Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

PSX pisanie własnych gier...

synthhhh 22 May 2010 19:16 3382 5
  • #1
    synthhhh
    Level 20  
    Witam
    Mam pytanie i problem który nasunął się przed chwilą. Chodzi o możliwość "tworzenia" własnych gier na konsole Playstation1, nie mam na myśli "Net Yaroze" ale o normalną gre.

    Tak się zastanawiałem gdy konsola pojawiła się w 1994r, od razu pojawiło się mnóstwo różnych tytułów 2D i 3D, jak wiadomo w "tamtych" czasach przełamanie przez zwykły PC 200MHz było wręcz niemożliwe... w jaki więc sposób powstał Resident Evil, Tekken czy też Abe Odysey...

    gdy przeglądam cd z Silent hill widze kilka plików, w tym jeden 400MB
    gdy otwieram NBA widze mnóstwo plików i folderów...
    Już kiedyś bawiłem sie w zgrywanie dzwięków, obrazków itp. z PS-cdrom

    Czy ktoś się orientuje, w czym pisano owe gry?
    Zna ktoś jakieś strony, mogą być zagraniczne.
    btw. szukałem juz w google i nic ciekawego nie znalazłem.

    dziwne ale... chciałbym spróbować

    update.
    Znalazłem iż Resident Evil można edytować w jezyku C, hm jednak nic więcej...
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    sonne2
    Level 21  
    Witam
    Wiesz co, wydaje mi się, iż takie gry mogły zostać stworzone na komputerach klasy Pentium 0,2 GHZ. Po prostu bardzo długo się kompilowały. Gry tworzone były przez wielu programistów. Nawet obecnie posiadając przykładowo 2 średniej klasy komputery uda się osiągnąć na nich dość dużą moc obliczeniową. Wydaje mi się, iż temat jest bardzo ciekawy. Dużo ludzi ma PSX w domu, a teraz można tej konsoli dać nowe zastosowania, lepiej poznać jej budowę.
  • #3
    synthhhh
    Level 20  
    I o to mi chodzi, każdy ma w domu komputer przewyższający mocą maszyny z lat 90...

    Wiem ze scena PSX jest uboga (ps2 ma większe możliwości jednak to chyba za wysokie progi...), jednak myśle iż można coś z tym zrobić, w wolnej chwili sprubuje po przeglądać demo dyski, zazwyczaj gry mialy tam po 1 poziom... może da się coś z nich wyciągnąć... statyczne obrazy jak w Resident evil...
  • #4
    obsid
    Level 25  
    Pomijając na razie kwestię języka programowania, podstawą do tworzenia gier dla konsol jest tzw. developer kit: zestaw dokumentacji hardwarowej tzn. szczegółowy pakiet instrukcji programowania poszczególnych specjalizowanych układów opracowanych dla zapewnienia takich, a nie innych możliwości wynikowych konsoli.

    Developer kit jest rozpowszechniany w wewnętrznej dystrybucji i jest obwarowany szczególnie restrykcyjnymi zapisami o ochronie i poufności.

    Niekiedy stopień skomplikowania rozwiązań układowych konsol, a tym samym obszerność dokumentacji developerskiej, jest na tyle wysoki (PS3), że mimo silnych nacisków rynkowych, gry na te platformy powstają w stosunkowo niewielkich ilościach, a tzw. exclusivy (gry napisane z uwzględnieniem szczególnie wyjątkowych cech konsoli wyłącznie dla danej platformy) można policzyć dosłownie na palcach.
  • #5
    Haker5
    Level 21  
    Ja osobiście posiadam DEV KIT mógłbym go sprzedać mam PS1 i PS2, ale czy cos zrobisz to nie wiem ja osobiście nie zagłębiałem się w gry, a w samą budowę konsoli aby powiększyć swoją wiedzę w zakresie naprawy sprzętu SONY.
  • #6
    QaDo
    Level 19  
    "mógłbym go sprzedać" "haker5"...
    Owy oficjalny Developer KIT nie może być sprzedawany, a zarazem dostępny jest w internecie, wystarczy zapukać w dobre drzwi (PM me) lub odrobine poszperać.
    Softwarowy Dev kit zarazem nie pomoże w naprawach konsol, a właśnie pisaniu oprogramowania na daną platformę. Ale to już w sumie Yaroze..