Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Modem/Router gubi synchronizację (Neostrada TP)

28 Maj 2010 03:35 19806 73
  • #31 28 Maj 2010 03:35
    CzłowiekX
    Poziom 17  

    dipol napisał:

    tone/częst70/301,875khz------------70/301.875


    Dlaczego mierzysz pomiary akurat tej częstotliwości? Czy na innych częstotliwościach notuje się inne parametry?

    dipol napisał:

    poziom tonu -46,8dBm/hz..............-47.0


    Przy jakiej mocy wejściowej to jest? Miernik nie pokazuje mocy wej?
    Jakie jest tłumienie sygnału? Czy jest ono takie same na wszystkich częstotliwościach?

    dipol napisał:

    poziom szumu -113.4dBm/hz..........80.9


    Jaki poziom szumu ma średnio linia telefoniczna tak przciętnie?

  • Sklep HeluKabel
  • #32 28 Maj 2010 23:00
    dipol
    Poziom 33  

    Panowie to są tak proste rzeczy (może dla mnie hi).To jest kwestia dociekliwości i pomyślenia dlaczego źle i uzmysłowienia że to jest wcz. A jak wcz to i impedancja,tłumienność itd..
    Dzisiaj byłem u człowieka mgr/inż właściciel firmy komputerowej,wykonuje sieci itd. Panie ten wasz internet to jest do d ......i komentarze co do mojej osoby czy cokolwiek się na czymś znam.Po wskazaniu w którym miejscu kabel wchodzi do budynku zobaczyłem ordynarnie podłączone 6 linii od gniazdek telefonicznych.Downstream8900. powiedziałem ze ma źle wykonana instalacje i jest to wszystko do przeróbki.Mordę otworzył ze nie takie on sieci budował hi. Poprosiłem go 5minut spokoju.wyciąłem 6 linii zrównoleglenie analizator podpięty i downstream - wynik 22624. telefony równoleglimy zawsze za filtrem a nie przed filtrem -rozwalamy impedancję linii Z . Gały zrobił jaka 5złotówki internet śmiga .Na moje pytanie kto od kogo ma się uczyć i przydało by się za technikiem torbę ponosić zamknął buźkę i grzecznie się podpisał pod protokołem pomiarów i przyjazd TVN pewnie odwoła hihi.
    Pozdrawiam kolegów i cieszę się że moje skromne uwagi się komuś przydadzą do wyjaśnienia problemu.
    Panie informatyk psy szczekają a karawana jedzie dalej trzeba poćwiczyć praktycznie a mniej siedzieć przy klawiaturze. Z tymi danymi jak kolega ma problem warto się pouczyć -pozdrawiam i udanych ćwiczeń tak myślących informatyków mam w pracy ale już przestali się dziwić i grzecznie moje pomiary przyjmują do wiadomości a co najważniejsze pomiary się sprawdzają hihi
    73!

  • Sklep HeluKabel
  • #33 29 Maj 2010 02:49
    CzłowiekX
    Poziom 17  

    dipol napisał:

    trzeba poćwiczyć praktycznie a mniej siedzieć przy klawiaturze.


    Ty jesteś od praktyki dlatego się pytam ,ja nie mam możliwości aby tak mierzyć sobie linie.


    dipol napisał:

    Z tymi danymi jak kolega ma problem warto się pouczyć


    Nie mam problemu tylko się chce się dowiedzieć paru rzeczy.

    Np. odnośnie tłumienia sygnału to czy ono powinno być takie samo dla upstream i downstream czy nie? Niektórzy twierdzą, że tłumienie rośnie wraz z częstotliwością ale przecież upstream i downstream działa na stałej częstotliwości 1.1Mhz (łącze asymetryczne), jedyna różnica to ilość tonów.

    Czy jak modem pokazuje mi tłumienie 43db dla downstream i 26db dla upstream (różnica 17db) to czy to znaczy, że mam coś z instalacją nie tak (albo brak filtra górnoprzepustowego?)

  • #34 29 Maj 2010 10:25
    Arlemen
    Poziom 10  

    dipol napisał:
    Panowie to są tak proste rzeczy (może dla mnie hi).To jest kwestia dociekliwości i pomyślenia dlaczego źle i uzmysłowienia że to jest wcz. A jak wcz to i impedancja,tłumienność itd..
    Dzisiaj byłem u człowieka mgr/inż właściciel firmy komputerowej,wykonuje sieci itd. Panie ten wasz internet to jest do d ......i komentarze co do mojej osoby czy cokolwiek się na czymś znam.Po wskazaniu w którym miejscu kabel wchodzi do budynku zobaczyłem ordynarnie podłączone 6 linii od gniazdek telefonicznych.Downstream8900. powiedziałem ze ma źle wykonana instalacje i jest to wszystko do przeróbki.Mordę otworzył ze nie takie on sieci budował hi. Poprosiłem go 5minut spokoju.wyciąłem 6 linii zrównoleglenie analizator podpięty i downstream - wynik 22624. telefony równoleglimy zawsze za filtrem a nie przed filtrem -rozwalamy impedancję linii Z . Gały zrobił jaka 5złotówki internet śmiga .Na moje pytanie kto od kogo ma się uczyć i przydało by się za technikiem torbę ponosić zamknął buźkę i grzecznie się podpisał pod protokołem pomiarów i przyjazd TVN pewnie odwoła hihi.
    Pozdrawiam kolegów i cieszę się że moje skromne uwagi się komuś przydadzą do wyjaśnienia problemu.
    Panie informatyk psy szczekają a karawana jedzie dalej trzeba poćwiczyć praktycznie a mniej siedzieć przy klawiaturze. Z tymi danymi jak kolega ma problem warto się pouczyć -pozdrawiam i udanych ćwiczeń tak myślących informatyków mam w pracy ale już przestali się dziwić i grzecznie moje pomiary przyjmują do wiadomości a co najważniejsze pomiary się sprawdzają hihi
    73!

    Witam,mam pytanie do Ciebie,bo widzę że lubisz nietypowe ale skuteczne rozwiązania dotyczące przesyłu lepszego sygnału np.neostrady
    znalazłem na forum Twoją wypowiedź :

    przy samym internecie bez telefonu zakładamy zworę !!!!-zwieramy żyłę aib od strony stacyjnej .Następuje zdecydowana poprawa parametrów linii szczególnie napowietrznych.Glowery spięte w kablach ziemnych,instalacja w domu ekranowana,na ok 5km mam ok 10Mb/s.Przede wszystkim meger i dokładne POMIARY linii żeby izolacja nie była mniejsza jak 3Gom.Tak zestawiam linię dla kl/biznesowych
    Powodzenia!


    Mój problem polega na tym,że kabla do centrali jest jakieś 3.3-3.5km.Mam obecnie usługę neostrady 6mb z telefonem.moje obecne parametry w dzień na livebox to:

    Status linii ADSL Podniesiony
    Standard ADSL G992_1_A
    Szybkość wysyłania 640 Kb/s (Intlv[LP0])
    Szybkość pobierania 7456 Kb/s (Intlv[LP0])
    Tłumienie Bliski koniec: 42.5 (dB)
    Odległy koniec: 22.0 (dB)
    Sygnał/Szum Bliski koniec: 13 (dB)
    Odległy koniec: 14 (dB)
    Liczba błędnych pakietów 1535
    Firmware 0xe15080a
    Błędne sek. w okresie 15 min 0
    Błędy CRC 239
    Błędne sek. w okresie 1 dnia 0

    więc jak widzisz są na granicy przyzwoitości ,a po 20.00 Sygnał/Szum Bliski koniec zaczyna spadać w okolice 10-7 ,w nocy następuje zerwanie bo rano widzę ponowne łączenie liveboxa
    Moja linia od centrali idzie 1.5km w ziemi,pierwsza skrzynka znajduje się jakieś 1000m dalej,następna 500m i od niej wchodzi na linię powietrzną długości 1.3km na której są dwa łączenia kabla na skutek kradzieży,z niej schodzi do kolejnej skrzynki i z niej wchodzi do kolejnej skrzynki która ostatnie 500-600m prowadzi kabel w ziemi do skrzynki przy domowej.
    Po drodze jest jak widzisz 7 połączeń kabla zanim wyląduje w gniazdku które zresztą już wyeliminowałem.
    Co można zrobić na tej linii by uzyskać lepsze parametry,czy np.od centrali wykorzystanie czwórki w kablu jako jednej pary po zwarciu dwóch żył przyniesie jakiś skutek pozytywny?,bo jak wiem większa średnica przewodów może być od centrali i w kierunku abonenta może się zmniejszać,ale nigdy odwrotnie.A dodam że wolne pary się znajdą na każdym odcinku.
    Był bym wdzięczny za odpowiedź w tej nietypowej kwestii i na granicy wykonalności.Pozdrawiam i czekam na jakieś sugestię.

  • #35 29 Maj 2010 22:04
    dipol
    Poziom 33  

    żebyśmy się nie pozabijali hi kilka informacji kto "kuma" będzie wiedział
    8.3 Predykcja przepływności ADSL (ADSL, ADSL2, ADSL2+).
    Pomiary DMT pozwalają określić możliwości linii, do wykorzystania jej w technologii xDSL, bez względu na
    stosowane do transmisji modemy czy kodowanie. Dzięki tym cechom, test DMT zaimplementowany w
    kwalifikatorze CableSHARK firmy EXFO czyni go idealnym narzędziem, do kwalifikacji dowolnej skrętki
    miedzianej w pętli lokalnej.
    Test DMT opiera się na „Frequency Division Multiplexing” (FDM). Każdy przedział częstotliwości nazywany podkanałem
    lub “tonem” zajmuje pasmo 4.3125 kHz. ADSL, ADSL2, ADSL2+ wykorzystują kod liniowy DMT.
    ADSL, przy maksymalnej szerokości pasma 1,104MHz, wykorzystuje się do przesyłania informacji 256 tonów
    częstotliwości. Pozwala to osiągnąć w strumieniu dosyłowym do około 8Mb/s. Standard ADSL jest zdefiniowany w
    ANSI T1.413 wydanie 2 oraz G.992.1 (G.DMT).
    ADSL2, przy maksymalnej szerokości pasma 1,104MHz, wykorzystuje się do przesyłania informacji 256 tonów
    częstotliwości. Pozwala to osiągnąć w strumieniu dosyłowym do około 15Mb/s. Standard ADSL2 jest
    zdefiniowany w G.992.3.
    ADSL2+, przy maksymalnej szerokości pasma 2,208MHz, wykorzystuje się do przesyłania informacji 512 tonów
    częstotliwości. Pozwala to osiągnąć w strumieniu dosyłowym do około 24Mb/s.
    Aby zainicjować test należy wcisnąć przycisk RUN/STOP znajdujący się na frontowym panelu CableSHARK’a.
    Jeśli TYP TESTU (TEST TYPE) został ustawiony na DMT Dwustronny, to CableSHARK dokona samo kalibracji,
    a następnie spróbuje zsynchronizować się z jednostką działającą w trybie odzewnika. Urządzenie pracujące w
    tym trybie powinno być uruchomione jako pierwsze. Test może być w dowolnej chwili zatrzymany poprzez
    wciśnięcie przycisku RUN/STOP.
    W przypadku testu typu Single-Ended CableSHARK najpierw określi długość linii (odległość do pierwszego
    znaczącego zakłócenia, którym może być np. koniec kabla), a następnie wykona TEST SZUMÓW (NOISE
    TEST) i TEST TŁUMIENNOŚCI (ATTENUATION TEST). Na podstawie wyników tych dwóch testów zostanie
    automatycznie określona ilość bitów na ton używana do kodowania danych w transmisji ADSL, dla strumieni
    dosyłowego i zwrotnego
    Rysunek 8.3.2A – Rezultat Testu DMT (ANSI Full Rate/Pots)
    Wyniki testu DMT typu ADSL CPE i ADSL CO, przedstawiają trzy grupy istotnych informacji. Pierwszą jest
    poziom tonów lub inaczej gęstość widmowa mocy sygnału (PSD – Signal Power Spectral Density) wyrażona w
    jednostkach dB/ton i dB/Hz. Wartość ta jest energią sygnału wewnątrz 4kHz przedziału DMT. Odpowiada ona
    poziomowi sygnału zmierzonego na wejściu modemu ADSL DMT zgodnego ze standardem T1.413 i G.922.2.
    Informacja ta jest umieszczona w górnej części wykresu i ma z reguły postać gładkiej linii.
    Drugą informacją jest poziom szumów lub inaczej PSD szumu w jednostkach dBm/ton i dBm/Hz. Pierwsza z tych




    wartości jest energią szumu wewnątrz 4kHz pasma. Pomiędzy jednostkami dBm/ton i dBm/Hz zachodzi
    następująca relacja: x dBm/Hz = (x + 36) dBm/ton. Obraz tej wielkości ma z reguły postać postrzępionego
    wykresu.
    Trzecią, najważniejszą informacją jest niższa z wyświetlanych w jednostkach ‘bit/bin’ lub 'bit/tone' wartości, która
    oznacza maksymalną ilość bitów, jaka może być użyta do kodowania sygnału w pojedynczym przedziale
    częstotliwości DMT. Wielkość ta jest obliczona na podstawie zmierzonego poziomu sygnału i poziomu szumów w
    danym przedziale. Wielkość ta w formie słupkowego wykresu wyraźnie pokazuje wpływ tłumienia sygnału i
    poziomu szumów na możliwą do uzyskania przepływność. Poszczególne słupki wykresu odpowiadają podkanałom
    DMT. Ich wysokość odpowiada możliwej ilości bitów przenoszonych w danym kanale.
    Aby wyświetlić szczegółowe informacje o każdym z przedziałów należy zaznaczyć go kursorem. Kursor może być
    w tym celu przesuwany wzdłuż poziomej osi wykresu przy użyciu klawiszy strzałek prawo/lewo. Informacje o
    wskazywanym przez kursor „tonie”, takie jak : numer tonu, częstotliwość, poziom tonu i poziom szumu oraz ilość
    bitów na przedział częstotliwości są wyświetlane pod wykresami.
    Znaczny wpływ na kodowanie DMT danych w linii mogą mieć interferencje od transmisji radiowych. Zakłócenia
    tego typu mogą mieć znaczny wpływ na transmisję nawet, jeśli zajmują bardzo wąskie pasmo częstotliwości.
    1 Test DMT typu Single-Ended daje jedynie przybliżone, extrapolowane wartości przepływności!
    2. W przypadku, gdy para modemów ADSL lub usługa ADSL nie działa prawidłowo można wykorzystać test
    DMT do analizy i rozwiązania problemu. W tym celu należy przeprowadzić analizę poziomu sygnału i poziomu
    szumów na częstotliwości synchronizacji modemów ADSL. Dla przykładu, weźmy parę modemów ADSL
    pracujących w standardzie ANSI T1.413. Wykorzystują one dwanaście przedziałów DMT z zakresu 34.5kHz
    do 310.5kHz z sygnałem na poziomie od -1.65dBm do -3.65dBm. Modemy połączone są 100 omowym
    łączem służącym do wzajemnej komunikacji i synchronizacji. Jeśli taka para modemów nie może się
    zsynchronizować to należy sprawdzić, szumy kabla, interferencje i tłumienie sygnału dla każdej z
    wykorzystywanych częstotliwości.
    ...Zwykle, aby zapewnić niezawodność usługi ADSL, poziom sygnału
    powinien być co najmniej o 20dB większy od poziomu szumów, dla każdego tonu używanego do
    synchronizacji!!!!!!WĘŻYKIEM !!!!
    3. Poziom tłumienia lub straty odbiciowe w kablu dla danej częstotliwości tonu można obliczyć na podstawie
    wyników testu DMT. Należy w tym celu odjąć zmierzoną wartość PSD od wartości PSD sygnału normalnie
    transmitowanego, zgodnego ze standardem T1.413 i G.Lite, czyli 40dB/Hz.
    4. Test DMT może być, tam gdzie to możliwe, wykorzystany do predykcji przepływności dla innych standardów
    xDSL.
    5. Pomiary PSD mogą być użyte w dowolnych zastosowaniach, w których niezbędny jest pomiar gęstości
    widmowej mocy szumów w dostępnym zakresie częstotliwości. Kompletne pomiary PSD szumu można"-cytaty z instrukcji obsługi miernika Cable SHARK P3
    Wymaga to wnikliwego pochylenia się nad miernikiem i opanowania .Używam go ponad rok i w dalszym ciągu ćwiczę komputer białkowy żeby wszystkie możliwości zgłębić dla młodego pokolenia specjalistów myślę że będzie migiem do opanowania hi.
    Załączam zdjęcia pomiarów mojej linii abonenckiej
    Modem/Router gubi synchronizację (Neostrada TP) Modem/Router gubi synchronizację (Neostrada TP)Modem/Router gubi synchronizację (Neostrada TP)
    przedtem używalem miernika Dynatel 965 i generatora sygnałowego.
    z Syrenki przesiadłem się na Mercedesa.
    Pozdrawiam kolegów i myślę że posiadacze takiego miernika nie będą mieli problemu z zdiagnozowaniem linii abonenckiej i internet ruszy z kopyta hi.
    73!
    ps. Arlemen-litości pomyśl co się dzieje z impedancją i WFS w takiej linii nie robimy tego!!! nie równoleglimy, moi inżynierowi taki patent mieli przy zasilaniu po skrętce radiolinii i zrobiło się b/mokro hi ja mam tylko prawdziwe technikum elektroniczne skończone 1969 r i taki pomysł u prof Siarkiewicza by się skończył końcem edukacji w szkole hi ale dzięki temu mam to w głowie hi. Średnica 0.5 dla wcz jest standardem i zwiększenie nic nie zmienia naskórkowość się kłania hi.

  • #36 30 Maj 2010 12:38
    Dj_Stone
    Poziom 12  

    Witam!
    Miałem identyczny problem ostatnio. Zgłaszanie na infolinii, pomiary przez konsultanta itp... Do braku synchronizacji doszły trzaski w telefonie. Konsultant z tepsy powiedział, że fizycznego uszkodzenia linii nie mogą usunąć, ponieważ mam abonament u innego operatora. Dzwonię więc do Dialogu, wystawiają zgłoszenie usterki linii telefonicznej i przyjeżdża dwóch monterów. Na dzień dobry ściemniają, że byli na słupie, podpięli w domu swoją "słuchawkę" i akurat udało im się trafić na brak trzasków. Sygnał był, synchronizacja była, więc do widzenia. Dzwonię drugi raz, przyjeżdżają inni, wyszli przy mnie na słup i sprawdzili taką samą słuchawką, trzasków nie było, sprawdzili kabel ode mnie do słupa i wszystko jasne - 15 letni kabel do wymiany. Teraz mam tłumienie ok 50 dB i margines 13 dB, neo 2048 Mbps i wszystko działa.
    Piszę o tym wszystkim, bo nie mogę wyjść ze zdumienia, że monterom nie chce się sprawdzić tych kilkudziesięciu metrów kabla. Dodatkowo zakręcają druty w palcach, a na wszelkie sugestie są odporni. Oczywiście nie tyczy się to wszystkich, są i porządni. A tak na marginesie pytanie to forumowiczów z branży czy takie niedbalstwo połączeń jest celowe, aby móc za jakiś czas przyjechać do klienta i "interes się kręcił"?

  • #37 30 Maj 2010 13:40
    569393
    Użytkownik usunął konto  
  • #38 30 Maj 2010 14:48
    Arlemen
    Poziom 10  

    dipol napisał:

    ps. Arlemen-litości pomyśl co się dzieje z impedancją i WFS w takiej linii nie robimy tego!!! nie równoleglimy, moi inżynierowi taki patent mieli przy zasilaniu po skrętce radiolinii i zrobiło się b/mokro hi ja mam tylko prawdziwe technikum elektroniczne skończone 1969 r i taki pomysł u prof Siarkiewicza by się skończył końcem edukacji w szkole hi ale dzięki temu mam to w głowie hi. Średnica 0.5 dla wcz jest standardem i zwiększenie nic nie zmienia naskórkowość się kłania hi.

    No ok,tak myślałem że to nic nie da,bo zyskujemy na mniejszej rezystancji ale częstotliwość pracy może się pogorszyć,więc jest jakaś inna możliwość wyciągnięcia z tej linii którą opisałem lepszych parametrów?,bo pamiętam że kiedyś na tym samym odcinku 3.3km tłumienie było na poziomie 36db,czyli jakieś 6 db mniejsze.
    Co można zrobić by osiągnąć max w przypadku takiej instalacji,czy może wybranie pary w kablu magistralnym w położeniu środkowym,oddalonym od czynnych innych par wpływa na zmianę parametrów na lepsze?
    Mój opis dotyczył jakiś możliwych kroków do wykonania na tej linii,to że równoległe łączenie nie pomoże to już wiemy na 100%,więc co może pomóc by polepszyć parametry dipol,można prosić o dalsze sugestie?.Pozdrawiam.

  • #39 30 Maj 2010 14:49
    dipol
    Poziom 33  

    I widzicie panowie sami potwierdzacie wszechobecne niechlujstwo.Skręcenie dwóch przewodów skutkuje tym że po czasie zaczyna się pojawiać patyna na miedzi i tłumienie takiego połączenia może dochodzić do 20dB-wcz płynie po wierzchu -naskórkowość
    Sebas-jużci pisałem a ty z uporem maniaka daj prawdziwe pomiary-to co piszesz to bajka dla niegrzecznych dzieci, powtarzam jak nie pomierzysz to co możesz powiedzieć nic,nie pisz więcej takich bzdur to co piszesz świadczy o bałaganie w twojej instalacji domowej.
    Konsultanci XXX niech głupot nie opowiadają znajomemu przez 6 miesięcy wmawiali problem z komputerem a okazało się ze nie miał sygnału ADSL podanego z portu hihi.Gdy rozmawiałem z nim mając podłączony w/w miernik to myślałem ze ....mnie trafi 30 minut mu tłumaczyłem że nie ma sygnału a on jaki modem ,jaki win,antywirus, i inne pierdoły które nie miały nic z tym wspólnego.Gdy w końcu rozdarłem m... panie jam mam załączony analizator pętli abonenckiej i widzę co wam z półki wychodzi i przestań człowieku zadawać pytania jak dziecku w piaskownicy ,to ja wystawie zlecenie naprawy w końcu wykrztusił . Po trzech dniach wykonali to co powinni ,skrosowali port ADSL-6 miesięcy krosowali i straszyli monitami finansowymi za nie płacenie.. Liczą się słupki statystyki jaka sprzedaż a reszta jest w ....
    Dj-Stone pomiary konsultant to niech sobie....trzeba fizycznie wykonać POMIAR u kl. w gniazdku - linii !!
    Arlem -powtarzam dokładne pomiary twojej linii sprawdzenie wszystkich pkt połączeń ,mając taki miernik b/szybko się diagnozuje(odrobina wiedzy obowiązkowa) 1-2 godziny wystarczy żeby wszystko wiedzieć (np-złącze w reklamówce z Biedronki hi). Jak to jest w XXX nie wiem pracuje dla innego operatora jako firma zewnętrzna-chciano mieć człowieka nie skażonego pracą i zwyczajami w telekomunikacji ??!! hi
    Temat rzeka i szkoda gadać każdy wie jak jest -...........hihi.
    Pozdrawiam 73!!

  • #40 30 Maj 2010 15:07
    CzłowiekX
    Poziom 17  

    Piękne obrazki, dipol czy możesz wrzucić obrazek z tonu 215?
    Weź zrób jeszcze pomiar tłumienia bo chce wiedzieć czy ono spada wraz ze zwiększoną ilością tonów czy nie. Dorzuć też pomiar PSD sygnału transmitowanego (na całym zakresie częstotliwościowym).

  • #41 30 Maj 2010 16:21
    569393
    Użytkownik usunął konto  
  • #42 31 Maj 2010 00:08
    CzłowiekX
    Poziom 17  

    sebas_es napisał:
    A skąd ja Ci mam wziąć pomiary?


    Kup sobie taki miernik jak wyżej kolega ma i se sam po testuj linię. Na fachowców nie ma co liczyć bo oni robią wszystko po najmniejszej linii oporu.

    sebas_es napisał:

    Mnie interesuje tylko to, że nie działa mi internet, a żaden z "fachowców" monterów z mojej okolicy nie potrafi mi pomóc.


    Bo najpierw trzeba przetestować na jakim odcinku występuje problem.
    DSLAM -> szafa rozdzielcza-> głowica w domu-> gniazdko telefoniczne ->modem

    sebas_es napisał:
    Podobno dziś zostałem przepięty do innego portu.


    Przepięcie do innego portu nic nie da bo nadal przepinają linię która może być uszkodzona. Najpierw sprawdź jak jest z twoją instalacją w domu (okablowanie od przyłącza do gniazdka telefonicznego). Posprawdzaj złącza i wymień okablowanie na ekranowane. Potem jak to nic nie da to poproś ich aby zmienili ci całą linie z szafy kablowej do głowicy w domu.

  • #43 31 Maj 2010 06:07
    569393
    Użytkownik usunął konto  
  • #44 31 Maj 2010 19:14
    Dj_Stone
    Poziom 12  

    Dzisiaj z czystej ciekawości odkręciłem puszkę, którą ostatnio założyli mi monterzy na ścianie. Widać wspaniałe zabezpieczenie przed wilgocią :D Powiedzcie mi, co to za układ? Czy dobrze zrobiłem omijając go i podłączając router bezpośrednio do linii? Dodam, że na krótkim kablu przed układem, margines downstream był o 10 dB większy niż za nim. Na długim kablu (ok 20 m) margines jest na poziomie 17-20 dB przy modulacji G.dmt.

    Modem/Router gubi synchronizację (Neostrada TP)

  • #45 31 Maj 2010 23:08
    mori_mj
    Poziom 14  

    Filtr gornoprzepustowy i ochronnik przeciwprzepięciowy. Raczej jeśli mieszkasz na wiosce i linie telefoniczne są pod gołym niebem jest to polecane. Uchronisz sie w wiekszości przypadkach przed zniszczeniem routera przez przepięcia, itp.

  • #46 01 Cze 2010 13:19
    djkarol1
    Poziom 16  

    Jaki masz transfer ? bo się nie doczytałem ??? Miałem to samo CRC i na modemach sagem, speedtoch, routerach zbierało mi błędy i kicha net gubił synchro, poproś o próbne zmniejszenie transferu .. na infolini. Mnie z 1 mb/s zdegradowali do 512 było już mniej CRC, więc zrobili mi 256 kb i tak miałem przez 2 lata. Ojciec sie wkurzył i gdy umowa się kończyła spytał o większy transfer - teraz bezproblemowo mam 2 mb w domu (widocznie wymienili sprzęt w tp) btw. to myślę nad bezprzewodowym internetem z orange. Bo stacjonarny tp z abonamentem lini tel. płace 160 zł miesięcznie i mnie złodziejska tp zaczyna denerwować, a matka wydzwania za 15-20 zł co miesiąc i taki wielki rachunek ..

  • #47 01 Cze 2010 17:56
    569393
    Użytkownik usunął konto  
  • #48 01 Cze 2010 20:35
    kamil555
    Poziom 10  

    Ze swojej strony dodam, że mam ten sam problem. Teraz internet 1 mb/s, wcześniej 512kb/s i router (kiedyś modem) w pogodne dni gubi synchronizację. I tak już od 3 lat. W zimie działa elegancko. Przychodzi kwiecień/maj - przychodzą problemy. Doszukiwałem się problemu z kablem łączącym modem z puszką od telefonu, wymieniłem go, ale to nic nie dało. Teraz jak router zgubi synchronizację to zmieniam jeden kabel na drugi i jakoś sobie tak radzę. Nie jest to jednak tak uciążliwe jak u Ciebie, sebas_es - zwykle nie częściej niż 3 razy na dzień pojawia mi się ten problem.

  • #49 01 Cze 2010 22:11
    569393
    Użytkownik usunął konto  
  • #50 03 Cze 2010 16:42
    dipol
    Poziom 33  

    Dj -STONE wymontuj ten ochronnik jak przywali to i tak przed niczym nie ochroni hi.-popatrz na zdjęcia w moich postach po burzy.
    Z twojego zdjęcia widać totalne niechlujstwo XXX.Szare dwa elementy z paskami to są dławiki obcinające pasmo od góry a nie fitr.w Tym miejscu powinny byś bezpieczniki polimerowe(jak jest zwarcie na warystorach -niebieskie trzy pastylki-pod wpływem płynącego prądu z wyładowania się grzeją i osiągają b/duża rezystancje i odcinają stronę abonencką od liniowej).mori-mj nie przyznawaj się ze masz coś wspólnego z telekomunikacją -zanim się wypowiesz powinieneś wykonać pomiary i byś wiedział w czym problem i bzdetów nie pisał -brak wsadu dewizowego i stosuje się namiastkę b/polimerowego dławik.
    Warunkiem skuteczności ochronnika jest uziemienie jego wartość ma być < od 10om-jak go nie ma służy do ozdoby -na załączonym zdjęciu na pewno.
    Na złączach -skrętki z drutu miedzianego to sie będzie patynować pod wpływem wilgoci-tlumienie ok 20 dB
    SEbas,kamil- POMIARY w gniazdku tam wszystko będzie widać z waszych relacji nic nie wynika.Kwitujesz wykonanie naprawy nie podpisuj reklamacji !
    73!

  • #52 03 Cze 2010 17:03
    dipol
    Poziom 33  

    tym to nie wiele zdziałasz al e xxx ma ci wykonać pomiary płacisz abonament jesteś kl. ze mną się nikt nie patyczkuje hihi ale 99% moje zawsze na wierzchu hi nie podpisuj karty naprawy!!!
    W moim rejonie który obsługuje klient nie wie co to problem z internetem chyba ze piorun przywali a on modemu nie wypnie hihi. wyłączam zaczyna grzmić hihi.
    73!

  • #53 03 Cze 2010 17:05
    Dj_Stone
    Poziom 12  

    To pewnie jeszcze kiedyś kupię scotchloki i to pospinam, z tą 10-cio decybelową różnicą to przesadziłem (próbowałem wtedy sagemem fast 800), router wskazuje 3 dB większy SNR bez tych dławików.
    I jeszcze jedno, mówi się, że gdy są kable suche (spatynowane), bądź po deszczu jak paruje woda, to parametry się pogarszają, a u mnie jest zupełnie na odwrót, SNR spada, gdy jest deszcz. Jak to można tłumaczyć? A i pewnie monter nie pójdzie na słup zacisnąć scotchloka (nie wiem czy w ogóle to zna) bo w firmie, która obsługuje linie w mojej okolicy zakręca się druty w paluchach :/

  • #55 03 Cze 2010 17:13
    Dj_Stone
    Poziom 12  

    Ale router już wszystkiego nie przyjmie. Ja tylko chcę usunąć przyczyny tych wahań - właśnie zaczęła się burza :/

  • #56 03 Cze 2010 22:01
    569393
    Użytkownik usunął konto  
  • #57 04 Cze 2010 01:57
    strakowski
    Poziom 11  

    Czołem Panowie!
    Bardzo ciekawy wątek! Wyszperałem go, bo sam nie wiem co zrobić - zgłaszać problem czy nie.
    Po kolei, parametry na routerze (dwnl/upl):
    SNR Margin (dB): 6.1 21.7
    Attenuation (dB): 16.5 8.6
    Output Power (dBm): 18.4 13.1
    Attainable Rate (Kbps): 20624 2241
    Rate (Kbps): 18427 1277

    A net idzie mi na max. 8-11Mb czyli dokładnie tyle samo ile przed zmianą prędkości (było 8Mb). Niestety, moja linia jest na ucho dość "szumiąca", czasem słychać w tle leciutkie brzęczenie (doziemienia?).
    Konsultant pomocy technicznej twierdzi, że wszystko jest OK, tylko dlaczego prędkość zaniża mi się o połowę.
    Przy okazji wytłumaczcie tłumokowi, jak się ma parametr "Rate" do faktycznie osiąganych prędkości? Czy jeśli wynosi on 18427 to linia tyle pociągnie?
    Zapomniałbym dodać, że w moim przypadku połączenia zrywane są przynajmniej klika razy na dobę.

    Co o tym myślicie?

    Krzysiek

  • #58 04 Cze 2010 08:05
    Dj_Stone
    Poziom 12  

    Nie sugeruj się tym co powie konsultant, on ma przyjąć zgłoszenie usterki i resztą mają się zająć technicy. A co do prędkości, masz ustawioną modulację ADSL2+?

  • #59 04 Cze 2010 11:32
    strakowski
    Poziom 11  

    Oczywiście mam ADSL2+ i router pokazuje mi, że w tym standardzie się łączy.

    Ponieważ mieszkanie w momencie zakupu miało instalację telefoniczną, przeprowadziłem małe śledztwo i teraz jestem zszokowany: między pionem na klatce schodowej a mieszkaniem (gniazdkiem) mam poprowadzony zwykły kabel aluminiowy nienizanej bliżej jakości :(
    Czy on może mieć wpływ na jakość połączenia ADSL?

    Krzysiek

  • #60 04 Cze 2010 11:50
    Dj_Stone
    Poziom 12  

    Zdecydowanie może, a nawet ma... Ale zgłoś usterkę, monter przyjedzie i wymieni kabel. Dopiero z pewną instalacją domową można szukać dalszej przyczyny rozłączania (jeśli nadal by występowało).