Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 1,4 HDi 5 drzwi, 2002r, taśma pod kierownicą

27 Maj 2010 15:00 9961 12
  • Poziom 8  
    Witam, mam problem z klaksonem, a po wizycie u elektryka stwierdził że klakson jest ok (co się objawia np. tym że wciśnięcie zamknięcia pojazdu na kluczyku przy zamkniętym już pojeździe włącza klakson- jeden dźwięk). Podobno jest zerwana taśma od kierownicy (przez co komputer nie ma łączności z poduszką kierowcy). Orientujecie się może jaki jest jej koszt i czy jest to element uniwersalny (pasują taśmy od innym modeli, samochodów)?? Można taką taśmę dostać na rynku wtórnym, np. na allegro???
    I pytanie o kurtynę: "a jeśli chodzi czy będzie pasować to musi pan wiedzieć czy podłączenie kostki jest z boku czy z tyłu naboju jeżeli z boku to pasuje w 100 %" jak jest w tym modelu albo jak to sprawdzić???
    Z góry dzięki, pozdrawiam.
  • Poziom 18  
    Kolego powiem tak nie chce tu podważać opinii Twojego elektryka ale czy świeci Ci się cały czas po zapaleni/podczas jazdy kontrolka od poduszek <airbag> ? Bo kiedy byś miał uszkodzona taśmę pod kierownicą kontrolka ta na 1000% by świeciła. Ale tak jak mówię nie podważam opinii Twojego elektryka. A jeśli chodzi o wymianę tej taśmy to musisz po prostu kupić ją do danego samochodu czyli w twoim wypadku Peugota 307. Od innego pojazdu nie zamontujesz taśmy.
  • Poziom 8  
    Samochód został podłączony pod komputer, z tego co wiem to na komputerze był zainstalowany najnowszy program, którego używają też w serwisach Peugeot'a. Wykryło też uszkodzenie poduszki prawej (w fotelu) i prawej kurtyny, co jest w miarę logiczne, kiedy się bliżej przyjrzeć. Taśmę nie wyśle do regeneracji, bo w serwisie mi powiedzieli że taśmę sprzedają razem z przełącznikiem i jest to koszt 1000-1800 zł! Kontrolka pali się tylko z początku, po odpaleniu silnika. W trakcie jazdy się nie pali. A taśmę chyba po prostu pójdę i powiem żeby mi wyjął żebym mógł ją przesłać. Oto strona tego elektryka http://powerchip.pl/ z opinii jakie słyszałem jest b. dobry.
  • Admin grupy Samochody
    Regeneracja taśmy.Gdzie są moderatorzy.To tak wolno?Takie bezpieczeństwo mamy teraz że jeżdzimy na REGENEROWANYCH taśmach od poduch?Tak można tak?To jest w porządku?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    "To nie jest normalne. W jakich okolocznosciach powtala ta usterka? Nie masz przypadkiem dolozonego alarmu?"
    Alarmu nie ma, chociaż kiedyś był (zanim kupiłem samochód), nie wiem, może to jakieś pozostałości po tym.

    "Jesli kontrolka gasnie po uruchomieniu silnika, to zanczy, ze sterownik air bag'ow nie wykryl zadnego uszkodzenia. Jakim cudem "komputer z najnowszym programem" mogl wykryc jakiekolwiek uszkodzenie, jesli on "pyta tylko o opinie" sterownik air bag'ow?"
    Mówiąc kontrolka mam na myśli "airbag fault" na komputerze, więc ma to związek z uszkodzeniem poduszki.
    "To jest kompletna bzdura. Jaki komputar nie ma lacznosci? O jakiej "lacznosci" piszesz? Poduszka, to, elektrycznie, tylko zapalnik (rezystancja)."
    No to może nie było zbyt trafne określenie z mojej strony, masz racje.
    Udam się najpierw ponownie do elektryka żeby mi wszystko dokładnie wytłumaczył, zdemontował te poduchy które są niesprawne (przez co będę wiedział na 100% że takie są) razem z taśmą. Bo jaka może być inna przyczyna tego, że nie działa klakson? Nie znam się na elektronice w pojeździe i ciężko mi to stwierdzić, przez to może te niedokładne określenia.
    A co do regeneracji tych taśm, jest to obecnie możliwe czy nie???
  • Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Dzięki georgesgr, widzę że muszę jeszcze raz udać się do elektryka żyby dokładnie sprawdził co jest nie tam. Będzie trzeba pewnie trochę "rozłożyć" samochód, ale mam nadzieje że znajdziemy przyczynę usterki.
  • Poziom 10  
    Niech ten elektryk zanim zacznie rozbierac i wymieniać ten COM oczywiście jeżeli nie ma programu i nie może spradzic zadziałania styku sygnału to niech: po zdjęciu osłony kierownicy zobaczy COM (zespół przełączników ) na nim jest biała opaska z takim prostokątem i musi podnieść ten prostokąt do góry i tam są styki od taśmy (początek ) a druga strona to wtyczki od poduszki i sygnału ( i można pomieżyć przejścia ) . Sprawa wtedy będzie oczywista bez konieczności rozbierania całości i demontowani COM bo jak pisał georgesgr jest tam kilka płapek .
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Dzięki georgesgr i zdziber, jak już wszystko sprawdzimy i zobaczymy co i jak to dam znać na forum.