Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo 850/Audi 2.5 TDI nierówne praca po rozgrzaniu

28 Maj 2010 10:22 4506 6
  • Poziom 10  
    Mam następujący problem - na rozgrzanym silniku(tdi 5 cylindrów), na biegu jałowym co jakiś czas silnik pracuje nierówno.Wygląda to tak jakby silnik drgał,nierówno chodzi przez parę sekund,następnie zaczyna chodzić prawidłowo.I tak cały czas.Dzieje się to tylko na maksymalnie rozgrzanym silniku.Do póki silnik nie osiągnie maks temp chodzi idealnie.Pali bez problemów, podczas jazdy również żadnych problemów.Znajomy poradził abym spróbował obsłuchać silnik podczas włączania i wyłączania klimy.I faktycznie-gdy włączę klimę silnik nawet jak chodził nierówno błyskawicznie zaczyna chodzić prawidłowo.Natomiast gdy wyłączam klimę znowu zaczyna pracować nierówno.Znajomy twierdzi ,że może być za duża dawka paliwa.I teraz pytanie -jak ewentualnie w tym modelu zmienia się dawkę i gdzie?Ewentualnie proszę o Państwa porady.Pzdr

    15.11.2010
    Problem rozwiązany - okazało się ,że była zatarta rolka przy rozrządzie i kręciła się z dużym oporem.Koszt naprawy ok 200zł
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 25  
    Podłącz się pod komputer i w wartościach rzeczywistych sprawdź jak pracują poszczególne cylindry i wyjdzie który wtrysk np, leje a kręcenie samemu może tylko pogorszyć sytuacje
  • Relpol przekaźniki
  • Admin grupy Samochody
    Masz czym odczytać parametry?
  • Poziom 11  
    Podłącz się do KTS520....
    POTEM PARAMETRY RZECZYWISTE
    MOIM ZDANIEM MASZ ŹLE USTAWIONĄ DAWKĘ WTRYSKU.
    powinna być około 4,4 mg/H
    Zobacz również jak z zapłonem musi się mieścić w wartościach będziesz miał wykres.

    Tak jak kolega mówił nie dotykaj się nastawnika bez komputera jest to bardzo czułe urządzenie i ciężko ustawić bez KTS.

    Dobrze wyregulowany silnik 2.5 TDI D5252T spala mi w mieście 7,5 litra ropy na 100km. Oczywiście z rozsądną jazdą. Auto ma dobrego kopa a co najważniejsze nawet dymka nie puści . Kwestia zestrojenia wszystkich nastawów urządzeń zasilających.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Wszystkie usterki związane z Nastawnikiem oraz pompami wiążą się z naszą jakością Paliwa. Czyściłem już kilka nastawników w pompach VP37 I naprawdę czasami to dziwne że auto chodziło. W niektórych przypadkach na płycie nastawnika zbiera się duży nagar. Jak zdejmiesz dekiel od pompy zobaczysz jakieś jakości mamy paliwo. Teoretycznie filtr paliwa nie powinien puścić żadnych syfów do pompy. Ale w praktyce jest zupełnie inaczej. Jest o tyle dobrze że w naszych pompach nie ma jeszcze zaawansowanej elektryki jak w 2.5 tdi v6. W 95 % czyszczenie nastawnika eliminuje problemy z obrotami , lub nierówną pracą silnika.
    Ale zawsze przyczyn może być wiele. Jedna rzez zależy zawsze od drugiej jak w schemacie blokowym .
    Odczytaj błędy silnika może coś pokaże ....
  • Poziom 11  
    Witam!Podepnę sie pod temat. Mam volvo 850 2,5 TDI. objaw jest taki ze po pracy 10 minut gaśnie silnik. na ułamek sekundy puści główny przekaźnik silnika. Można go jednak zapalić kilka razy ale gaśnie już po chwili. W końcu przekaźnik silnika zaczyna brzęczeć i już nie daje sie go odpalić. Jednak gdy postoi chwile znów można go na chwilę odpalić. Pompa jest elektroniczna a na elektrozaworze napięcie jest cały czas do momentu brzęczenia przekaźnika. Później jest jak pzekaźnik brzeczy przerywany. Prosze o pomoc.
  • Admin grupy Samochody
    A przekażnik nie ma zimnych lutów?
  • Poziom 11  
    zmieniłem przekaźnik i bez zmian. Czy ten przekaźnik załącza Komputer? A może wie ktoś gdzie jest sterownik pompy wtryskowej w takim volvo?