Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Master 2.5 dci kontrolka servis problem

22 Maj 2010 09:52 20887 9
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich .Mam Mastera 2.5dci 2007r 100ps pół roku temu zaczął zapalać kontrolkę świec żarowych i servisową żółtą (silnik słabnie tryb servisowy) Na początku zdarzało się to raz w miesiącu ,wystarczyło zresetować kluczykiem i jechał dalej .Po jakimś czasie coraz częściej i częściej aż nie dało się jeździć (kontrolka czerwona i stop silnik gaśnie) W servisie po podłączeniu do clipa i odczytaniu błędów okazało się że zaniskie ciśnienie układu zasilania. Servis stwierdził że może to zawór na listwie wtryskowej ,może zawór na pompie (zwrotny ciśnienia) a może to wtryski. Samochód ma 80tyś i jestem drugim właścicielem (sam sprowadzałem z francji) Silnik po odpaleniu zachowuje się idealnie ,równa praca i cicha .Usterka następuje albo pod obciążeniem albo przy zmianie biegu na wyższy przy niskich obrotach. Ponieważ nie chciałem ryzykować w servisie (lotto albo albo a klijent płaci) postanowiliśmy sami szukać .Najpierw wyeliminowaliśmy lewe powietrze które zaciągał do paliwa z trefnych złączek przy filtrze paliwa.Usterka nadal.Potem dobrałem się do listwy wtryskowej ,jest wyposażona w mechaniczny zawór zwrotny (bezpiecznik) okazało się że pod ciśnieniem puszcza od razu (otwarty cały czas) Dla testu został zaślepiony (dostępny tylko z listwą wtryskową w servisie 1500zł ).Samochód zaczął jeździć usterka zniknęła (tona na pace i dwa dni w gaz)Na trzeci dzień zapięcie przyczepy na hak i w trase a po 50 km znowu servis (żółty) Diagnostyka na zwykłym kompie ''za niskie ciśnienie układu zasilania'' .W tym układzie ciśnieniem steruje zawór na pompie (demontaż i nowe oringi) brak usterki dwa dni i na trzeci znowu to samo.Zawór pompy nowy kosztuje 330zł allegro niestety o tym numerze co mój jest nie dostępny tylko servis ,a tam razem z pompą (głupota) Wygląda że on jest winowajcą .Czy ktoś może mi coś doradzić ? Gdzie jeszcze szukać? Może coś przeoczyłem.Czy zawór o innym numerze (do takiego silnika) będzie się czymś różnił ? Czy można śmiało kupić ?
  • Poziom 1  
    wczoraj zapaliło mi się dokładnie to samo.byłem w renault z podobnym problemem 3 miesiące temu. wówczas powiedzieli mi, że muszę "przepalić dpf". gość przepalił (jakieś 15 minut na wysokich obrotach i pod kompem)i zresetował błąd na kompie i jeździłem 3 miesiące. wcześniej - rok temu też mi się zapaliły te kontrolki i... wówczas wymienili mi jakąś kontrolkę sprzęgła. zasadniczo masakra. wydaje mi się, że mechanicy działają na chybił trafił.
  • Poziom 17  
    Kolego diaga w reke i wywolac usterke na drodze patrzec na parametry siln ika .a jak zaslepiles zawor na listwie?
    troche to czasu zajelo .z praktyki to walniety jest wlasnie ten zawor i nie jest tylko z listwa ja mam go za 400 netto z boscha .a jak sobie nie poradzisz do zapraszam na warsztat a w serwisie wiem ze go sprzedaja tylko z listwa.
  • Poziom 13  
    Marcin5 nie szukaj drugiego zaworu bo to strata kasy tylko musisz dobrać oringi tak żeby były szczelne(ja wymieniałem chyba z 8 razy aż trafiłem na właściwe)
  • Poziom 10  
    Zawór na listwie to banał ,wykręcasz i idealnie pod niego pasuje 2grosze jako mięka podkładka .Dokrecasz i zgłowy .Jest to zawór coś jakby bezpieczeństwa taki dodatek wrazie czego.Zlądowałem u mechanika Altronik (jest tu na forum) facet ze świdwina Ponoć miał być najlepszy w okolicy .Postawiłem auto na warsztat po dwóch dniach telefon że wiedzą co to Wtryskiwacze (silnik chodził idealnie równo ,palił idealnie zdziwiło mnie to ).Dwa do regeneracji ,powód wadliwe paliwo w baku (stwierdził chyba na smak)Oprócz tego było dużo zanieczyszczeń w zbiorniku dużych i stałych jak rdza (wielkość paznokcia) prawdopodobnie gdzieś zatankowane z paliwem.(Brak związku ze usterką )Zrobił wtryski ,miał oddać auto ,ale dzwonie a tam pani mówi że jest coś jeszcze i szukają .Po dwóch dniach jade żeby się czegoś dowiedzieć ,a tam pan wyciąga z mojego mastera EGR ,wymienił też czujnik na listwie (nie wiem po co ,na próbe zmieniałem trzy )Po nastepnych dwóch dniach dzwoni i mówi że znalazł uszkodzona wtyczka przepływki. Auto do odbioru . Odebrałem auto pojeczałem do niemiec a podrodze servis się zapala jak dyskoteka ,sam gaśnie potem znowu się zapala masakra. Nie miałem czasu jechać do faceta (zadzwoniłem tylko że jest problem (odp moze coś znowu się popsuło) Zrobiłem diagnostykę komputerową u siebie na miejscu .Ta sama usterka co przed naprawą plus 4 dodatkowe zaworu EGR
    Skasowali błędy ,bo moze przypadek .Poleciałem znowu w trase ,po drodze 700od granicy spadek kompresji syczenie spod maski .Dawało spod wtryskiwacza ,servis w niemczech i co się okazuje facet za naprawe Mastera w świdwinie wziął 1700 i wtryski wkręcił na stare podkładki jednorazowe (przynieśli w serwisie pokazać dwa odciski na podkładce po wtryskiwaczu stara miedź ,podkładka prawie płaska)Koszt wymiany lepiej nie pytać ,jak to w niemczech.Wróciłem do kraju ,jade do goscia ,podłączył komputer wyskoczyło 5 błędów jak poprzednio. Wkurzyłem się i pytam o co chodzi ,Dałem do naprawy auto z jednym błędem i z jedną usterką ,teraz jest ta sama usterka ,te same objawy podczas jazdy plus 3 usterki EGR po jego czyszczeniu .A facet na to ,że on mi nie dawał gwarancjii na koła i nie wie o co mi chodzi .Powiedział że najwyrażniej się coś znowu posuło i teraz trzeba EGR wymienić .Pytam czy to nie dziwne że poprzednio przed jego czyszczeniem nie było tych usterek a teraz są ?Ale gość oczywiście twierdzi że się samo popsuło.Pytam jak z tą gwarancją a facet dalej bredzi że on mi na całe auto nie dawał gwarancjii .Wkurzony pytam czemu zaoszczędził 2zł na podkładce pod wtryskiem a on nato że miało się prawo zdarzyć to nie jego wina .Pytam co dalej z naprawą ?A facet że trzeba szukać i nawet nie kryje że ma zamiar dalej kasować ,mówi że na początek wymieni mi EGR a później się rozprawi z komputerem .ZGROZA Aż strach pomyśleć co by jeszcze spieprzył .Auto zabrałem .Mam wydruki jednej usterki przed oddaniem auta do niego i wydruk z kompa 6 dni po odebraniu ,gdzie jest ta sama usterka plus prawie wykończony EGR ,do tego faktura na naprawę i nagrane rozmowy telefoniczne z klijentem (mam firmowy telefon i wszystkie się nagrawają) Zrobie facetowi sprawe nie własciwą naprawe ,uszkodzenie zaworu EGR i wizyte w serwisie w niemczech po jego wadliwej naprawie.

    Dodano po 7 [minuty]:

    A pozatym to teraz jak gasze auto po chwili dochodzą od strony chłodnicy jakieś niepokojące dźwięki jakby jakieś blaszki drżały ,coś się zamykało ale dziwnie głosno .Podejrzewam ze to EGR po jego czyszczeniu ,błędy na kompie wyskakują ,zwarcie do masy EGR ,zwarcie do plusa EGR i błąd układu ARF EGR . Tak czy owak usterka główna czyli serwis przy ok 2500obrotów na minute zapala się nadal (spadek ciśnienia w układzie paliwowym ) i auto nie jeździ jak powinno .
  • Poziom 10  
    Witam.
    W masterze bolączką są wtryskiwacze i niedomagania układu wtryskowego.
    Przy objawach jakie opisujecie i błędach kontroli ciśnienia Rail zacząć należy od próby przelewowej wtryskiwaczy. Jeśli wtryskiwacze są sprawne ( przelewy szczelne- niewielki ilości paliwa na odpływie) Szyna rail sprawna, pozostaje sprawdzenie wydatku pompy ciśnieniowej CR.
  • Poziom 10  
    Przejechałem kolejne 5tyś km i teraz wszystko wychodzi pan PSEUDO mechanik ZE Świdwina (zachodniopomorskie)z firmy zjmującej się naciąganiem ludzi na koszty czyli ALTRONIK rozwalił kompletnie EGR podgiął blaszkę żeby nie otwierał tym samym po czasie spalił się elektromagnes . (brak wiedzy)Wreszcie znalazłem troche czasu na rozebranie tego wszystkiego i najlepsze jest to ża wszystkie śruby okrągłe ,(chyba nie stać ich na klucze i kręcą zębami) w każdej kostce elektrycznej zdarta izolacja i zamiast nowej elastycznej PARCIANA !!!!!jak za komuny(skąd to wzieli?) teraz wszystko się rozkleja i odpada , wszystko trzeba izolować ,poprawiać Horror. Połowy śrubek brakuje (wogóle nie wkręcone ,bo zgubili) orginalne opaski zastąpione jakąś tandetą SZOK !!!! Do tej pory sam zmieniałem oleje i filtry itp i pod maską niczego nie brakowało . Mam go od nowości tzn 11tyś miał na liczniku pierwszy raz widze takie spustoszenia po mechaniku .Może stworzymy wątek gdzie będziemy reklamować dobrych mechaników i złych ,bedzie mozna sprawdzić który mechanik w okolicy czy danym rejonie naprawia a który tylko naciąga klijentów .
  • Poziom 24  
    marcinc5 napisał:
    Zawór na listwie to banał ,wykręcasz i idealnie pod niego pasuje 2grosze jako mięka podkładka .Dokrecasz i zgłowy .Jest to zawór coś jakby bezpieczeństwa taki dodatek wrazie czego.


    Za takie podpowiedzi dałbym Ci bana!
    Pieniądze służa do tego aby nimi płacić a nie pchać do listwy wtryskowej.
  • Poziom 10  
    Widać odezwał się ktoś mądry ,chyba taki jak fachowiec do którego trafiłem (Altronic u niego tylko wydawać a i tak nic nie naprawi ) bo wniósł do tematu aż miło poczytać.A jak żeś taki mądry to jak pojedziesz dalej na drodze z uszkodzonym zaworem na listwie?? Pewnie po lawete trzeba by zadzwonić i tyle z Twojej mądrości ......... wtedy byś wydał i oby ci się przytrafiło w połowie niemiec.
  • Poziom 36  
    A tak się składa że mądry,bo niekontrolowany wzrost ciśnienia do ..(no właśnie ilu barów)zarejestrowany przez ECU powoduje....?
    Ciekaw jestem Twojej odpowiedzi , i mądrości!

    Masz z kimś na pieńku to załatw sprawę tak jak się załatwia wśród dorosłych cywilizowanych ludzi.Poza tym nie widzę powodu dla którego nie mógłbyś skorzystać z pomocy autoryzowanego serwisu.