Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

NE555, sterowanie kolejno dwoma elementami

21 Maj 2010 16:08 3671 11
  • Poziom 9  
    Mam układ, który steruje zaworem elektromagnetycznym.
    Mianowicie, wytwarza impuls dosyć krótki mniej niż 1 sek, układ jest tak zaprojektowany, aby niezależnie od długości zwarcia styków, wytworzył jeden impuls.

Chciałbym teraz dodać jeszcze jeden elektrozawór, który włączy się na taki sam czas lub inny, po pierwszym jednak z odstępem czasowym, nie znam się na elektronice i kombinuję, projektuję w krokodylku i mi nie wychodzi.
    Czy konieczny jest drugi układ NE555?

Nie mam w ogóle pomysłów jak to zrobić.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Drugi zawór ma być sterowny prać pierwszego? Więc w czym problem? Drugi układzik na 555, tylko zamiast przycisku - wyzwalanie z pierwszego elektrozaworu.
  • Poziom 9  
    Problem jest w tym, że nie wiem jak to podłączyć, czy to ma być do trigger,a najprościej byłoby dać kondensator, który podczas działania pierwszego zaworu ładowałby się i po wyłączeniu zaworu, uruchamiałby spust drugiego po 0,5sek, jednak próbuję podłączyć coś takiego ale mi nie wychodzi, ponieważ nie znam się na tym.
  • Poziom 9  
    Zrobiłem, tak, drugi układ chodzi tak,jakby cały czas, a pierwszy go wyłącza w czasie pracy, jednak chciałbym uzyskać późnienie ponownego załączania się drugiej lampki/odbiornika, na schemacie widać, dałem kondensator, wydaje mi się, że powinno działać i opóźnić o ok 1 sec, jednak Yenka tego nie pokazuje? Czy może jednak to nie będzie działać?
  • Pomocny dla użytkowników
    Narysuj wykres czasowy, jak ten układ ma się zachowywać. Na wykresie powinno być widoczne:

- czym wyzwalamy (przednie, tylne zbocze)
    - ile czasu ma trwać pierwszy impuls
    - ile czasu ma trwać przerwa (czy czas ma być stały czy regulowany, a jeżeli tak, to w jakim zakresie)