takim problemem? bardzo prosze o pomoc...