Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra 1.3dti silnik traci moc w czasie jazdy

andlewandowski 24 May 2010 14:23 13532 19
Texa Poland
  • #1
    andlewandowski
    Level 10  
    Posiadam auto Opel Astra 1.3 DTi.
    W czasie dodawania gazu auto traci moc, później zapala się kontrolka na desce, układ elektroniczny silnika.
    Co to może być za przyczyna?
    Sądzę, że może być w filtrze paliwa woda.
    Jak to sprawdzić?
    Dzięki z góry.
  • Texa Poland
  • #2
    baraka
    Level 18  
    witam
    pozostaje ci tylko jedno , podłączyć samochód pod komputer diagnostyczny , wtedy dowiesz się co jest nie tak
    pozdrawiam
  • Texa Poland
  • #3
    coperfild
    Level 35  
    witam. Tak jak kolega pisze najlepiej pod kompa. na obudowie filtra od dołu masz zaworek spustowy poluzuj go podstaw jakiś pojemnik wcześniej zdejmij jeden przewód paliwowy i zobaczysz co pocieknie. Ja w tym silniku miałem kłopot z zaworem EGR też brak mocy i czarny dym z tłumika pomogło czyszczenie kolektora ssącego .
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • #5
    andlewandowski
    Level 10  
    dzieki "coperfild" ale mam pytanko czy jak nie mam czarnego dymu to moze tez byc zawór ERG?? i czy w warunkach warsztatowych mogę sam tam pogrzebac znaczy sie zobaczyc czy jest moze woda w filtrze palwia choc wg ksiazki od auta nie wyskakuje mi komunikat odnosnie wody w filtrze;/

    Dodano po 3 [minuty]:

    dzieki również "jorge83"
    i pytanie mam:
    bo jak jade czasem tak jak pisalem auto taci moc ale po chwili normalnie jedzie (takie małe szarpnięcie);
    a zapalenie lampki kontrolnej od kompa pojawilo sie raz.
    po zgaszeniu auta i zapaleniu ponownym normlanie wszystko było;

    czy jest moze jakas instrukcja odnosnie sprawdzenia samemu tego co piszesz?
  • #6
    john1234
    Level 21  
    Witam.Nie napisales ktory rok samochodu oraz jaki typ silnika,ale sprawdz czy wyswietla ci bledy metoda gaz hamulec tzn,wciskasz padaly gazu i hamulca do oporu i przekrecasz kluczyk do zapalenia sie kontrolek po chwili w m iejscu przebiegu dziennego powinien wuswietlic sie numer bledu ECN pierwsze cztery cyfry to numer bledu.
  • #7
    coperfild
    Level 35  
    co do filtra to spokojnie możesz to sam sprawdzić nawet lepiej zdemontować całkiem cały z obudową 2 śruby i na wierzchu przed odpalaniem zalej go ropom do pełna, a z tym brakiem mocy to będzie ci ciężko tak bez kompa bo po resecie wszystko masz ok.
  • #8
    andlewandowski
    Level 10  
    rok auta to 2008
    silnik 1,3 TDi 90KM
    przebieg ok 31tys wiec nie duzy

    częściowo podejrzewałem cos z oprogramowniem bo kiedys Opel mnie sciagnal na wgarnie oprogramowania i powiem ze opisane przezemnie ustreki nie byly odczuwalne w czasie jazdy; niestety teraz ponownie to odczuwam;/
    podejrzewam jeszcze cos moze z paliwem ale sam nie wiem ;/
    prosze jak cos o porade;/
  • #9
    john1234
    Level 21  
    prubowales zczytac bledy metoda gaz-hamulec.
  • #10
    andlewandowski
    Level 10  
    metoda hamulec-gaz nic mi nie pokazalo;/ wiec nie wiem za bradzo;/
  • #11
    titus667
    Level 14  
    Witam,

    Są dwie możliwosci, albo wezyk od podcisnienia paliwa, lub zatkany kolektor ssacy, wezyk moze byc gdzies dziurawy ( jest to wezyk do podsicnienia, takze bez obawy nie ma tam paliwa), wtedy nalezalo by go wymienic, no a jesli kolektor to odkrecamy go i czyscimy ;) niezbyt przyjemna robota ale taki los :)

    Pozdrawiam.
  • #12
    john1234
    Level 21  
    Moze byc rowniez uszkodzony czujnik cisnienia doladowania znajduje sie na kolektorze ssacym.
  • #13
    andlewandowski
    Level 10  
    witam;

    teraz pojawil mi sie bład sprawdzając metoda gaz-hamulec
    ECN 40011
    czy wie kotos moze co oznacza taki błąd??

    dzieki z gory
  • #15
    andlewandowski
    Level 10  
    rozumiem "tzok" ze mam walniety zawor EGR?
  • #16
    tzok
    Moderator of Cars
    Nie znam tego sterownika na tyle szczegółowo, by móc jednoznacznie odpowiedzieć na Twoje pytanie. Niezbędna byłaby znajomość szczegółowych warunków zalogowania tego błędu przez sterownik (Freeze Frame) oraz znajomość algorytmu na podstawie którego sterownik go stwierdza. Błędy nie zawsze stwierdzane są "wprost" dlatego na podstawie samych błędów praktycznie nigdy nie można mieć 100% pewności co do przyczyny ich wystąpienia.

    W kwestii wróżenia z fusów - ten silnik (1.3 MultiJet / 1.3 CDTI) ma niezły "dół" (1600-2000rpm), a do tego jest w miarę cichy i ekonomiczny do ok 2000rpm, niemniej taka jazda non-stop przyczynia się do gromadzenia się sadzy w kolektorze wydechowym i blokowania zaworu EGR.
  • #17
    andlewandowski
    Level 10  
    Dzieki wielkie za odpowiedź "tzok".
    Ale mam jeszcze pytanie.
    Czy można ten zawór czyścić i jak on wogóle wygląda?
    gdzie ja go znajde przy silniku?
    jest wogóle jakaś instrukcja do tego jak to robic itp.?
  • #18
    tzok
    Moderator of Cars
    Czyścić można, a gdzie się znajduje to Ci nie pomogę, bo mam Punto a w nim ten silnik ma chyba inne kolektory i osprzęt. Tak w ogólności to na kolektorze.

    Na tym filmiku mniej-więcej widać gdzie jest (widać jego złącze):
    http://www.youtube.com/watch?v=7lzJc7BIWrY
  • #19
    andlewandowski
    Level 10  
    dzięki wielkie za pomoc
  • #20
    andlewandowski
    Level 10  
    pytanie mam a czy można jeździć z takim "uszkodznym" ERG??