Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kolejny początkujący w opałach

skirki 23 May 2010 20:03 773 2
    skirki
    Level 10  
    Witam,takich tematów widziałem już sporo ale niestety żaden nie dotyka interesującej mnie tematyki więc niestety musiałem stworzyć kolejny.
    Jestem początkującym programistą uC, a raczej chciałbym takim być. Po przerobieniu kursu "mikrokontrolerowa ośla łączka" zachęcony "niemiłymi" opiniami na temat bascomu, kolegów elektroników postanowiłem przerzucić się na język C, z którym powinienem mieć mniej kłopotu niż BASICEM bo programuje dużo w Cpp dla windowsa.

Wyposarzyłem się w zestaw AVT3505 razem z ISP i kursem, po wydaniu cięzko zarobionych pieniędzy (ciezko zarobione stają sie oczywiscie po wydaniu) zacząłem czytać kurs i okazało się że kurs z EDW (z roku 2005 pewnie doświadczeni czytelnicy kojarzą) trochę się zdenerwowałem bo okazało się ze kurs dalej bazuje na płytce z oślej łączki i w zasadzie mógłbym sobie go ściągnąć ze stronki i nie kupować dodatkowej elektroniki, Ale jednak ciągłe grzebanie w starym zakurzonym porcie LTP nie należy do przyjemnych pozatym na codzien korzystam z laptopa który jest wyposarzony w USB. Trochę przerazony przeczytałem technikali w kursie i dowiedziałem się ze 3505 to prawie to samo co 3500, tylko ma wiecej możliwości, ale trzeba go programować przez ISP. Ściągnąłem AVRStudio i WinAVR , i tutaj zaczęły się problemy z tym drugim narzędziem. Niepotrafie, korzystając z tutoriali krok po kroku skompilować programu, tzn utworzyć make file który mógłby powędrować przez AVRStudio do mojego mikrokontrolera. Czytałem troszkę na ten temat, ale może skończe się nad sobą użalać i poniżej zamieszczę nasuwające mi się pytania:
    -Czy AVRStudio ma wbudowany jedynie kompilator assemblera i nie można za jego pomocą pisać programów w C?