Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Agregat Eismann 2500 + Honda G200, bardzo się grzeje.

26 Maj 2010 20:49 3074 14
  • Poziom 9  
    Witam
    Silnik odpala jak złoto, pracuje równo, nie dymi, nie stuka, generator wytwarza stabilne napięcie w całym zakresie obrotów bez względu na obciążenie.

    Jest tylko jeden problem: robi to przez 15min po uruchomieniu zimnego urządzenia
    potem zapłon zostaje odcięty przez zabezpieczenie termiczne w uzwojeniu generatora, który robi się tak gorący że ręką nie można go dotknąć
    po kilku minutach postoju pozwala się uruchomić i pracuje przez ok 3min

    Najśmieszniejsze w tej całej sytuacji jest to że grzeje się bez względu na to czy jest podłączony jakiś odbiornik , czy "leci na pusto", w związku z tym stawiam że ciepło pochodzi z silnika

    - zmieniłem olej i nic
    - rozebrałem na częsci
    - spec od przewijania silników spr. stojan oraz wirnik - sprawne
    - łożysko w "prądnicy" bez oznak zużycia
    - łożyska wału na oko ok, wał krąci się lekko i bez luzów
    - skrzynia korbowa czyściuteńka, żadnych opiłków, brudków, olej klarowny w kolorze fabrycznym

    Nie mam pomysłu co z tym zrobić, czy ktoś miał podobny problem lub potrafi coś poradzić

    Jak by ktoś chciał spytać to urządzenie jest kompletne, wentylatory i obudowy "były" na miejscu zanim zacząłem je rozbierać
    :)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dziękuję za szybką odpowiedź.

    Odpalałem silnik po zdemontowaniu generatora, po 5min pracy nie można było dotknąć obudowy (w okolicach gdzie przykręcony jest generator) ani wału w miejscu gdzie łączy się z wirnikiem.

    Spec, który sprawdzał stojan i wirnik to dobry fachman i pasjonat
    operował elektromagnesem i takim urządzeniem, które dziwnie bzyczało, podłączał napięcia i inne gusła odprawiał.
    Pokazał mi również jak podczas takiego badania zachowuje się uszkodzone uzwojenie i zepsuty wirnik (inny egzemplarz) w związku z tym wnioskuję że wiedział co robi.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    z weryfikacją może być kłopot więc rano wybebeszę obydwa łożyska i wstawię nowe

    jest wojna to muszą być i ofiary

    dam znać jaki jest efekt

    jak to z tą awarią jest to trudno powiedzieć, sprzęt służył zawsze do awaryjnego zasilania w "lotnym patrolu" to gumówka, to wiertarka, to jakaś pompka czy prostownik
    ostatnio używany był rok temu i nie było problemu

    dobranoc
  • Poziom 9  
    i pojawił się problem

    czy kupić łożyska 6205 czy może 6205 C3 ?
    mają być z luzem czy bez?

    z silnika wymontowałem otwarte 6205 firmy KOYO, podobno nie jest to najwyższa półka wiec zakupię FAG lub SKF
    tylko czy zwykłe czy C3?

    Dodano po 1 [minuty]:

    i jeszcze simmeringu 41x25x6 nie mogę nigdzie znaleźć

    :(
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Rycho T niestety wbrew Twojej sugestii
    po kontakcie z servisem hondy (koleś poszedł do półki rozpakował łożysko wg katalogu do mojego silnika i powiedział że nie ma być C3) zakupiłem FAG 6205
    -mam nadzieję że nie beknę za to zbyt boleśnie

    z simmeringiem jest kłopot: obdzwoniłem 4 duże hurtownie łożysk i uszczelnień w Pń i takiego rozmiaru nie mają- pod podanym linkiem też taki rozmiar nie figuruje - skończy sie zakupem w serwisie - 38PLN

    jak wrócę z pracy ok 23 to idę zmontować silnik, z powodu późnej pory odpał będzie rano

    niepokoi mnie jeszcze jedna sprawa:
    stare łożyska były osadzone w obudowie "na dystans" to znaczy nie były wciśniete w gniazda do oporu tylko ok 2-3mm mniej

    czy to może mieć jakieś znaczenie??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    zwracam honor
    w wyszukiwarkę w podanym linku źle wpisałem rozmiar, najpierw podałem średnicę zewnętrzną
  • Poziom 9  
    sprzęt złożony do kupy

    niestety bez efektu - po 15min pracy termik znowu wyłącza silnik
    brak koncepcji na rozwiazanie problemu

    miłego weekendu
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    szynol napisał:
    niestety bez efektu - po 15min pracy termik znowu wyłącza silnik

    A może ruszyć temat od drugiej strony i sprawdzić sam wyłącznik termiczny - mógł on sam się uszkodzić i działa zbyt wcześnie.
  • Poziom 9  
    termik siedzi wpleciony w uzwojenie i jakiekolwiek próby wybebeszenia go skończą się jego zmniejszeniem (uzwojenia)

    w związku z tym przy najbliższej okazji jak prąd będzie potrzebny rozłączam zabezpieczenie i niech się dzieje co chce - przegrzeje się i spali - kij mu w bary - nawinie się nowe i pomyśli o skuteczniejszym chłodzeniu

    tak na marginesie to może to wada konstrukcyjna tego modelu? jak oglądam inne agregaty podobnej mocy to każdy ma między silnikiem a generatorem kratki wentylacyjne (w obudowie) i być może w środku na ośce dodatkowe śmigło wentylatora.

    czy ktoś z Szanownych Forumowiczów posiada jakąś wiedzę na ten temat??
  • Poziom 9  
    na dzień dzisiejszy sprawa ma się tak:

    agregat z rozłączonym termikiem zasila budowę domku jednorodzinnego (betoniarka, pompa wody, szlifierka, wiertarka, mieszadło itp... i oczywiście czajnik)

    na razie działa, jak się przypali to dam znać i będziemy myśleć co dalej
    pozdrawiam
  • Poziom 9  
    szynol napisał:
    na razie działa

    Już prawie ósmy rok z rozłączonym zabezpieczeniem termicznym - wniosek nasuwa się jeden:
    czujnik jest uszkodzony lub zbyt czuły
    Agregat działa, uzwojenie się nie spaliło. Przetestowany w walce wielokrotnie, wytrzymał np. ponad 20 h pracy pod dużym obciążeniem (zużywając 3 zbiorniki paliwa) zasilając awaryjnie dom po wichurze.
    Jak widać na moim przykładzie "bardzo się grzeje" to pojęcie bardzo względne
    Urządzenie jest sprawne ale nie zabezpieczone przed przegrzaniem.