Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
flexghzflexghz
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Autoalarm - "przdłużenie" anteny.

24 Sie 2004 15:02 1791 15
  • Poziom 11  
    Jak w temacie, czy przedłużenie anteny wychodzącej z centralki faktycznie zwiększa zasięg działania pilotów, oraz czy nie wiąże się to z jakimiś skutkami ubocznymi ??
  • flexghzflexghz
  • Poziom 32  
    Może być różnie, to zależy od odbiornika w centralce. Trzeba również wziąść pod uwagę, że mogą wzrosnąć zakłócenia i zasięg może się zmniejszyć. Duży wpływ ma ułożenie anteny i może to zwiększyć lub zmniejszyć zasięg działania. W zasadzie tylko eksperyment może dać jednoznaczną odpowiedź na Twoje pytanie.
  • Poziom 27  
    Witam tak przedmówca ma racje różnie to bywa ma znaczenie ułożenie anteny , przedłużam. Zalerzy od karoseri.
  • flexghzflexghz
  • Poziom 11  
    Do centralki są dołączone wiązki przewodów z wtyczkami, czy należy te przewody skracać po podłączeniu w właściwe miejsca?

    Centralka bedzie prawdopodobnie po lewej stronie w pobliżu lewego słupka (góra, na podszybiu) rozumiem że warto tą antenkę przeciągnąć do słupka ?
  • Poziom 19  
    a po co skracać? Dodatkowa robota i niepotrzebne dodatkowe łączenia. Jak masz za dużo to zawiąż pęka i po kłopocie, a antenka zazwyczaj wychodzi z samego alarmu nie przez wtyczke. Potwierdzam to co powiedzieli przedmówcy ułożenie antenki a w szczególności samegu alarmu może mieć wpływ na zasięg
  • Poziom 32  
    Przewodów nie musisz skracać, wystarczy je związać i gdzieś schować. Antenę najlepiej ułożyć jak najdalej od metalowych elementów, ale w samochodzie jest to dość trudne.
  • Spec od samochodów
    Przewody musza byc skrucone , zaizolowae i dobrze zamaskowane wydluzenie antenki centralki nic nie pomoze
  • Poziom 11  
    Tak też myślałem :), kabelki obcięte, zlutowane, zaizolowane. Połączyłem co się dało w "wiązki" - wiązki z kolei zaizolowałem taką tasmą "parcianą" czarną. Wygląda jak jakaś standardowa instalacja - tylko jak przyjdzie mi to "rozkręcać" to chyba się potnę. Aha pusciłem też parę wiązek "ślepych" na podpuchę :)

    Dzięki za pomoc :)
  • Poziom 19  
    Zrobiłeś jak uważałeś. Ja nigdy nie skracam, a i tak życze ci powodzenia w odszukaniu tych kabli. A jak jest złodziej z prawdziwego zdażenia to i tak orientuje się które przewody są dodatkowe. Tak tylko dla podpowiedzi dla instalatorów: Ostrożnie z podłączaniem kabli od alarmu bezpośrednio na kierunkowskazy. A dlaczego? Pomyślcie troche. Nie będe podpowiadał złodziejom :)
  • Poziom 11  
    Ja podpowiem "monterom" - podłaczcie kierunki przez diody :)
  • Poziom 19  
    NO NO :) Teoretycznie można jeszcze dawać napięcie na przekaźnik od awaryjnych, ale to chyba za dużo zabawy, i nie w każdym samochodzie da się tak dostać do takiego niby przekaźnika :). Albo dawać bezpieczniki na kable które idą na kierunki . Ale wiąże się to z możliwymi późniejszymi problemami.
  • Poziom 19  
    dobrze pomyśl bo wg. regulaminu elektrody nie można udzielić tej informacji na forum :). Ale jak nie wymyślisz to daj znać na prywatną wiadomość to ci odpowiem
  • Poziom 17  
    Z tymi kierunkami to chyba... przesadzacie Panowie. Każdy dobry alarm ma zabezpieczenie od strony kierunkowskazów.
  • Poziom 25  
    popieram kolege wyzej dobre alarmy maja bezpieczniki na kierunkowskazy chyba ze mowicie o jakims sit ale tego sie nie montuje w autach chyba ze klient sie uprze ale wtedy niech idzie do innego ktory mu to zalozy
    co do czujki mikroflaowej jestem za zaden gnoj juz nie zaglada jakie ma sie radio w srodku jedyny klopot pod supermarketami ale wieksosc alarmow ma mozliwosc odlaczenia z pilota czujnika dodatkowego chodz mija sie to z celem zakladnia takiego czujnika
    a przewody zawsze skracam na styk i wplatam w orginalne wiazki jak to wyglada jak wystaja jakies kable
    proxima robi wszystki czarne przewody wychodzace z ich alarmow