Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBwayPCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf II 1,3 NZ i sterownik Digijet

26 Maj 2010 14:34 15355 44
  • Poziom 12  
    Witam,
    wiem, że temat wielokrotnie wałkowany, ale wczoraj padł mi sterownik TAN (oczywiście problem z masą) - ciągła praca pompy paliwa. Wymieniłem tranzystory i diody, teraz nie steruje pompą wcale. Jak sprawdzić czy sterownik w ogóle działa? Czy ma ktoś dobry schemat instalacji tej wersji (88 r.), bo w tych które znalazłem, Haynes i jakiś niemiecki, nie ma na przykład w ogóle przekaźnika J17 - sterowanie pompą paliwa. Może opis wyprowadzeń sterownika?
    Mam też dwa uszkodzone sterowniki Siemensa - te z kolei sterują pompą i leją paliwo - ale silnik się nie uruchamia. To znaczy, że procesor w nich działa, ale nie steruje zapłonem.
    Mając w sumie trzy sterowniki nie bardzo chcę wydawać pieniądze na następny i będę bardzo wdzięczny za pomoc w ich uruchomieniu.

    Podrawiam
  • PCBwayPCBway
  • Użytkownik usunął konto  
  • PCBwayPCBway
  • Poziom 12  
    Ponieważ, jak mówiłem, moje schematy nie są pewne, mam pytanie na którym styku jest zasilanie sterownika i czy pomiar poboru prądu wykonać w pojeździe przy podłączonym złączu, czy na stole.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    To mam pytanie z innej strony. Mam sterownik Digijet, ale Siemensa - inna płytka, dwustronna. W tym logika prawdopodobnie działa, bo włącza pompę dwa razy. Ale nie mogę na nim uruchomić samochodu - tak jakby nie było iskry. Może tu możesz mi coś podpowiedzieć? Będę naprawdę wdzięczny za pomoc, bo obiecałem jutro synowi wyjazd na urodziny, a tu komputer leży...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Słabo się za to zabierasz bo układ zapłonowy nie ma nic wspólnego ze sterownikiem silnika. Skąd wiesz że leży?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Motronic - przepraszam, pomyliłem się, już tyle tych sterowników się naoglądałem. To nie o Siemensa chodzi, tylko o Boscha (numer 030906021 czyli Digijet).
    Ociz - skąd wiem, że leży sterownik (a nie moduł)? Stąd, że jak wstawiam sprawny sterownik to samochód działa. Też mnie to dziwi, bo niby pompa pracuje. Ale może nie wysterowuje wtrysków. Niestety nie mam doświadczenia w naprawie takich układów i bez waszej pomocy pewnie naprawię, ale za miesiąc...
    Dlatego po poprawieniu informacji nadal proszę o pomoc w naprawie sterowników i pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Numer "030 906 021" się zgadza, to ten sam co "0 280 000 542".
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    To jest na pewno Digijet, działał z silnikiem NZ. Jakieś pomysły co do samego uszkodzenia?
  • Moderator Samochody
    Może lepiej napisz co sprawdziłeś bo piszesz np "tak jakby nie było iskry" a przecież żaden problem sprawdzić czy ta iskra jest.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam. Sory że sie wpinam, ale wydaje mi sie że u mnie leży też sterownik. Auto nie chce palić jak jest ciepłe. Wymieniłem już aparat zapłonowy i moduł i dalej to samo. Co to może być?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Zazwyczaj tak się dzieje przy uszkodzonym niebieskim czujniku od temperatury płynu chłodniczego. ECU mysli że silnik jes zimny i go zalewa.
    Na pracującym ciepłym silniku ściągnij wtyczkę z tego czujnika - obroty powinny się zwiększyć do ok 1100
    Gdy jest ciepły i nie chce zapalić to ściągnij wtyczkę z czujnika i zewrzyj w niej styki.
  • Poziom 10  
    Dodam że na pycha pali od tyka. Auto jak zapali to można jeździć i jeździć do momentu zgaszenia silnika. Jak go zgasze to zapale za 1 razem, za 2 juz cieżko, a za 3 juz nie chce zapalić.
  • Poziom 10  
    Grala1. Sprawdziłem...podczas pracy ciepłego silnika wypiąłem wtyczke i obroty sie zwiekszyły potem zgasiłem silnik i przy wypietej wtyczce nie zapalił, więc zwarłem styki i przy próbie zapalenia rozłączyło prąd, więc wyłączyłem zapłon i włączyłem jeszcze raz i od tej pory kontrolki świecą słabo i brzęczy jakiś przekaźnik w skrzynce bezpieczników, a jak próbuje zakręcić to rozłącza prąd. Co sie stało?
  • Poziom 10  
    Problem z prądem rozwiązany...słaby akumulator. Problem z paleniem dalej aktualny. Zwarłem styki jeszcze raz i nic, dalej nie chce zapalić. W najbliższych dniach wymienie czujnik temperatury to dam znać.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Czujnik masz dobry więc nie ma sensu go wymieniać.
    Rozumiem że mówimy cały czas o pracy silnika na benzynie.
  • Poziom 11  
    Witam
    Ja też mam taki sam problem z moim golfem to znaczy jak jest zimny to pali na dotyk, ale jak już się zagrzeje to nie chce zapalić od rozrusznika.
    natomiast na pych pali perfekcyjnie
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jak na razie przychodzi mi do głowy tylko to że podczas kręcenia rozrusznikiem występuje spadek napięcie i sterownik silnika głupieje - to by tłumaczyło to że odpala bezproblemowo na pych. Problem w tym że to się nie sprawdza na zimnym silniku - tu rozrusznik ma jeszcze ciężej.
  • Poziom 11  
    ja u siebie podejrzewam podciśnieniowy przyśpieszacz zapłonu ale jak na razie tego nie sprawdzę po padł mi dodatkowo komputer :( nie jestem tylko pewny czy komputer podawał mi sygnał na wtryskiwacze bo silnika mi ani razu nie zalało do czasu kiedy popsuł mi się komputer
  • Poziom 11  
    Według mnie to nie pompa paliwa bo jak go odpalę to robię 100 km i chodzi normalnie bez żadnych przymuleń, szarpnięć i nie krztusi się.
    Jak na razie wymieniłem komputer i chodzi chwilowo normalnie zarówno na ciepłym silniku jak i na zimnym. Przed wymianom komputera miałem też problem z akumulatorem to znaczy jak postał dwa dni nie odpalany to akumulator był rozładowany a teraz przy wyłączonym zapłonie prąd spoczynkowy wynosi około 0,04[A] i z tego co czytałem tak powinno być, ale nie będę jeszcze przesądzał czy auto chodzi tak jak należy, gdyż do końca jeszcze go nie przetestowałem do końca.
  • Poziom 10  
    grala1 napisał:
    Jak na razie przychodzi mi do głowy tylko to że podczas kręcenia rozrusznikiem występuje spadek napięcie i sterownik silnika głupieje - to by tłumaczyło to że odpala bezproblemowo na pych. Problem w tym że to się nie sprawdza na zimnym silniku - tu rozrusznik ma jeszcze ciężej.
    ... to samo przychodzi mi do głowy, możliwe że coś sie przegrzewa i powoduje to spadek napiecia. U mnie ciśnienie na zimnym jak i na ciepłym jest wpożądku.

    Dodano po 24 [minuty]:

    grala1 napisał:
    Czujnik masz dobry więc nie ma sensu go wymieniać.
    Rozumiem że mówimy cały czas o pracy silnika na benzynie.
    ... Sugerujesz że niesprawny czujnik nie zmniejsza oporności, czyli zalewa ciepły silnik. Jak zwarłem styki zasymulowałem niski opór czyli silnik nie powinien sie zalewać, ale eksperyment się nie sprawdził, więc może mój czujnik na ciepłym daje za małą oporność, czyli ECU za mało paliwa podaje i dlatego próba ze zwarciem styków nic nie dała??
  • Poziom 11  
    Ja w swoim golfiku wczoraj zaobserwowałem taką rzecz:
    gdy pojechałem go zatankować i zgasiłem go na stacji benzynowej to znowu nie chciał mi odpalić więc się wkurzyłem i przestawiłem mu zapłon (przyspieszyłem )
    i problem się rozwiązał od tamtej pory pali mi za każdym razem. jestem pewien że mam uszkodzony przyspieszacz zapłonu.

    A rozwiązanie jest banalne przy "złym" zapłonie rozrusznik nie jest w stanie wprowadzić go na takie obroty na których mógł by zapalić. Na pych silnik osiąga dużo wyższe obroty niż od rozrusznika.

    Dodano po 2 [minuty]:

    W moim przypadku radą jest wymiana przyspieszacza i ponowna regulacja zapłonu
  • Specjalista grupy V.A.G.
    harnaś1792 to nie jest tak - przy ok 20 stopniach płynu chłodniczego rezystancja czujnika wynosi ok 2-3 kOhm, przy 90 stopniach jest 200-300 Ohm.
    ściągając wtyczkę na ciepłym, pracującym silniku zwiększasz mu dawkę paliwa i obroty powinny wzrosnąć (ściągnięta wtyczka = zimny silnik). Gdy ściągniesz wtyczkę i zewrzesz w niej piny to ECU ustawia dawkę paliwa dla ciepłego silnika.
    Eksperyment się nie sprawdził bo u ciebie czujnik jest ok a przyczyna jest gdzie indziej.
    Sprawdź ustawienie zapłonu tak jak napisał grzegorz29.
    Sprawdzałeś czy masz dobrze rozrząd ustawiony?