Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

problem z cisnieniem na listwie wtryskowej Vectra B 97r

23 Maj 2010 19:55 12851 17
  • Poziom 9  
    Witam Wszystkich
    Mam taki troche dziwny problem
    Po włączeniu zapłonu słychać jak pompa podpompowala paliwo ale jak odkrecilem korek na listwie wtryskowej do podłączenia manometru to nie lecialo paliwo (?) A jak odpale samochód wystarczy że lekko poluzuje ten korek to sika benzyną
    Dodam że odpala dobrze tylko szybko musze go przygazowć zeby utrzymał wolne obroty i czesto szarpie podczas jazdy Pompa paliwa jest no
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    To ja dokończę bo coś ucięło.
    Pompa paliwa jest nowym, chińskim bublem który nie trzyma ciśnienia.
  • Poziom 42  
    osak51 a masz ogólnie jakiś problem czy tylko szukasz?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    Ja zapytam tak, czy Vectrze B 97r z silnikiem od Vectry B 97r pompa jest uruchamiana po zapłonie czy dopiero w trakcie "kręcenia"? Całkiem serio pytam, nie pamiętam.
  • Poziom 9  
    Ociz : pompy nie kupowałem hińszczyzny z allegro tylko w sklepie

    autoas: Mam taki problem że przy odpalaniu musze go gazować bo bez tego to odpali ale za chwile zgaśnie. Dopiero przy trzecim odpaleniu sam utzryma obroty a jak odpale i przygazuje to za pierwszym razem utrzyma obroty
    Noi jeszcze to szrpanie podczas jazdy nie zawsze ale zdarza sie dosyc czesto
    barubar: Pompa jest uruchamiana przy zapłonie bo ją słychać jak pompuje paliwo
  • Poziom 38  
    Wstępnym sprawdzianem ciśnienia paliwa jest zdjęcie wężyka z przelewu i obserwacja, czy leci paliwo i to najepiej na uruchomionym silniku. To, że sika z zaworka nie daje żadnej informacji o ciśnieniu. Sikać będzie przy 1,5 i 3 atmosferach, a 1,5 to za mało. Oczywiście należy zachwać bezpieczeństwo p-poż.
  • Poziom 11  
    Albo masz pompę do bani i daje za małe ciśnienie, albo masz zwalony regulator ciśnienia wtrysku paliwa.
    miałem taki problem jak mi zdychała pompa paliwa. A kolega miał podobne objawy przy walniętym regulatorze.

    powiedz jeszcze jaki to silnik, pojemność i takie tam.
  • Poziom 9  
    Jak byłem jakis miesiąc temu na techu to facet powiedział że ciśnienie na listwie jest dobre
    Mechanik właśnie wtedy tez odkrecił wąż od listwy wtryskowej tylko nie pamietam czy kazał kręcić rozrusznikiem czy tylko na zapłonie ale benzyna leciała
    Dziś sam odkreciłem ten wąż i przy włączonym zapło0nie nawet kropla nie poleciała
    Wydaje mi sie ze pompa nie załancza sie za każdym razem przy włączonym zapłonie Słyszałem ja tylko rano przy pierwszym uruchomieniu silnika później już nie ale samochod odpala dobrze za każdym razem tylko tak jak pisałem wczesniej rano jest problem odpala ale szybko gasnie Poźniej problem ustepuje
    Aha pamietam ze u tego mechanika była druga vectra tylko troche inny silnik ale tam nawet zapłonu nie włanczal a benzyna sikała z tego korka do podłączenia manometru pod ciśnieniem

    Dodano po 8 [minuty]:

    cypber napisał:
    Albo masz pompę do bani i daje za małe ciśnienie, albo masz zwalony regulator ciśnienia wtrysku paliwa.
    miałem taki problem jak mi zdychała pompa paliwa. A kolega miał podobne objawy przy walniętym regulatorze.

    powiedz jeszcze jaki to silnik, pojemność i takie tam.

    Silnik ma X18XE
    Też podejżewałem ten regulator nawet dziś go wykreciłem ale nie wiem poczym poznać czy jest dobry Widziałem ze jest zasilany pociśnieniem wezyk sprawdziłem noi jest dobry
  • Poziom 9  
    ladamaniac napisał:
    Regulator poznać po tym, że jest dobry, jak otwiera się przy około 3 atm bez podciśnienia.

    troche nie czaje :P Jak mam poznać czy regulator jest zamkniety/otwarty ?
    (wytłumacz po laikowemu :P:P)
    Dodam ze po odłączeniu podciśnienia od regulatora nie ma różnicy w pracy silnika
  • Poziom 11  
    osak51 napisał:
    Jak byłem jakis miesiąc temu na techu to facet powiedział że ciśnienie na listwie jest dobre
    Mechanik właśnie wtedy tez odkrecił wąż od listwy wtryskowej tylko nie pamietam czy kazał kręcić rozrusznikiem czy tylko na zapłonie ale benzyna leciała
    Dziś sam odkreciłem ten wąż i przy włączonym zapło0nie nawet kropla nie poleciała
    Wydaje mi sie ze pompa nie załancza sie za każdym razem przy włączonym zapłonie Słyszałem ja tylko rano przy pierwszym uruchomieniu silnika później już nie ale samochod odpala dobrze za każdym razem tylko tak jak pisałem wczesniej rano jest problem odpala ale szybko gasnie Poźniej problem ustepuje
    Aha pamietam ze u tego mechanika była druga vectra tylko troche inny silnik ale tam nawet zapłonu nie włanczal a benzyna sikała z tego korka do podłączenia manometru pod ciśnieniem


    Znaczy się coś z pompą nie teges. A przy okazji - wymień filtr paliwa.
    U mnie w omedze jak przekręcę kluczyk, to pompa zaczyna pchać.
  • Poziom 9  
    Filtr paliwa wymieniałem nie tak dawno
    A u ciebie słychać pompe przy każdym włączeniu zapłonu?
    U mnie jest chyba tak że po dłuższym postoju słychać pompe

    Jeszcze pytanko odnośnie regulatora ciśnienia paliwa
    Regulator przy włączonym zapłonie powinien być w pozycji zamknietej ?
    Jeżeli tak to jak bym odkręcił wąż powrotny od listwy wtryskowej i właczył zapłon to pompa powinna podpompować paliwo a regulator nie powinien puścić i benzyna nie powinna lecieć powrotnym przewodem ?
  • Poziom 11  
    osak51 napisał:
    Filtr paliwa wymieniałem nie tak dawno
    A u ciebie słychać pompe przy każdym włączeniu zapłonu?
    U mnie jest chyba tak że po dłuższym postoju słychać pompe


    No u mnie to zawsze po włączeniu zapłonu słychać. Czasem dłużej a czasem krócej.
  • Poziom 38  
    Pompka daje ciśnienie maxymalne dajmy na to 4-5 barów. Zakładasz manometr na wężu doprowadzającym paliwo do listwy (przelotowo oczywiście) zapalasz/mostkujesz przekaźnik od pompy. Na manometrze ma się utrzymywać ciśnienie ok 3 bary bez wężyka od podciśnienia. Jeśli jest mniej a paliwo leci z przelewu uwalony jest regulator. Jeśli jest mniej i nie leci z przelewu pompka nie daje nominalnego ciśnienia lub zatkany jest filtr lub niedrożny przewód. Pozostaje jeszcze kwestia wydajności i ciśnienia pod obciążeniem, bo na wolnych czasami jest ok, a pod obciążeniem brakuje.
  • Poziom 26  
    cypber napisał:
    osak51 napisał:
    Filtr paliwa wymieniałem nie tak dawno
    A u ciebie słychać pompe przy każdym włączeniu zapłonu?
    U mnie jest chyba tak że po dłuższym postoju słychać pompe


    No u mnie to zawsze po włączeniu zapłonu słychać. Czasem dłużej a czasem krócej.

    Jeśli to pompę słychać, od czego to może zależeć? Że raz dłużej, raz krócej? Czy w tym silniku jest może jakaś regulacja elektroniczna tudzież czujnik ciśnienia paliwa? Bardzo mnie ciekawi ten aspekt sprawy.
  • Moderator Samochody
    To zależy o czym akurat się myśli, jak o czymś ciekawym to ten czas szybciej mija. ;)
  • Poziom 26  
    No dobra Panowie, bo ten wątek się zaczyna robić nudny. Ja bym już dawno pociągnął kontrolkę zasilania pompy na deskę a pod wycieraczkę podłożył wpięty manometr. No i bym sobie pojeździł, bym coś wiedział. Tak to można pisać jeszcze parę lat.:D Powodzenia.:D
  • Poziom 9  
    Witam ponownie:)
    Problem rozwiązany. Przyczyną braku ciśnienia na listwie wtryskowej była słabo zaciśnięta opaska na wężyku w pomie paliwa:)
    Dzieki za rady Pozdr.