Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Octavia II, BJB, Klimatyzacja nie włącza się - 01320

23 Maj 2010 20:41 28127 19
  • Poziom 10  
    Witam,
    Tydzień temu klimatyzacja w mojej Octavi II 1.9TDI 105KM po prostu przestała działać. Przejrzałem forum i znalazłem, że szczotka w mniejszym silniku może być zawieszona. Rozebrałem więc silnik i faktycznie szczotka była zawieszona. Problem usunąłem, sprawdziłem podłączając bezpośrednio 12V na zaciski silnika. Mały silnik jest teraz sprawny na 100%. Ale klima dalej nie działa. Pojechałem więc zobaczyć jakie mam ciśnienie w klimatyzacji. Wszystko niby jest ok.
    Podłączyłem więc Vag-a i ukazał się następujący błąd: Czy ktoś może pomóc co jest uszkodzone lub gdzie mógł bym znaleźć

    Chassis Type: 1K0
    Scan: 01 03 08 09 15 16 17 19 25 42 44 46 52 56 62 72 76 7D

    VIN: TMBCS21Z068064047 Mileage: 143010km/88862miles

    00-Steering Angle Sensor -- Status: OK 0000
    01-Engine -- Status: OK 0000
    03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status: Sporadic communication error 1000
    09-Cent. Elect. -- Status: Malfunction 0010
    15-Airbags -- Status: OK 0000
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Status: Malfunction 0010
    25-Immobilizer -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: Malfunction 0010
    44-Steering Assist -- Status: OK 0000
    46-Central Conv. -- Status: OK 0000
    52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
    56-Radio -- Status: OK 0000
    62-Door, Rear Left -- Status: OK 0000
    72-Door, Rear Right -- Status: OK 0000
    76-Park Assist -- Status: OK 0000
    7D-Aux. Heat -- Status: OK 0000


    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
    Part No SW: 3C0 937 049 E HW: 3C0 937 049 E
    Component: Bordnetz-SG H37 1002
    Revision: 00H37000 Serial number: 00000003588235
    Coding: 09880F030004140000110D000000000000087F075C
    Shop #: WSC 21590 456 88643

    Part No: 1Z1 955 119 A
    Component: Wischer SK351 012 0401
    Coding: 00065525
    Shop #: WSC 21590

    1 Fault Found:
    01320 - Control Module for Climatronic (J255)
    004 - No Signal/Communication - Intermittent
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00100100
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 1
    Reset counter: 53
    Mileage: 142145 km
    Time Indication: 0

    Freeze Frame:
    ON
    Voltage: 11.85 V
    ON
    ON
    OFF
    OFF
    OFF
  • Testo
  • Poziom 32  
    Po co dałes scan z 9 adresu jak problem masz w 8 ?
  • Poziom 10  
    Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-820-047.lbl
    Part No: 1Z0 820 047 D
    Component: Climatic PQ35 010 0301
    Shop #: WSC 00000 000 00000

    No fault code found.

    Tak więc sprawa jest dziwna.
  • Poziom 22  
    Jakie szczotki w sprężarce klimatyzacji!!!??? Pierwsze słyszę albo jestem niedouczony??
  • Poziom 35  
    zacznij od poczatku

    sprawdź ilosc gazu, jego ciśnienie, prace wentylatorów
  • Testo
  • Moderator Samochody
    Co to jest mniejszy silnik?
  • Poziom 10  
    Są dwa silniki przy chłodnicy (wentylatory) - większy ze sterownikiem i mniejszy.
    Dzisiaj zauważyłem że gdy temperatura silnika wzrasta do 92 stopni to włączają się oba.
    Gdy załączam klimatyzację to niestety nic żaden silnik się nie kręci.
    Przesyłam jeszcze zrzut stanów poszczególnych sterowników. Silnik jest zapalony.
    Skoda Octavia II, BJB, Klimatyzacja nie włącza się - 01320 Skoda Octavia II, BJB, Klimatyzacja nie włącza się - 01320 Skoda Octavia II, BJB, Klimatyzacja nie włącza się - 01320

    Jeżeli ktoś może mi odpowiedzieć dlaczego klima w mojej Octavi się nie włącza to będę naprawdę wdzięczny.
  • Poziom 14  
    Witam. Jeśli nie ma błędów to prawdopodobnie uszkodzony jest zawór regulacji wydajności w sprężarce. Może być również zerwane koło pasowe sprężarki ale stawiałbym na to pierwsze.
  • Poziom 21  
    W Skodach jest taki czarny moduł odpowiedzialny za prace klimy i wentylatorów
    Rozbierz go i sprawdz czy gdzies nie poprzepalane sa sciezki i inne połaczenia elektryczne.
  • Poziom 10  
    Czy możesz ewentualnie przybliżyć miejsce gdzie ten czarny moduł się znajduje?
  • Poziom 21  
    Szukaj z lewej strony za reflektorem w okolicy nadkola
  • Poziom 10  
    Dzięki kolego wielkie. Gdzieś na forum przeczytałem że ten sterownik znajduje się pod akumulatorem. Rozebrałem więc dzisiaj te wszystkie osłony i niestety nic nie znalazłem. Jutro zobaczę z lewej strony koło nadkola.
  • Poziom 14  
    Sterowanie sprężarką w Octavii II jest bezpośrednio z panelu obsługi klimatyzacji.
  • Poziom 43  
    radekklimat napisał:
    W Skodach jest taki czarny moduł odpowiedzialny za prace klimy i wentylatorów
    Rozbierz go i sprawdz czy gdzies nie poprzepalane sa sciezki i inne połaczenia elektryczne.

    Nie w tym modelu
  • Poziom 10  
    Czyli mam rozumieć że nie warto szukać sterownika bo i tak go nie znajdę.
    Dodam tylko że w tej Octavi mam klimę manualną.
    Jeżeli ktoś z was rzucił by okiem na zrzuty z VAG-a. Może tam jest ukryta tajemnica uszkodzenia.
    Czekam na kolejne sugestie. jutro mam cały dzień na poszukiwanie problemu.
  • Poziom 14  
    W drugiej grupie na polu 1 i 2 jest podany prąd osiągany i zadany zaworu regulacji sprężarki. Prądy są jednakowe czyli instalacja jest cała. Można jeszcze podłączyć zamiast sprężarki żarówkę np. 5W. Po włączeniu klimatyzacji powinna świecić. Jeśli świeci to uszkodzona jest sprężarka.
  • Poziom 10  
    Dzisiaj podłączyłem żaróweczkę 5W pod złącze dwu żyłowe sprężarki. Po załączeniu klimatyzacji oczywiście na włączonym silniku, żarówka zapala się co wg OSAAA1 oznacza uszkodzoną sprężarkę. Pytanie. Czy sprężarkę można jakoś zregenerować czy lepiej kupić używaną?
  • Poziom 14  
    Niestety ten zawór regulacyjny jest niedostępny osobno (w serwisie). Można go przełożyć z innej sprężarki, tylko trzeba odessać czynnik.
  • Poziom 10  
    Dzięki wszystkim za pomocą. Wymiana sprężarki przywróciła do prawidłowego działania cały układ klimatyzacji.
    Jeżeli ktoś miał by jakieś pytanie związane z wymianą sprężarki, chętnie pomogę. Proszę pisać na maila.
    Dla informacji podam że sprężarka w idealnym stanie na szrocie kosztowała mnie 240zł.
  • Poziom 16  
    Dzień dobry,

    Podłączę się pod ten temat bo mam podobny problem.
    Pacjent - Skoda Yeti 2015 2.0 TDI CR
    Climatronic
    Z dnia na dzień przestała działać klima.
    Podłączyłem sie urządzeniem VAGSCAN 5053 bo kabelek gdzieś posiałem :(
    Błędy
    Klima:
    U1123000
    Ograniczenie funkcji przez odbiór nieprawidłowej wartości (prędkość 16bit) - niewystarczające napięcie.

    Silnik
    P048000
    Obwód wentylatora 1 Pasywny/Dynamiczny

    P069100
    Wentylator 1 - niski sygnał - aktywny/Stały

    Napięcie na wentylator dochodzi. Mały wentylator podłączony na krótko startuje. Duży wymieniony na nowy próbnie.

    Stan czynnika w klimie był 412 gram (525 normalny). Uzupełniony od razu do normy.
    Wg serwisu napełniającego zawór w sprężarce nie startuje ale później stwierdził, że jednak startuje i się wyłącza.
    Nie kontynuowałem w tym serwisie dalej działań bo to było na wyjeździe, zajechałem przy okazji.

    Nie zauważyłem pracy wentylatorów podczas normalnej jazdy. Wskaźnik temperatury stoi na 90 stopni non stop. Ale wiem, że one mają dużą dozę dobrej woli w zakresie wykazywania temp 90 stopni.

    Niestety te urządzenie ma jakiś problem w komunikacji aby zrobić test wentylatorów.

    Błąd wentylatora P048000 dał się skasować. Drugi błąd po wymianie wentylatora daje pozostaje bez zmian. Daje się skasować ale wraca po odpaleniu.
    Sterownik wentylatorów jest zintegrowany z dużym wentylatorem.

    Moderowany przez domex32:

    Regulamin. Zasady działu.

    Nie prowadzimy wykopalisk, proszę założyć osobny temat.