Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

megan II 1,6 16V powraca błąd P0340

irek924 22 Maj 2010 09:25 16768 25
  • #1 22 Maj 2010 09:25
    irek924
    Poziom 14  

    Witam. Jak w temacie, po skasowaniu błędu P0340, on ciągle powraca. Wymieniony został rozrząd kompletny, ustawiony na fabryczne blokady i nadal to samo. Wymieniony czujnik położenia wałka rozrządu, nic nie pomogło. Posprawdzałem wszystkie połączenia do tego czujnika i nadal nic. Nie wiem co dalej robić? Proszę o jakieś sugestie, co ewentualnie jeszcze zrobić, aby ten błąd skasować? Za wszystkie odpowiedzi z góry dziękuję.

    1 25
  • #2 23 Maj 2010 14:10
    genek1000
    Poziom 29  

    Co oznacza błąd P0340 i jakie parametry pracy silnika są odnośne do niego ?

    4
  • #3 23 Maj 2010 14:11
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    P0340 - CamShaft Position Sensor "A" Circuit (Bank 1 or Single Sensor)

    4
  • #4 23 Maj 2010 14:19
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Czy tak masz od początku posiadania auta?

    3
  • #5 23 Maj 2010 14:22
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jaki czujnik założony ? Oryginał ?

    1
  • #6 23 Maj 2010 14:27
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Pewnie sygnał nie wchodzi na sterownik a oscyloskopu nikt nie podłączał.

    3
  • #7 23 Maj 2010 20:34
    genek1000
    Poziom 29  

    A jak by tak CLIPem go. Jednak to mądre urządzenie i coś więcej podpowie.
    (np. czy brak sygnału, czy rozrząd rozjechany, a może przestawiacz faz rozrządu wali w kulki albo koło zmiennych faz rozrządu walnięte , albo rozrząd wymieniany razem z kołem zmiennych faz rozrządu nie przy pomocy blokad tylko na znaki i koło się źle zablokowało, w niewłaściwej pozycji)
    Na temat tej usterki w tym silniku można by pisać książki. Często winny jest człowiek robiący obsługę serwisową, ale też może być walnięty program ( wyszła poprawka związana z tym defektem).

    0
  • #8 23 Maj 2010 21:13
    irek924
    Poziom 14  

    błąd wyskoczył po jakimś roku użytkowania wymieniłem rozrząd bo myślałem że to jego wina i wymieniałem go wraz z kołem zmiennych faz rozrządu przy pomocy profesjonalnych blokad rozrządu a co zauważyłem jeszcze że ten błąd kiedyś sam się kasował a teraz to już trzeba go kompem wykasować aby check zgasł a czujnik założyłem eps

    0
  • #9 23 Maj 2010 22:08
    genek1000
    Poziom 29  

    Sprawdzałeś teraz rozrząd ? Blokady pasują idealnie ? Szczególnie ta na wałkach rozrządu ? Jeżeli check gasł wcześniej sam a teraz nie chce , to może jest winny przestawiacz. Może sie zaciera , albo jest zatarty. Trzeba by go wyciągnąć i zobaczyć czy luźno pracuje np. nim potrząsnąć i posłuchać czy stuka. Można go też zasilić 12v i zobaczyć czy pracuje. Popatrzeć czy nie ma na nim żadnych opiłków blokujących. Co to znaczy że czujnik założyłeś "eps" ( stary już jestem i nie znam się na młodzieżowym żargonie :cry: )

    0
  • #10 23 Maj 2010 22:43
    Krzysi0
    VIP Zasłużony dla elektroda

    EPS nie są dobre. Częściej nie działają niż działają.

    3
  • #11 24 Maj 2010 08:22
    genek1000
    Poziom 29  

    Krzysi0 napisał:
    EPS nie są dobre. Częściej nie działają niż działają.

    Aaaa. EPS to firma produkująca podróby. ( ja tępy :D ). Nie znam , poniważ od pewnego czasu liczą się dla mnie tyko renomowane firmy :D .
    Ja się dalej upieram żeby CLIPem go.

    0
  • #12 25 Maj 2010 22:30
    irek924
    Poziom 14  

    postanowiłem rozebrać jeszcze raz rozrząd zobaczę jak on teraz wygląda i jak pasują blokady a jeszcze jedno czy to koło zmiennych faz rozrządu to się jakoś specjalnie ustawia bo jak wcześniej go zakładałem to normalnie go przykręciłem na zapiętych blokadach i naciągniętym pasku czy może jest jakaś inna zasada

    0
  • #13 07 Cze 2010 23:05
    irek924
    Poziom 14  

    w końcu sprawdziłem ten rozrząd i jest ustawiony idealnie co jeszcze sprawdzić nie wiem już co robić

    0
  • #14 08 Cze 2010 05:38
    arturjasinski
    Poziom 13  

    Wymień czujnik na oryginalny i będzie ok. z doświadczenia wiem że co drugi EPS nie działa jeżeli chodzi o CMP I CKP.

    0
  • #15 18 Sie 2010 21:25
    ordal
    Poziom 2  

    witam mam taki sam problem irek 924 megan 2 1.6 16V wymienione koło zmiennych faz rozrządu zawór elektromagnetyczny zniennych faz rozrządu,
    i czujnik wałka rozrządu pasek też. Po tej naprawie nie stuka w silniku ale nadal jest błąd wałka rozrządu, czujnik podmieniałem z innej meganki działającej, przeorałem całą instalację od czujnika do sterownika odwinołem instalację ,sprawdziłem między kostką czujnika wałka a wśrodku steownikiem i jest o.k. został mi tylko oscyloskop sygnału z czujnika wałka. kolega rzekomo badał przed tą naprawą i był jakiś szarpany tak określił.
    prosze o jakieś info
    PS MEGAN II 1.6 16V koło zfr to nagminna usterka - wada fabryczna po tej naprawie trzeba wymieniać soft w sterowniku na nowy zeby znowu się nie rozwaliło- ja to zrobiłem ale jeśli chodzi o czujnik wałka to nie pomogło.

    1
  • #16 18 Sie 2010 23:11
    genek1000
    Poziom 29  

    ordal napisał:

    PS MEGAN II 1.6 16V koło zfr to nagminna usterka - wada fabryczna po tej naprawie trzeba wymieniać soft w sterowniku na nowy zeby znowu się nie rozwaliło- ja to zrobiłem ale jeśli chodzi o czujnik wałka to nie pomogło.


    Zkąd masz tą informację że trzeba zmienić soft żeby nie padło ponownie ?
    Czy to potwierdzone ?

    0
  • #17 21 Sie 2010 08:13
    ordal
    Poziom 2  

    Wiem bo byłem u chłopa co pracował (pytał ile było jeżdzone po wymianie koła, jak długo to znowy padnie) w reno spisał numer vin dzwonił do serwisu i
    podali mu klucz do programu żeby wgrać, program miał na płycie. Ten soft wgrywają prawdopodobniew reno gratis.
    Ja dziś znowu walczę z czujnikem wałka rozrządu.

    0
  • #18 21 Sie 2010 09:31
    colin555
    Poziom 27  

    tak soft trzeba zmienić

    walczyłem z tym w tamtym tygodniu

    koło, zawór, czujnik - jak coś potrzeba to mam sprawne

    jak wychodzi pomiar param na CLIPie?

    0
  • #19 21 Sie 2010 15:40
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    ordal napisał:
    PS MEGAN II 1.6 16V koło zfr to nagminna usterka - wada fabryczna po tej naprawie trzeba wymieniać soft w sterowniku na nowy zeby znowu się nie rozwaliło


    Kolega wie o czym mówi? Czy kolega wie dlaczego te koła się uszkadzją?

    0
  • #20 21 Sie 2010 21:19
    genek1000
    Poziom 29  

    Przemo9826 napisał:
    ordal napisał:
    PS MEGAN II 1.6 16V koło zfr to nagminna usterka - wada fabryczna po tej naprawie trzeba wymieniać soft w sterowniku na nowy zeby znowu się nie rozwaliło


    Kolega wie o czym mówi? Czy kolega wie dlaczego te koła się uszkadzją?



    Tak se czasami siąde i myślę - skąd się biorą te różne dziwne informacje w internecie. Ktoś chyba siada z piwem w ręce i na poczekaniu wymyśla te bajki , komu jaką potrzeba. :cry:

    0
  • #21 21 Sie 2010 22:21
    ordal
    Poziom 2  

    Jakie bajki dowiedz się chłopie w serwisie reno, lub poszukaj w internecie. Stukające koło zmiennych faz rozrządu - najpierw wgrywają soft jak nie pomoże
    to koło zawór rozrząd pompawody i czujnik wałka rozrządu (te wiadomości też można znależć na stronach angielskich).
    pozdrawiam.

    Dodano po 31 [minuty]:

    colin555 napisał:
    tak soft trzeba zmienić

    walczyłem z tym w tamtym tygodniu

    koło, zawór, czujnik - jak coś potrzeba to mam sprawne

    jak wychodzi pomiar param na CLIPie?


    Klipa ma pożyczonego i tak nie bardzo się nim jeszcze posługuję. Cdif pokazuje P0340 Kts też. Dziś kupiłem nowy orginalny czujnik wałka rozrządu w serwisie założyłem i przez kilka minut było o.k. zero błędu, ale moja radość trwala krótko. błąd powrócił. Obserwowałem sygnał oscyloskopem na cdifie ale mało widać niskie piki nie można rozciągnąć obrazu.
    Auto ostygło i znowu było o.k. przez kilka minut obojętnie na jakich obrotach.
    Jak jest o.k. to niby ten sygnał ma piki 3 mm a jak jest błąd to czasem krech pozioma 12V jakby niższy sygnał.
    Orginalny czujnik był sarzema nowy jest valeo i nowy numer serwisowy.
    Muszę dokładnie czymś zbadać ten sygnał, zasilanie i masę czujnika dawałem bezpośrednio z akumulatora bez zmian, a najlepsze jest to że auto ma 51 tyś i pierwszy właściciel.

    1
  • #22 22 Sie 2010 14:33
    ordal
    Poziom 2  

    Temat zamkniety auto naprawione, kostka w czujniku nie miała styku, sugnał na oscyloskopie cdif o.k. przedtem to było tylko 12V z szumami . Ladny sugnał prostokątny wszystko widać.

    0
  • #23 23 Wrz 2010 12:16
    snozer
    Poziom 17  

    Kostki to jest to co w renault uwielbiam. W megan I przez 11 lat użytkowania z 5 naprawiałem.Od ABS od poduszek od tylnego świtła, sterownika tylniej wycieraczki a CLio I pamiętam nawet od dmuchawy. Teraz w megan II mam ten sam problem i zacznę się bawić z tą kostką za jakiś czas - błąd P0340 :D

    2
  • #24 16 Paź 2010 14:15
    snozer
    Poziom 17  

    Witam ponownie

    Odnośnie czujnika to mój przepuszczał olej i cała kostka pływała w oleju. Wymieniłem go na oryginał. Kostka oczywiście też nie miała styku. Próbowałem z nią walczyć. Musze dodać że łatwo się rozbiera. Lecz te styki to badziewie i próbowałem je podginać ale to niewiele daje. Musze ją wymienić !.

    Odnośnie zmiany oprogramowania w kalkulatorze. Rozmawiałem z facetem z renault mi powiedział, ze oprogramowanie pomaga uruchomić silnik na zimno bez zgaśnięcia oraz samochód mniej szarpie przy nagłym przyspieszaniu i puszczaniu gazu. Wadą oprogramowania jest zwiększenie spalania samochodu.

    0
  • #25 04 Gru 2010 04:47
    snozer
    Poziom 17  

    Witam ponownie

    Aby potwierdzić to co pisałem powiem, że wymieniłem kostkę od czujnika wałków rozrządu oraz od impulsatora wału rozrządu oraz od elektrozaworu KZMF i błąd się skasował i nie wraca. Dodam, że nie działało mi ogrzewanie lusterek i okazało się że styki w kostce od lusterka szlak wizą a są takie same jak w innych kostkach w aucie :!:

    0
  • #26 21 Lut 2014 21:21
    Tolo1
    Poziom 14  

    Chcialbym troche odswiezyc temat bo teraz ja mam ten problem. Kupilem Megi 2003 r 1,6 16V i po jakims czasie zapalil mi sie serwis i check. Komputer pokazal 2 bledy:



    p0340 Czujnik polozenia walka rozrzadu. Sygnal poza tolerancja oraz P0010 Przestawianie walka rozrz. A(rzad 1). Brak zgodnosci wartosci pamieci.
    Fachowcy doradzili mi zmiane kola zmiennych faz rozrzadu,zrobilem to. Niestety blad nadal powraca i nie daje sie skasowac. Auto poszarpuje na niskich biegach i swieci mi sie check i serwis.
    Mam pytanie,gdzie jest ten czujnik i kostka polaczeniiowa? Gdzie i czy drogo mozna kupic taki czujnik? Co jeszcze moze byc przyczyna tej usterki bo juz mi brak slow do tego badziewia? Prosze o wszelkie sugestie.

    3