Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugot 306 1,4i PROBLEM!!!!

dj_linden 24 Sie 2004 23:43 1664 7
  • #1 24 Sie 2004 23:43
    dj_linden
    Poziom 11  

    Mam problem!!! :? Sprawa odnosi sie do szalejących obrotów! A mianowicie obroty sa zbyt wysokie. Jak załączam silnik podnosza się i nie są takie jaki epowinny być. Gdy np. staję na światłach podnąsza się i samochód "wyje". Rok produkcji to 94. Co to może być??? :?:

    0 7
  • #2 25 Sie 2004 11:38
    andrzejm1001
    Poziom 11  

    W blok silnika wkręcone są dwa czujniki temperatury, jeden z nich współpracuje ze wskaźnikiem temperatury, a drugi z modułem sterującym wtryskiem. Przy braku sygnału z tego drugiego miałem objawy tak jak opisujesz.

    1
  • #3 25 Sie 2004 13:32
    dj_linden
    Poziom 11  

    Postaram sie to sprawdzić. Jednak czy nie zalezy to też w jakiś stopniu od przepustnicy?? Słyszałem ze tak się często zdarza, ale nie wiem co mam znią zrobić.

    0
  • #4 25 Sie 2004 23:45
    andrzejm1001
    Poziom 11  

    Tak, to zależy od przepustnicy, ale przepustnicą w zakresie wolnych obrotów steruje silnik krokowy.

    0
  • #5 26 Sie 2004 10:00
    dj_linden
    Poziom 11  

    Czyli moze byc to wina silnika krokowego??? Zauważyłem ze mam też luzy przy przepustnicy. Moze to wina własnie tych luzów?

    0
  • #6 26 Sie 2004 10:40
    vryty
    Poziom 10  

    czesc
    najpierw przeczysc silniczek krokowy, a przy luzach obudowy wtrysku (o nią ci chodzi?)po prostu ją przykręć bo dostaje się wtedy powietrze i krokowy nie moze dobrze pracowac
    pozdrawiam

    0
  • #7 26 Sie 2004 11:28
    Marek1
    Poziom 15  

    Domniemuję,że masz tzw.monowtrysk (czyli wtrysk jednopunktowy),bo
    w tamtych latach innego z tym silnikiem nie montowano.
    Domniemuję też ,że jest to układ wtryskowy Bosch (można to sprawdzić
    kontrolując oznaczenia producenta na korpusie modułu wtryskowego).
    Jeśli jest to jednopunktowy wtrysk BOSCH to za twoją usterkę faktycznie
    często odpowiada tzw.silnik stabilizujący obroty biegu jałowego.
    Nie jest to w tym układzie silnik krokowy !!
    Jest to najzwyklejszy komutatorowy silniczek prądu stałego.
    Ma on wygląd czarnej skrzyneczki zbliżonej kształtem trochę do prostopadłościanu. Ma on złącze elektryczne 4-ro kontaktowe.
    Dwa kontakty odpowiadają za zasilanie silniczka w dwóch kierunkach,
    a dwa kolejne kontakty to wyprowadzenia mikrowyłacznika ukrytego
    w ruchomym trzpieniu silniczka.
    Podlega kontroli: 1) ciągłość uzwojenia silnika (nie pamiętam,które to nr
    kontaktów), można potem zasilić silniczek w dwóch kierunkach 5V
    i zobaczyć czy się rusza;
    2) działanie mikrowyłącznika, gdy zewnętrzna dźwigienka osi przepustnicy nie opiera się o ruchomy trzpień silniczka
    ( pedał "gazu" wciśnięty) na dwóch odpowiednich kontaktach elektrycznych omomierz powinien wskazać =oporność nieskończona
    (styki mikrowyłacznika rozwarte),
    gdy pedał "gazu" całkowicie puszczony, na tych samych kontaktach
    elektrycznych oporność musi=0 (mikrowyłącznik wciśnięty=zwarty).
    Jeśli cokolwiek z powyższego się nie zgadza, trzeba wymienić ten silniczek.
    Stan mikrowyłącznika ma tu kluczowe znaczenie,gdyż jego zwarcie jest
    sygnałem dla sterownika (komputera) silnika, że trzeba wejść w procedurę regulacji biegu jałowego. Jeśli wartość oporności jest wyższa
    od 0 (w rzeczywistości są to jakieś mili Ohmy) pomimo puszczenia pedału "gazu" i zamknięcia mikrowyłacznika,to program sterownika nie
    wejdzie w procedurę regulacji biegu jałowego!! i pozostanie w jakimś
    przypadkowym ustawieniu.
    Bywa też tak,że ktoś źle wyreguluje długość linki łączącej pedał "gazu"
    z dźwigienką osi przepustnicy (za krótka) i wtedy pomimo puszczenia
    pedału, dźwigienka osi przepustnicy nie powraca do pozycji spoczynkowej
    i nie opiera się o ruchomy trzpień silniczka ,w którym jest mikrowyłacznik.
    Powoduje to niezwieranie styków mikrowyłącznika !! mimo,że kontrolując
    sam element elektryczny wszystko jest OK

    0
  • #8 26 Sie 2004 20:43
    dj_linden
    Poziom 11  

    Dzięki wielkie za odpowiedzi!!!!!! Juz wszytsko jest ok!!!! Byłą to wina silniczka. Wymieniłem i juz wszytsko jest pięknie!!! Dziekuję i pozdrawiam!!!!

    0