Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Czujnik ciśnienia spalin G450 VW T5 2.5 TDI (BNZ)

pisior1987 26 May 2010 21:29 15683 4
  • #1
    pisior1987
    Level 21  
    Witam
    Wyskakuje taki błąd:

    01137 - Czujnik ciśnienia spalin 1 (G450): niedopuszczalna wartość sygnału

    Niestety na forum jakoś mało informacji na ten temat. Nie pali się kontrolka DPF-a tylko kontrolka silnika. Plan jest taki będę miał ten czujnik na podmianę ale jak to nie podziała to pozostaje mi tylko zmierzyć:

    - zapopielenie filtra DPF
    - zasadzenie filtra DPF

    Tylko może mi ktoś powiedzieć jak?? I jak procentowo i gramowo to sie ma przedstawiać?? W czasie jazdy mierzyć czy na wolnych?? No i oczywiście jak przebiega procedura wypalania DPFa?? Mam oryginalnego VAG-COMa. Samochód jeździ prawie cały czas po mieście, poradziłem jechać w teren może to coś pomoże ale warto by sie czegoś więcej nauczyć. Pozdrawiam
  • #2
    fructon
    Level 33  
    Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF:

    Wymagania wstępne (ogólne):
    Włączamy zapłon
    Włączamy silnik
    Temperatora płynu chłodzącego
    powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
    Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
    (Światła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)
    Warunki jakie należy spełnić:
    Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
    Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
    Czas trwania ok..15-20 Minut
    Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C
    Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.

    Teraz czas na interfejs:

    [Wybierz]
    [01 - Engine]
    [Coding-II - 11]
    Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.
    [Do It!]
    [Meas. Blocks - 08]
    Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.

    [Go!]
    MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
    MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
    MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką
    MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
    MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
    MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)

    Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.

    [Done, Go Back]
    [Close Controller, Go Back - 06]
  • #3
    cichy t5 tdi
    Level 1  
    witam
    ja usunalem u siebie filtr dpf tzn wyjalem stuklem wklad ktory w nim byl ale niestety problem powrocil,dzisiaj znow pali mi sie komputer i swiece zarowe co dalej?Nowe oprogramowanie?Usunalem filtr poniewaz bardzo czesto mi sie zapalal i musialem placic po 200 zl za wymuszone wypalanie takie jak w/w poscie.
    POMOCY TO auto mnie wykonczy.Transporter t5 2,5 tdi 130km 2009r 98 tys przebiegu
  • #4
    pisior1987
    Level 21  
    To ładnie zrobiłeś :D
  • #5
    pisior1987
    Level 21  
    Problemem okazał się:
    Czujnik ciśnienia spalin (G450)