Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira z silnikiem diesla

ekmir 27 Maj 2010 20:54 5049 2
  • #1 27 Maj 2010 20:54
    ekmir
    Poziom 24  

    Witam.
    Zastanawiam się nad zmianą auta. Wybór padł na Opla Zafirę. Dowiedziałem się jednak, że niektóre modele z silnikiem diesla mają wadę z uwagi na tzw. zintegrowaną pompę. W przypadku jej uszkodzenia koszt naprawy sięga ok. 10 tys. zł.
    Bardzo proszę o wskazanie tych modeli (z których zrezygnuję) i podpowiedź jaką Zefirkę wybrać.

    0 2
  • #2 27 Maj 2010 21:31
    petione
    Poziom 17  

    Ogólnie rzecz biorąc to wszyscy narzekają na Ople, Skody, Fordy itp tylko nie na VW. Pompa VP 44 była montowana nie tylko w Oplach.
    Wszystko zależy od tego ile wynosi rzeczywisty przebieg autka. Mówią że w 2.2 DTI pojawiają się usterki, co do 2.0 DTI ludzie ogólnie aż tak nie narzekają a regeneracja pompy wcale nie kosztuje 10 tys tylko kosztowała jakiś czas temu ok 2 tys. Sam mam taki silnik w VC i narazie nie narzekam. Zresztą ta konstrukcja ma pare lat wiec ceny części są już zjadliwe, metody regeneracji opracowane i jest dużo tanich zamienników.
    Zafki te po lifcie mają silnik CDTI a to już inna historia. Jak na common rail to udana konstrukcja ale common rail to ogólnie bardzo czuła jednostka na jakość paliwa. Padają także dwumasy. Ale to przypadłość wszystkich nowych diesli. Powiem tak, gdybym dziś kupował auto to wziałbym benzyne, założył LPG sekwencyjny( jak mój brat zrobil-brak podwyższonego spalania, moc bez zmian) i jeździł równie tanio jak dieslem.

    P.S. Moje następne autko to tez będzie Opel - 4 Opel

    1
  • #3 27 Maj 2010 22:16
    ekmir
    Poziom 24  

    Z tego co udało mi się ustalić wynika, że pompa dwuwtykowa (zintegrowana) występuje w Zafirach o pojemności 2.2 i w przypadku ich uszkodzenia nie ma możliwości regeneracji, a koszt nowej jest bardzo wysoki.

    0