Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford FIESTA - MK3 - regulacja świateł silniczkami.

25 May 2010 20:55 5458 9
  • Level 27  
    Ford FIESTA 95r. 1.1L
    - regulacja świateł silniczkami.


    - Chodzi mi o taką dziwną sprawę mam w aucie wtyczkę prostokątną do sterowania świateł z gniazdem prostokątnym (których nie mam teraz w aucie bo mam manualne po kolizji włożone)
    A przez przypadek kupiłem na allegro okazyjnie bo nie wiedziałem,że są takie i takie,z wtyczkami też jajowatymi. Właśnie mam w reflektorze kupionym jajowate gniazdo.

    Rozkręciłem to i doszedłem do tego gdzie jest zasilanie +12V, masa, oraz sterownie.
    W aucie też zlokalizowałem względem masy pojazdu 12V masę i sterowanie. Kręcąc potencjometrem w aucie na wtyczce w komorze silnika na sterowaniu zmienia mi się napięcie w zakresie od 3 do 10 V. Czy jest to dobrze?
    - no i logika nakazuje to podłączyć w te miejsca - NIE DZIAŁA.

    Czy muszę kupować silniczki "nowe" z gniazdem prostokątnym w silniczkach? Czy to mi będzie działać ? Czy w tych siln. z jajowatym gniazdem i prostokątnym mają tą samą elektroniczną zasadę działania?

    Bo chciałem obciąć wtyczkę w aucie i na wsuwkach to podłączyć ale się rozczarowałem.

    Ford FIESTA - MK3 - regulacja świateł silniczkami. Ford FIESTA - MK3 - regulacja świateł silniczkami. Ford FIESTA - MK3 - regulacja świateł silniczkami.
    [Szkolenie 22.06.2021, g.9.30] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • Level 42  
    Kolego Elektronik , na pewno dobrze zlokalizowałeś sterowanie na tych siniczkach , bo cosik mi się widzi że nie.
    Sygnał z potencjometru w granicach normy , okazyjna cena podejrzana.
  • Level 27  
    Quote:
    Kolego Elektronik , na pewno dobrze zlokalizowałeś sterowanie na tych siniczkach

    Na pewno tak ! Drogi kolego ! :)

    Quote:
    bo cosik mi się widzi że nie.

    Dziwi mnie fakt, że kolega podważa moją lokalizację skoro piszesz że: :)

    Quote:
    Sygnał z potencjometru w granicach normy , okazyjna cena podejrzana.

    No widzisz jeżeli sygnał 3-10V to dlaczego mi pisze kolega, że nie zlokalizowałem

    Okazyjna cena to nie znaczy, że zepsute
    - wspominałem, że mam różnicę w gniazdach - jajowate, a prostokątne,
    - więc tu moje pytanie - czy te gniazda się czymś różnią w podłączeniach elektroniki.

    PS:
    W puszcze na silniczki też to zlokalizowałem (zasilanie idzie na diodę zabezpieczającą przed odwrotnym podłączeniem, a dwa że idzie też na kondensator wygładzający napięcie, natomiast sterowanie idzie na diodę zenehra oraz scalak i też przez diodę zabezpieczającą.
  • Level 42  
    Na stole te silniczki pracują?
    W kwadratowej i jajowatej masz trzy wyprowadzenia , plus minus i sterowanie , jaki [problem sprawdzić na stole - poza samochodem.
  • Level 27  
    Podłączałem w aucie i w domu - efekt ten sam. Z tym że w domu to dałem napięcie z (zapasowego) akumulatora i podłączyłem zasilacz reg. napięcie reg. z zakresu 3 -10V jak to było w aucie. Niestety nie działa - czy jest to możliwe że te silniczki - elektronika, jest padnięta: jest tu L272M i LWR703 (uEM8944C) sam silniczek i mechanizm jest sprawny (podłączenie osobno zasilania w zakresie 3-10V działa poprawnie) Natomiast elementy takie jak oporniki, diody i zenerki (7.5V) są sprawne.
    Ford FIESTA - MK3 - regulacja świateł silniczkami.

    L272 jest to wzmacniacz operacyjny widziałem na google ale ten drugi nie wiem co to element kodowany widocznie.
    Ale zastanawia mnie fakt, że fizycznie to tego się nie da zepsuć bo przecież odwrotne podłączenie nic nie zrobi a nawet gdyby dioda była przebita to druga dioda wyłapie odwrotne napięcie do masy i przepali bezpiecznik.

    Co robić? Pozdrawiam Damiano
  • Level 42  
    Nie mam ideówki do tych sterowników silnika , myślę ,że Ty też nie znajdziesz . Trzeba przynajmniej blokowo rozrysować i po kolei sprawdzić sygnał sterujący.
  • Level 43  
    Silniczki nie są sterowane poziomem napięcia tylko masą z określonym parametrem oporności, pokrętło regulacji wysokości wiązki to zwykły potencjometr
  • Level 42  
    Same silniczki nie , lecz sygnał z POTENCJOMETRU na desce jest napięciem na plusie od do , a następnie przetwarzane przy sterowniku sinika na takie jak mówisz , ze zwrotną z potencjometru wykonawczego.
  • Level 27  
    To tak jak mówiłem (może źle napisane - ale myśl taka sama) że na wtyczce ma +12.GND, i 0d 3 do 10V - a cały proces potem jest w tej puszeccce silniczka, czyli co dobrze podłączyłem ? - czyli silniczki padnięte :( - no nic inne puszę kupić - bo tego jednego scalaka nie dostane a ten L272 jest tylko po 2 zł. więc tragedia żadna
  • Level 27  
    Temat zamykam silniczki na al... kupiłem zepsute - kupione w stacji demontażu okazały się dobre i działa ok. podłączałem na 100% dobrze bo tak samo podłączyłem nowe. pozdrawiam zainteresowanych.