Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

elektryczna antena jak można ją podłączyć?

miras19864 23 Maj 2010 09:30 5891 13
  • #1 23 Maj 2010 09:30
    miras19864
    Poziom 10  

    witam dostałem od kolegi taką antenę jak na fotce niżej i jestem zielony jak ją sprawdzić jak podłączyć jaki kabelek gdzie do czego chciałbym ją wmontować do golfa3

    elektryczna antena jak można ją podłączyć?

    Pazdro:)

    0 13
  • Relpol
  • #2 23 Maj 2010 09:40
    irek19
    Poziom 33  

    Pozostaje tylko warsztat.

    0
  • #3 23 Maj 2010 13:51
    miras19864
    Poziom 10  

    może ktoś podałby jakiś schemacik podłączenia tej anteny

    0
  • #5 26 Sty 2011 23:00
    Mac_Abra
    Poziom 11  

    Witam, podłączę się do tematu.

    Mam taką samą antenę Hirschmann - Hit Auta 5091. Problem polega na tym, że brakuje mi właśnie do kompletu tego przekaźnika. Jest on zaznaczony na schemacie, który można znaleźć w instrukcji podanej przez zetdeel.

    Mam prośbę - czy ktoś byłby w stanie podpowiedzieć, jakiego typu przekaźnika muszę szukać, na podstawie tego schematu? Z samochodowych takiego nie znam, ten jest troszkę bardziej zaawansowany.

    Dodaję link oraz załączam plik z rysunkiem tego przekaźnika (pokazany w układzie razem z silnikiem anteny):
    elektryczna antena jak można ją podłączyć?

    0
  • Relpol
  • #6 27 Sty 2011 13:29
    zetdeel
    Poziom 38  

    Cytat:
    ...Mam prośbę - czy ktoś byłby w stanie podpowiedzieć, jakiego typu przekaźnika muszę szukać...

    PRZEKAŹNIK RM94P12 PRZEŁĄCZNY PODWÓJNY
    R15-2P-12VDC
    lub podobne.

    1
  • #7 29 Sty 2011 18:26
    Mac_Abra
    Poziom 11  

    Dzięki zetdeel.

    W międzyczasie też szukałem i wyszło mi z kolei że nada do tego się przekaźnik typu MT-6 na napięcie 12V. Można je dostać za kilka PLN z podstawką.

    Tylko że tu jest problem przeznaczenia - bo to jest przekaźnik elektroniczny (telefoniczny) a ja potrzebuję go wsadzić do auta. Do tego jeszcze ma "uciągnąć" antenę, nie wiem jakie ona daje obciążenie ale dla MT-6 nie powinno być dużo wyższe od 1A. Więc rodzi się pytanie, pop pierwsze - czy taki przekaźnik wytrzyma ten prąd a jeśli tak to po drugie - czy taki "niesamochodowy" przekaźnik nie będzie np przerywał na wybojach itp?

    Z przekaźników które zaproponowałeś solidnie wygląda ten z Relpolu, zastanowię się nad nim, ale najlepiej by było chyba dopasować jakiś odpowiednik z tych samochodowych, o ile taki jest. A może powinienem zadać pytanie o pomoc w innym dziale?

    0
  • #8 30 Sty 2011 02:31
    zetdeel
    Poziom 38  

    Cytat:
    ...Z przekaźników które zaproponowałeś solidnie wygląda ten z Relpolu...

    Oba są solidne i z "Relpolu", a R15 to wręcz klasyka!
    MT6 na słabe styki - szybko się wypalą lub skleją przy obciążeniu indukcyjnym.
    Przekaźnik samochodowy z dwoma zestykami przełącznymi nie będzie łatwy do zdobycia, a i cena też nie będzie niska. Możesz zrobić na dwóch standardowych przekaźnikach samochodowych.
    elektryczna antena jak można ją podłączyć?

    1
  • #9 30 Sty 2011 15:35
    commor
    Poziom 25  

    Witam!
    A ja kiedyś, kiedyś zastosowałem zamiast pojedyńczych przekaźników kpl... sterownika/interfejsu zamka centralnego, który dodatkowo (prócz sterowania anteną) po zadanym czasie odłącza ją, teraz można to kupić za grosze.. .a jest typowo "samochodowe"

    T U T A J o tym pisałem... 6 latek temu.
    Pozdrawiam
    commor

    1
  • #10 03 Lut 2011 00:19
    Mac_Abra
    Poziom 11  

    zetdeel jesteś wielki! Wielkie dzięki za śliczny schemat. Nad taką alternatywą myślałem, zresztą kolega elektryk z forum Golfa też mi coś podobnego zaproponował, właśnie na przekaźnikach ze stykami NC i NO.

    Ja trochę szukałem i nawet znalazłem jakieś wynalazki, ten od SEIMENS/TYCO wygląda całkiem obiecująco:
    12V DC V23084-C2001-A303

    a ten drugi się chyba do autka nie nada:
    DPDT 2A 30Vdc OMRON G5V-2-H1 12V
    [url=http://xxxxxxxxxx


    Ale jeśli nie ogranicza mnie miejsce to chyba lepiej zmajstrować to na układzie dwóch prostych przekaźników jak podał zetdeel, zwłaszcza że ten podwójny kosztuje aż trzy dyszki...

    commor to bardzo ciekawe rozwiązanie, szkoda że nie mam jakiegoś układu pod ręką bo bym z ciekawości wypróbował. Moja antenka nie jest krótka więc się chwilę wysuwa i do zadziałania wyłączników też trochę upływa więc na pewno musiałbym ten czas przedłużyć do kilku sekund. Przy okazji, czy nie przeszkadza temu sterownikowi że będzie dostawał ciągły sygnał plusa z radia (sterowanie anteną po niebieskim kablu)? Bo wydaje mi się, że on normalnie reaguje na impuls... więc czy mu to nie zaszkodzi? :)

    Moderowany przez Błażej:

    Za to nada się to: Regulamin pkt 10.11. Ostrzeżenie.

    0
  • #11 03 Lut 2011 02:02
    zetdeel
    Poziom 38  

    Cytat:
    ...czy nie przeszkadza temu sterownikowi że będzie dostawał ciągły sygnał plusa z radia (sterowanie anteną po niebieskim kablu)?

    Właśnie tak ma być. W napędzie są krańcówki, które w skrajnych położeniach anteny wyłączają silnik.

    0
  • #12 05 Lut 2011 17:05
    Mac_Abra
    Poziom 11  

    zetdeel napisał:
    Cytat:
    ...czy nie przeszkadza temu sterownikowi że będzie dostawał ciągły sygnał plusa z radia (sterowanie anteną po niebieskim kablu)?

    Właśnie tak ma być. W napędzie są krańcówki, które w skrajnych położeniach anteny wyłączają silnik.
    O krancówkach w antenie to przecież wiem :)
    W tym pytaniu chodziło mi o sterownik centralnego, który miałby zastąpić przekaźnik w rozwiązaniu zaproponowanym przez kolegę commor'a.

    0
  • #13 06 Lut 2011 11:28
    commor
    Poziom 25  

    ...nie znam akurat tej przedmiotowej anteny, ale śmiem wątpić aby były w niej jakiekolwiek krańcówki, nawet oryginalna elektronika zazwyczaj ograniczona jest właśnie czasowo, a takim pierwszym hamulcem to jest główka anteny, która ja zatrzymuje.... jak nie wierzycie to nie przykręćcie główki i podłączcie antenę bez żadnej elektroniki... wszystko wysunie się do samego końca...a poskładać później niełatwo.
    Ja bynajmniej z taką z krańcówkami się nie spotkałem chociaż nie wątpię, ze takie są ale musiałyby być bardzo dokładne, a przez to drogie, może Hirschman takie produkował, dokładnie nie wiem.
    Pozdrawiam
    commor

    0
  • #14 06 Lut 2011 19:28
    Mac_Abra
    Poziom 11  

    commor napisał:
    ...nie znam akurat tej przedmiotowej anteny, ale śmiem wątpić aby były w niej jakiekolwiek krańcówki

    commor niewykluczone, że to nie są krańcówki, ja nawet nie znam dokładnej definicji. Miałem na myśli po prostu że antena ma automatyczne wyłączniki które przerywają pracę silnika po wysunięciu/schowaniu anteny - są niezbędne ponieważ z przekaźnika cały czas podawany jest prąd.

    Ale w moim pierwszym pytaniu do Ciebie chodziło mi nie o mechanizm anteny, tylko o sterownik centralnego zamka - mianowicie, na jakiej on zasadzie działa i czy przypadkiem to nie jest tak, że powinien dostać impuls? Bo z radia otrzyma on albo ciągły plus albo jego brak - stąd moje pytanie czy to mu będzie pasowało? :)

    BTW, udało mi się nawet znaleźć stronkę z oryginalnym przekaźnikiem od tej anteny, niestety nie ma oznaczeń typu czy modelu, a fotka jest za mała żeby coś wydedukować...
    dla ciekawych: Relais für HIT AUTA 5091

    0