Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Magnum 430 Hamulec Jakobsa.

23 Maj 2010 10:52 5449 7
  • Poziom 10  
    Mam problem. Oryginalnie w tym silniku nie miałem zainstalowanego tego wynalazku. Zakupiłem ten "wynalazek" i mam pytanie dla zaawansowanych forumowiczów. Zamontowanie na silnik nie stanowi problemu. Moje pytanie - jak jest on sterowany. Sam Jakobs na zaworach posiada elektrozawór do którego podaje się napięcie 24 V. w przypadku polecenia działania. Czy reszta nazwijmy to - sposobu załączania poszczególnych zaworów odbywa się automatycznie wewnątrz tej nadbudowy? Czy też należy podawać sekwencyjnie napięcie 24V w zależności od położenia wału korbowego? A jeśli tak, to gdzie jest centralka sterownika w Mac-u?

    pozdrawiam.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Temat do zamknięcia.
    Odszukałem sam wszystkie informacje - temat do zamknięcia.
    Ps.
    Sterowanie odbywa się w samej nadbudowie samoczynnie. Nie wymaga żadnej elektroniki. Mam schematy i luzy tłoka jakobsa.... Jest wiele niuansów - bardzo skomplikowany temat.
    pozdrawiam wszystkich
  • Poziom 10  
    Kolega z Reno-max . Niestety wysterowanie nie jest ze sterownika samochodu i musi być przerobione po swojemu. Po za tym nikt z "serwisu" nie wie jak wyregulować prawidłowe luzy od zaworu do Yorka i w jakiej kolejności - bo na pewno nie w kolejności 153624
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    Nie jestem pewien i nie chciałbym robić zamieszania ale gdy szukałem wałka rozrządu do e-techa zadzwoniłem też do serwisu Reno i powiedzieli mi że np. e-tech 440 i 480 mają te same wałki rozrządu inny wałek ma silnik z hamulcem Jacobsa nie pamiętam już teraz czym miały się różnić. Na pewno miały inne nr części. A tak na marginesie za nowy wałek zawołali 13 tyś. zł. Ha troche przegilieli nie uważacie !
    Powodzenia kolego z tym hamulcem napisz na forum jak Ci poszło uruchomienie bo przyznam że jestem ciekawy.
  • Poziom 22  
    Polecam lekturę:http://www.jakebrake.com/service/pdf2/022538C.pdf. Wynika z tego, że jak silnik ma edc to jest sterowany z niego a jak nie to trzeba zamontować czujniki pedałów gazu i sprzęgła oraz trójpozycyjny przełącznik.Kolejnośc regulacji jest taka jak zaworów i wynika z zasady działania. Podobnie jak VEB w Volvo. Jest podana w http://www.jakebrake.com/pdf/28542690TUkitB.pdf.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Nie wiem jak jest przy Volwie i nie zajmuję stanowiska. Wiem przypadkowo, że jest tam inny wałek .

    Przy Mack'u nie trzeba żadnego dodatkowego osprzętu... wszystko działa samo i zasterowywane jest z samego Jakobsa. Elektrozawory olejowe należy podłączyć tylko pod Hamulec górski ( ściślej pod + elektrozaworu powietrznego załączającego siłownik h.górskiego ).

    A to tylko dla kolegi odnośnie kolejności regulacji, oczywiście luzy " YORKOWE" są różne dla różnych silników - ale nie reguluje się LASH tak jak kolejność zapłonu. Właśnie takich mamy super mechaników w serwisach co wypisują takie bzdury. Gorzej jak za nie trzeba zapłacić .

    oto przykład:
    Master / Slave Piston Actuating Relationship
    Listed in Engine Firing order Sequence
    Master Piston Location Slave Piston Location J.B.
    No. 1 Pushrod No. 3 Exhaust Valve
    No. 5 Pushrod No. 6 Exhaust Valve
    No. 3 Pushrod No. 2 Exhaust Valve
    No. 6 Pushrod No. 4 Exhaust Valve
    No. 2 Pushrod No. 1 Exhaust Valve
    No. 4 Pushrod No. 5 Exhaust Valve
    gra warta świeczki - a jazda po górach przestaje być udręką:)

    pozdrawiam