Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Multipleksowanie dwóch liczników na ATTINY 2313.

24 Maj 2010 20:04 1368 12
  • Poziom 10  
    Witam.
    Jestem bardzo początkującym "programistą". Na płytce AVT3500 stawiam pierwsze kroki przy programowaniu ATTINY2313. Postanowiłem spróbować zrobić program pracujący w następujący sposób:
    dwa wyświetlacze LED wyświetlają multipleksowo stan dwóch niezależnych liczników dziesiętnych ( 0..9 ) np. L1 i L2. Licznik L1 zlicza przyciśnięcia przycisku S1 , a licznik L2 przyciśnięcia przycisku S2 ( działają na okrągło do góry )
    Nie potrafię niestety zrobić tego na jednym ATTiny 2313 ( na dwóch oddzielnych to nie sztuka ). Bardzo proszę o pomoc , czy jest to w ogóle możliwe ze względu na małą ilość portów we/wy ( 15szt)
  • Poziom 16  
    No kolego najpierw trzeba trochę się rozeznać w temacie bo nawet jak ci powiem to i tak daleko nie za jedziesz.15 portów to nawet za dużo siedmioma portami sterujesz dwa wyświetlacze 7 seg 2 portami multipleksujesz.Zostaje ci jeszcze obsługa przycisków czyli reszta portów w twoim Atinny 2313
  • Poziom 10  
    To że da się zrobić to już dobra wiadomość. Czy mógłbyś kolego Karolu zaproponować jakieś rozwiązanie mojego problemu- chciałbym się uczyć od fachowców , a najlepiej na przykładach.
  • Poziom 10  
    Witam, dziękuję wszystkim za chęć pomocy , ale Koledzy chyba nie do końca zrozumieli mój problem. Chodzi mi o uruchomienie na jednym ATTiny2313 dwóch niezależnych liczników liczących każdy od 0 do 9. Liczniki te mają zliczać impulsu od dwóch przycisków ( do masy ) , każdy na osobny licznik. NIe chodzi mi o licznik liczący do 99 z wyświetlaczmi multipleksowymi.
  • Poziom 32  
    Zrób obsługę przycisków w przerwaniu obsługującym multipleksowanie wyświetlaczy. Powinno się udać.
  • Poziom 10