Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opticum GXR-301 Zrywanie połączenia.

Dante41k 22 Maj 2010 13:39 4392 5
  • #1 22 Maj 2010 13:39
    Dante41k
    Poziom 8  

    Witam. Ostatnio zakupiłem nowy ww. router. Po przemeblowaniu podłączyłem sprzęt, skonfigurowałem według wskazówek z instrukcji. Wszystko działało pięknie, na PC łącze po kablu, na PS3 wi-fi. Mianowicie, jakie było moje zdziwienie kiedy wstając rano następnego dnia uruchamiając komputer nie było internetu. Mam windows 7 i pogrzebałem trochę w opcjach ale ostatecznie do niczego konkretnego nie doszedłem więc powróciłem do takich ustawień na jakich router działał.

    Później jeszcze raz skonfigurowałem router według instrukcji i działał normalnie. Teraz znowu padł. W Centrum Sieci widnieje komunikat "Serwer DNS nie odpowiada". Na konsoli "Błąd serwera DNS 80710102"

    W tym momencie nie mogę się nawet zalogować na router wpisując do przeglądarki 192.168.1.0

    Internet jaki mam to 1 Mbps z Multimedii.

    Opticum GXR-301 Zrywanie połączenia.

    Powyżej obrazek z oknem jakie pojawiło mi się podczas ostatniego ustawiania routera. Może ktoś potrafi mi pomóc. Zazwyczaj router działa aż do momentu wyłączenia komputera na noc czy na dłuższy czas. Później we właściwościach połączenia nie mam dostępu ani do sieci ani do internetu.

    0 5
  • #2 22 Maj 2010 15:23
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    jak internet przestanie działąc to sprawdż pinga, uruchom CMD.exe i wpisz
    ping 209.85.129.103

    czy ping działa ? 0% strat ma być.
    jeśli tak to DNS proxy w twoim routerze pada (tak jak w moim) wiec
    spróbuj wpisać w włąściwościach TCP (IP4) karty, DNS server na sztywno
    dns1=8.8.8.8
    dns2=8.8.4.4

    daj znacz czy to coś pomaga

    0
  • #3 22 Maj 2010 15:38
    Dante41k
    Poziom 8  

    Jak tylko pojawi się znowu ten problem to spróbuje to rozwiązanie i dam znać. Spodziewam się że padnie ok. 18-20 bo ok 12 ustawiałem dzisiaj wszystko od nowa. Najgorsze jest to, że pomimo, że teraz działa to i tak nie mogę zalogować się na router i nie wiem dlaczego.

    0
  • #4 22 Maj 2010 15:55
    bogiebog
    Specjalista Sieci, Internet

    > że teraz działa to i tak nie mogę zalogować się na router i nie wiem dlaczego

    tzn teraz nie możesz wejść na router ?
    jaki błąd wyskakuje ?

    jak internet nie działa to uruchom CMD.exe i wpisz
    ipconfig /all >> C:\log1.txt
    ping www.google.com >>C:\log1.txt
    ping 74.125.43.104 >>C:\log1.txt
    tracert -d 74.125.43.104 >>C:\log1.txt

    następnie załącz C:\log1.txt

    0
  • #5 22 Maj 2010 18:49
    Dante41k
    Poziom 8  

    Już rozwiązałem problem (przynajmniej tak mi się wydaje) był u mnie znajomy i razem pogrzebaliśmy trochę w ustawieniach. Doszliśmy do wniosku, że najprawdopodobniej problemem tutaj było włączone TCP/IPv6. W tym momencie router hula jak trzeba. Nawet lepiej niż wcześniej. Jeśli problem znowu się pojawi to dam znać.

    0
  • #6 01 Maj 2011 21:52
    Anianka
    Poziom 1  

    Odświeżam temat, gdyż mam podobny problem. A jako kompletny laik nie wiem nawet od czego zacząć.
    Sieć bezprzewodowa (dostawca Multimedia, kablówka, Opticum GXR-301) skonfigurowana od pół roku działała bez problemów do czasu, kiedy kupiłam nowego laptopa Toshibę z siódemką. Gdy tylko podłączyłam się do sieci po 10 min. zrywało połączenie z netem we wszystkich komputerach (2 lapy i jeden stacjonarny - Visty). Na modemie intensywnie mrugają dwie lampki PC LINK i INTERNET. Dziwne jest to, że gdy skonfiguruje się sieć od nowa, przy włączonych wszystkich sprzętach działa nawet na nowym laptopie i nie zrywa. Wyłączyłam bramę i przestało zrywać po podłączeniu, ale jak tylko wyłączę kompa cała sieć pada i trzeba znowu konfigurować.
    Sprawdzałam pinga i mam 100% straty. Zmieniłam dns zgodnie z poradą, ale to nic nie dało. Chyba, że jako "zielona" robię coś nie tak lub czegoś nie robię.
    Jeszcze śmieszniejsze jest to, że w mojej sieci domowej (kabel telefoniczny, router tp-link td-w8960n - dostawca Netia) nic podobnego się nie dzieje, ale również jest 100% straty.
    Błagam, jeśli wiecie, co zrobić, to pomóżcie. Dostaje już białej gorączki i boję się myśleć, co czują współlokatorzy. Proszę o szczegółowe i proste instrukcje :D

    0
  Szukaj w 5mln produktów