Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szyberdach ( VW Passat `89r )

24 Sie 2004 21:59 2122 13
  • #1 24 Sie 2004 21:59
    95808
    Usunięty  
  • #2 01 Wrz 2004 21:24
    teleradiols
    Poziom 12  

    O ile dobrze pamiętam to nie ma tam wył krańcowych a jest pomiar prądu przez silnik, zaznaczm chyba tak jest.

    0
  • #3 01 Wrz 2004 22:00
    teodor76
    Spec od samochodów

    po pierwsze jeżeli czegos brakuje prawdopodobnie był wymieniany dach ale to tylko sugestja bo wtedy bedzie problem uruchomić szyberdach,
    jak sie nieznaszi niemasz pojecia niełap sie zato bo nawet jeśli kupisz przełacznik to daje 70% że niezadziała bo jest sterowany transmisja danych z modółu komfortu który steruje central zamkiem, el. szybami i szyberdachem, teoretycznie komputer,
    proponuje zamówić w serwisie pewnie koszt około 200zł ale jak na 98rok to tanio , zamontuj przełacznik jak zadziała to otwóż i zamknij szyberndach a komputer sam powinien zaprogramowac sobie maksymalne otwarcie i zamkniecie szyberndachu.

    0
  • #4 01 Wrz 2004 22:21
    zodiak318
    Poziom 34  

    Należy tu coś uściślić, w nazwie postu jest '89 a w treści 98.
    W 89 nie jest chyba taki inteligentny (brak modułu komfortu) i po włożeniu przełacznika powinien ruszyć, jeśli jest sprawny. A szukać można na szrocie lub na giełdzie samochodowej.

    pozdrawiam

    0
  • #5 01 Wrz 2004 22:26
    teodor76
    Spec od samochodów

    no niestety moje niedopatrzenie a kolegi błąd :-)
    ps: przy okazji miałem wiele przypadków że przyjeżdza klijent z naprawą szyberndachu bo wszystko jest a niedziała po wstepnych oględzina na 10 samochodów 9 miało wymieniony dach i był brak instalacji elektrycznej i modółów sterujących papranina niezapłacona robota

    0
  • #6 01 Wrz 2004 22:32
    ankuch
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dlatego autor powinien się teraz dokładnie określić o jaki rocznik chodzi. W przeciwnym wypadku temat zostanie zamknięty.

    0
  • #7 02 Wrz 2004 19:00
    95808
    Usunięty  
  • #8 26 Sie 2005 09:33
    ssaka
    Poziom 10  

    witam ..podobny temat ..szyberdach w passacie z 96 ...jest wylacznik ...cos tam nawet wlacza...ale nie uchyla szyberdachu ....obejrzal to mechanik i stwierdzil ze silnik jest ok ..tylko "padla" plytka i teraz pytanie ...czy mozna wogole dokupic gdzies taka plytke ...ew czy mozna ja jakos "naprawic'

    0
  • #9 26 Sie 2005 18:08
    Spy_
    Poziom 13  

    Szyberdachy w VW to niewypał - strasznie się sypią, o używane częsci bardzo trudno bo popyt przewyższa podaż :) Jedynie co zostaje to zamiawanie częsci w serwisie, a wiadomo jak tam z cenami :/

    0
  • #10 27 Sie 2005 16:33
    Slawek J
    Poziom 30  

    Jesli chodzi o przelacznik to szrot, gielda ( wieksze prawdzopodobienstwo ) lub w zkladzie gdzie okna dachowe montuja moze beda mogli cos dobrac.
    Pozdrawiam.

    0
  • #11 04 Wrz 2005 15:02
    tyskacz
    Poziom 12  

    jeżeli chodzi Ci o wyłącznik to posiadam tak owy sprawny. Możemy sie dogadać. rafal-ek19(malpa)o2.pl

    A co do szyberu to musisz byc ostrożny przy otwieraniu bo w VW często podają linki i krzywo idzie albo sie otworzy a już nie zamkniesz. często zdaża sie też jak ktoś tam grzebał to źle go wyregulował i i jak go otworzysz to porysuje sie cały.

    Pozdrawiam

    0
  • #12 04 Wrz 2005 15:28
    diesel5857
    Poziom 21  

    polecam oglądnąć płytke sterowania bo w 9 na 10 przypadków to jest gdzieś zimny lut
    oczywiście jeśli mechanicznie szyber działa


    poz.piotr

    0
  • #13 06 Wrz 2005 11:45
    oz5510
    Poziom 1  

    Witam
    mam passata kombi z 92.r i też problem z szyberdachem, pękła linka od strony kierowcy więc upss. Za nowe części sprowadzane nie wiedomo z kąd serwis krzyknął 500 pln a robocizna 150 pln.
    Została więc giełda za kompletny szyber zapłaciłem 180 pln i dwa dni wyjęte z życiorysu. Odnośnie sterowania jeśli to starszy model to przy silniku jest pod plastikiem schowana zębatka i to ona jest odpowiedzialna za zatrzymywanie silnika w odpowiednich momentach za uniesienie dachu, opuszczenie, silnik powinien się zatrzymać następne przyciśnięcie szyber opada i chowa się w dach.
    Od spodu można srubowkrętem sprawdzić działanie ręcznie na górze silnika tuż koło szybra jest szczelina śrubowkrętem wpychamy bolec i obracamy raz w jednął a potem w drugą stronę szyber powinien "chodzić" jeśli jest coś nie tak nierówno się opuszcza lub zacina pozostaje regulacja i nasmarowanie ważne jest aby obie linki równo były ustawione i pracowały razem.
    To nie jest takie skomplikowane ale początek jest wqrwia...
    Pozdrawiam

    0
  • #14 18 Lis 2005 18:17
    95808
    Usunięty  
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo