Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Trafic 2.0dci 115km - wymiana wtrysków

satpaw 28 May 2010 00:28 36613 19
  • #1
    satpaw
    Level 2  
    Witam.
    Potrzebuję dowiedzieć się jak wymienić wtryski.
    W serwisie powiedzieli, że 8000 tys zł, bo podobno jest problem, jakaś wada konstrukcyjna.
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam.
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    problem zwany "wybijaj młotkiem wtryski"

    pozatym to nawet prosta robota:D
  • #3
    satpaw
    Level 2  
    Nie jestem pewny czy to pomoże, miałeś kolego już do czynienia z takimi wtryskami w tym konkretnie silniku, podobno się zapiekają na amen, nie chciał bym czegoś uszkodzić.
    pozdrawiam
  • #4
    autoas
    Level 42  
    Musisz użyć pewnego prostego wybijaka o brzydkiej nazwie......
    Jak nie spróbujesz sie nie dowiesz....warto nalać płynu "odrdzewiajacego lub czegoś podobnego
  • #5
    Michu10
    Level 32  
    To fakt zardzewiały wtrysk którego nie można wyjąć z gniazda potrafi doprowadzić do szewskiej pasji momentami, ostatnio w silniku 2.3 JTD Fiat<Peugeot nie udało mi się wyjąć , poniosłem straty, trzeba było zakupić jeden nowy, tak się zastał.
  • #6
    barubar
    Level 26  
    Czasem i dobry ściągacz udarowy nie da rady. Urywa się gwint, raz miałem tak że na "skręceniu" pękł. Cały dzień wydłubywałem z głowicy resztki.:D
    Nie kombinuj sam bo szkody sobie narobisz. Jak już masz awersję do ASO, poszukaj warsztatu specjalizującego się w Dieslach.
  • #7
    autoas
    Level 42  
    Kiedyś trochę robiłem/uczyłem trochę w niemczech w serwisie......jak trzeba było odkręcić zapieczoną śrubę, to tylko kluczem dynamometrycznym ODKRĘCIĆ, jak nie da rady to telefon do klienta czy sie zgadza użyć większej siły....bo niby kto jest odpowiedzialny za to że śruba się zapiekła...nikt ale klient za to ma płacić to jego auto i jego problem, więc nie wiem czy coś wskórasz
    Auta naprawia się w serwisach i powinno wszędzie, zgodnie z procedurami i poprawnie technologicznie
  • #8
    barubar
    Level 26  
    Dokładnie, to samo ze świecami w znanym Oplu. Dynamometryczny, jak nie poszło to klient musiał podpisać glejt, na którym wyrażał zgodę na ewentualne zdjęcie głowicy itd. i pokrycie kosztów. Pewnie często się spotykasz z tekstami od klientów typu: panie, ale to było dobre, panie to tyle lat jeździło a teraz zepsuliście, urwaliście. I nie wytłumaczysz, szczególnie w naszym kraju, w którym każdy na wszystkim się zna i wszędzie węszy spisek, złodziejstwo i brak kompetencji.
    P.S. Co to się stało że wykopałeś takiego starocia?
  • #9
    autoas
    Level 42  
    Mój post był odpowiedzią na już skasowaną wypowiedź
  • #10
    satpaw
    Level 2  
    A jaki przebieg ma Twoja Renia i z którego jest roku?
    pozdrawiam
  • #11
    DriveR_89
    Level 11  
    moja ma 750tys i jest z 2008r :P i tez padly wtryski... ktos wie jak je wyciagnac nie rozbierajac glowicy bo nie chca wyjsc za chiny...
  • #12
    fuelinyourblood
    Level 35  
    idzie to zrobic bez wyciagania głowicy. Nalezy uzyc tzw "koniobijki". nawet jezeli wtrysk urwie sie (delphi) wyjmiesz go wykretakiem do srub duzej srednicy ( ma lewy gwint). Przerabiałem to kilka razy. Niepowiem ze jest to łatwe i ze zawsze sie udaje , ale warto spróbowac.
  • #13
    DriveR_89
    Level 11  
    a mozna by prosic bardziej szczegolowo co i jak jesli chodzi o ta koniobijke ;p
  • #16
    DriveR_89
    Level 11  
    bylo probowane podobnym takim sciagaczem i nie idzie... 1 wtrysk sie urwal ale nie chce wyjsc caly... a reszta ani drgnie...
  • #17
    cordoba_2004
    Level 27  
    mi się urywa średnio co 5 na warsztacie, śą rózne triki ale nie zawsze pomagą czasem wytrwałość pomaga
  • #18
    ..jj..
    Level 10  
    Jest firma, która dojeżdża i wyciąga wtryskiwacze zapieczone i urwane. tel do nich 324407330.
  • #19
    SPEC-NAR
    Level 1  
    Wszelkiego rodzaju "wybijaki" w przypadku Trafica 2.0 DCi (lub 2.0 CDTi - Opel Vivaro) z reguły nie mają żadnych szans... Wtryski przy znacznym przebiegu są niemal zaspawane w głowicy. Potrzebny jest do tego ściągacz hydrauliczny, taki jak ten:

    http://www.spec-nar.pl/s0000377-sciagacz-wtryskiwaczy-hydrauliczny-opel-vivaro-20-p-8621.html

    Nawet w przypadku urwania wtryskiwacza, urządzenie można rozbudować o elementy, które pozwalają wyciągnąć pozostałą w głowicy część... :)

    Aby zapobiec zapiekaniu wtryskiwaczy należy legalizować gniazdo wtryskiwacza co 60 tys. km. Polega to na wyciągnięciu wtryskiwacza, usunięciu powstałego nagaru specjalnym frezem oraz przeczyszczeniu całego gniazda szczotką drucianą o właściwym rozmiarze. Na koniec wtrysk smarujemy pastą ceramiczną, która zapobiega zapiekaniu i montujemy wtryskiwacz.

    Po takim serwisie wyciąganie wtryskiwaczy w tych samochodach będzie już tylko czystą przyjemnością ;)
  • #20
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    SPEC-NAR wrote:
    Aby zapobiec zapiekaniu wtryskiwaczy należy legalizować gniazdo wtryskiwacza co 60 tys. km


    Nie, wystarczy uszczelnić podszybie.