Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 307 2.0 HDI + FAP, wibracja auta podczas przyśpiesza

25 May 2010 10:18 17854 9
  • Level 10  
    Cześć

    Jak w temacie, auto wpada w wibracje, drgania w momencie dodawania gazu, najbardziej w okolicach 2 tyś obrotów na biegu 3 i 4. Próbowałem zasięgnąć opinii w punktach, które zajmują się regeneracją półosi (najbardziej p-podobne) na temat tego zachowania i wszyscy stwierdzali, że przyczyną jest półoś prawa lub też półosie, a dokładniej przeguby wewnętrzne (przy skrzyni biegów). Nie zwlekając nabyłem nową półoś prawą, bo ta była w najgorszym stanie. Po wymianie nie odczułem różnicy... :( dodatkowo oddałem do regeneracji tzw. "szklankę"... też nic nie pomogło. W tym momencie ewentualnie pozostała wymiana lewej półosi... Dodam jeszcze że wibrację nie zawsze są odczuwalne. Opiszę to w ten sposób, że tuż po zakończeniu wypalania FAP-u wibacje zmniejszają się, a nawet zanikają. Czy problem może powodować sama procedura wypalania FAPu ?? W tym momencie silnik jest max-ymalnie obciążony, dla lepszego efektu.

    Pozdrawiam
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 12  
    A może zwyczajnie poduszka pod silnikiem albo skrzynią? Miaełm dwa przypadki, w jednym 3 mechaników twierdziło, że są ok (silnik po prostu leżał na niej to i widać nie było) sprawa się wyjaśniła przy wymianie sprzęgła i wyciąganiu skrzyni - prawie całkowicie zerwana, po wymianie wszystko wróciło do normy.
  • Level 10  
    Cześć

    Do dziś popołudnia też tak właśnie myślałem, nawet umówiłem się z magikiem na wymianę poduchy skrzyni, ale od początku.
    Podczas wizyty i sprawdzenia poduszek pod silnikiem i tej od skrzyni mechanik stwierdził, że nie są może w najlepszej formie ale napewno nie są urwane. Aby na tym się nie zakończyła diagnoza kazałem mu sprawdzić silnik podczas pracy i tu podejrzenie padło na coś innego. Podniusł auto (ja zostałem wewnątrz), a ja odpaliłem silnik, po czym powoli zmieniałem biegi tak żeby było widać zachowanie motoru. Stwierdził że silnik nie pracuje równo ! TA DA ! ;), następnym krokiem było podłączenie auto pod kompa, a planetka powiedziała: że trzeci wstrysk jest beee. Przy delikatnym sukcesywnym dodawaniu gazu powiększał swoją korektę aż do wartości (zapomniałem w czym to było mierzone) prawie 5 (5 to wartość krytyczna). Magik stwierdził że to "może" od tego i że trzeba będzie robić regenerację, która nie należy do najtańszych. I tak oto od regeneracji półosi poszedłem poziom wyżej i stanęło na regeneracji wtryskiwaczy :) . Tak łatwo jednak nie dam mu zarobić! Zanim ze 100 % pewnością powiem "rób Pan" naleje specjalnego specyfiku od Peugeota do czyszenia wtryskiwaczy (ten z plusikiem :) ). I jak to nic nie da...

    Pozdrawiam
  • Level 26  
    Szklanka to za mało, zalej cały bak preparatu z plusikiem. Mam namiar na preparat "xxxplusik", szczegóły na PW.
  • Level 26  
    "xxxplusik" jest tajny na razie, nie mam licencji. Sam mieszam w wannie, nitro, toluen, lakową i szukam odpowiednich proporcji. Sorry.:D Nie mogę podać.:D
  • Level 10  
    na wstępie dziękuje za wsparcie :)

    dobra od czego by tu zacząć... hmm

    ok od początku ;) preparatu jeszcze nie nalałem i już piszę dlaczego. Wczoraj po powrocie od magika w niewyjaśnionych okolicznościach uległ uszkodzeniu dolny przewód tudzież rura od turba, objawy to wydostające się powietrze które daje fajnych efekt :] czyli kolejna rzecz do wymiany... ale wracając do gównego tematu - po zastanowieniu się i skonsultowaniu sprawy z kilkoma osobami stwierdziłem że zregeneruje lub wymienie tylko jeden wtrysk ten który stwarza problem, a nie jak powiedział "master" wszystkie. Dziś udało mi się pozyskać jedne wtryskiwacz, używany ale od identycznej wersji auta, i o dziwo tego samego typu co reszta. Nie wiem dlaczego ale jak przedstawiłem pomysł wymiany jednego wtrysku mechanikowi to usłyszałem, że on tak by nie robił bo jak robić to wszystkie ! A JAK ! tyle że teraz za usługę wymiany jednego wtrysku zapłace 20 razy mniej i to jest powód nie zadowolenia :D Do tego jak załatwie sprawę z wtryskiem wymienię poduszkę pod silnikiem (taka okrągła), takie info dostałem od gościa który sprzedawał wtryskiwacz. HA on sam miał masę przygód ze swoim pługiem i wymiana właśnie tej poduchy pomogła. No dobra to narazie tyle.

    Pozdrawiam
  • Level 10  
    wibracji już nie ma, naprawione
    Temat do zamknięcia