Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podkaszarka Ryobi RBC30SESA regulacja / a układ paliwowy

27 Maj 2010 10:50 9390 14
  • Poziom 9  
    Witam,

    Może ktoś wie, jaka jest wstępna regulacja gaźnika (wykręcenie śrub regulacyjnych) w podkaszarce Ryobi RBC30SESA, i jak wyregulować gaźnik aby było, dobrze.

    W obecnej chwili kosiarka można powiedzieć jakoś chodzi wolnych obrotach (można by było to zaakceptować) jednak podczas nagłego wciśnięcia gazu, jest jak by brak paliwa (zamulenie) dopiero przy płynnym wciskaniu gazu, kosiarka się rozpędza, jednak jak by przerywała nadal.

    Z góry dziękuje za odp.

    Pozdrawiam,
  • Poziom 9  
    Czytałem, czytałem, jednak podejrzewam, właśnie, że ten poziom wstępny jest tutaj inny, nie ma szans aby kosiarka ruszyła, po odkręceniu jednego obrotu, z moich postrzeżeń reaguje dopiero po 2,5 obrotach co najmniej, tylko obawiam się w tym przypadku o wysokie obroty aby kosiarki nie zatrzeć.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dziękuje za cenne info, przeważnie odległość cewki od koła magnesowego.
    Reszta niby ok. Ogólnie byłem próbowałem coś się udało, chodzi nawet przystępnie jednak jest problem z paliwem który opisze niżej, przez co kosiarka nieraz nie dostaje paliwa i traci moc.
    Świeca nowa, membrana ok kosiarka się zbytnio nie nachodziła więc zużycia zbytnio nie ma na takich podzespołach, wykosiła jeden raz 40ar, i powiedziała dość.

    Mam pytanie o układ paliwowy o ile mnie pamięć nie myli od tego wszystko się zaczęło od uszkodzenia uszczelki w korku, kiedy założyłem nową z kosiarką nie fabryczną wycięta, zaczęły się problemy tak mi się wydaje.

    W tym momencie mam zrobiony od powrotu gaźnika odpowietrznik na wężyku czyli dany trójnik i wężyk w górę, jeśli takiego czegoś nie zrobię można zapomnieć aby kosiarka dostała paliwo lub dzieje sie rzecz odwrotna kosiarkę zalewa, że paliwo wylewa się tłumikiem.

    Inaczej kosiarka nie ma zamiaru chodzić, w ostateczności przy szczęściu odpali i zgaśnie i koniec.

    Jak powinna dokładnie wyglądać sprawa układu paliwowego, proszę o wszystkie możliwe szczegóły.

    Opcja z odpowietrznikiem działa, jednak podczas koszenia, wszystko się przelewa ;-) i nieraz nie zadziała to jak powinno i zgaśnie, pod pompuje i idzie dalej.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dosłownie tak jest, tylko wydaje mi się, a nawet jestem pewny ze nie działa prawidłowo, ponieważ potrafi nieraz korek tak zassać, że trudno go odkręcić, nie mam pojęcia jak rozwiązać ten problem, dostać korek do tego modelu nie realne, w moich okolicach. jak taki odpowietrznik z technicznego pkt wiedzenia powinien w środku wyglądać i na jakiej zasadzie działać.

    Edit:
    Właśnie sprawdziłem korek, tam nie ma żadnej teorii gumka i gąbka i ma być.
    Po tym sprawdziłem poprzez zatkanie swojej roboty odpowietrznika czy kosiarka chodzi, i wtedy już nie chodzi, czy ktoś jest w stanie powiedzieć co może jej dolegać ?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Dziękuje za kolejną wskazówkę, właśnie wróciłem z garażu i mam kolejne fakty teraz pytanie czy podciśnienie jest tego powodem, rozebrałem jeszcze raz kosiarkę do zera, nowe uszczelki, przerwa między cewką a kołem magnesowym 0,2 mm iskra wyraźnie się wzmocniła, jednak.

    Dzieje się tak, gaźnik skręcony na maxa, podpinam wężyk pociągam za sznurek kosiarka łapie i gaśnie, gdy pociągnę jeszcze raz kosiarka już jest zalana, klika razy jeszcze i z tłumika leje się benzyna.

    Gdy już odłączę zbiornik wyleje tą benzynę później odpalę kosiarkę powtarzam to samo podłączam pociągam złapała zgasła odłączam zbiornik pociągam i kosiarka odpala wypali benzynę gaśnie.

    Co jest powodem zalewania kosiarki ? mi już brakuje do niej sił, miło by było żeby ze względów finansowych pochodziła jeszcze chwile.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 15  
    Pytanie: jak realizowane jest odpowietrzenie zbiornika w tych podkaszarkach? Bo na pewno nie przez korek.
  • Poziom 9  
    Tego właśnie nie wiem, korek pełni funkcje zasysania powietrza jedynie to zdołałem zaobserwować.

    A fakty na dziś są takie, że po odkręceniu korka pompkaa nie jest wstanie zassać paliwa ? ktoś ma jakiś pomysł, wychodzi na to, że problem istnieje w gaźniku.
    Membrana jednak ?
  • Poziom 15  
    Zaznaczam że nie znam się na tych silnikach, ale ponieważ nie znoszę oczekiwania w serwisie, proste mechanizmy staram się naprawiać sam.
    Miałem kiedyś podobną przygodę ze swoją kosą, zdaje się że podobnej jakości. Po kilku lub kilkunastu godzinach pracy nowiutkim sprzętem, poluzowały się śruby mocujące gaźnik, oczywiście przestała palić. Przy okazji, kiedy jeszcze jakoś pracowała na luźnych śrubach, uległy zniszczeniu - przetarciu papierowe uszczelki pod gaźnikiem i podstawą gaźnika.
    Naprawiłem to zastępując papierowe uszczelki silikonem - kosa zapalała, ale nie odpowietrzał się zbiornik, pracowała tylko z odkręconym korkiem paliwa. Jeszcze raz odkręciłem gaźnik, okazało się że silikon zatkał któryś z otworków w podstawie gaźnika. Ponieważ pompka paliwa (membrana) poruszana jest ciśnieniem ze skrzyni korbowej (przez zatkany u mnie otwór), gaźnik nie zasysał paliwa. Po starannym założeniu silikonu w miejsce uszczelek wszystko działa, kosa pracuje do dziś. I jeszcze jedno - śruby zabezpieczyłem przed odkręcaniem klejem do gwintów.
    Mam nadzieję że pomogłem.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 9  
    Witam, nie zmieniłem, takie opcje już przetestowałem nawet jak by, nie ogarniam tej podkaszarki, ale zapytam.

    Gaźnik od strony silnika ma ten duży otwór od przepustnicy i jeszcze ma taki malutki który idzie również do korpusu silnika, czemu on służy, gdy zrobię uszczelkę, bez tej dziurki, kosiarka owszem odpala, co prawda problemy nadal z nią są w kwestii regulacji ale jej nie zalewa, może mi ktoś objaśnić czemu służy ten otwór ?