Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalWork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1,7d 1993r.- słabe wspomaganie hamowania.

28 Maj 2010 13:16 6377 20
  • Poziom 9  
    Po naprawie rozrządu /u mechanika/ ustawił wolne obroty na ok. 780 obr/min. i od tego czasu na wolnych obrotach nie ma wspomagania hamowania, muszę przygazować wtedy jakieś wspomaganie jest.
    Wymieniłem wężyk od pompy podciśnienia do serwa i dalej bez zmian.
    Proszę o pomoc!
    Pozdrawiam.
  • MetalWork
  • Poziom 2  
    witam. sama pompka może być zepsuta
  • MetalWork
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Zdejmij wężyk, uruchom silnik i przyłóż palec do pompy. Jesli nie bedzie podciśnienia wiesz, że to pompa. Ewentualnie możesz jeszcze podkręcić troszkę obroty czy coś się zmieni.
  • Poziom 12  
    moze przepuszcza ci memmbrana serwa na wiekszym podcisnieniu daje rade nadrobic strate.
  • Admin grupy Samochody
    A wiedzą co to vacuometr?
  • Poziom 17  
    Sprawdź też zawór zwrotny na wężyku. Jeśli przepuszcza w drugą stronę, a pompa sprawna to pewnie membrana.
  • Poziom 9  
    Po zdjęciu wężyka z pompy podciśnienia, przyłożony palec do króćca tródno oderwać- tak ssie!Pozdrawiam.
  • Poziom 39  
    Serwo do wymiany, ewentualnie nieszczelność. Wacu prawde powie.
  • Poziom 9  
    Witam. W ogóle, to wężyki /te cienkie/ od pompy podciśnienia do pompki na pompie wtryskowej i do termostatu, moim zdaniem, są niewłaściwie podłączone. mam wrażenie, że jest to też przyczyna, że nie mogę ustawić wolnych obrotów na zimnym silniku.Może ma ktoś fotkę jak właściwie powinny być podłączone te wężyki. Ohttps://obrazki.elektroda.pl/47_1276763777.jpgpel Astra 1,7d 1993, silnik oplowski.http://obrazki.elehttps://obrazki.elektroda.pl/29_1276763778.jpgktroda.net/25_1276763777.jpgOpel Astra 1,7d 1993r.- słabe wspomaganie hamowania. Opel Astra 1,7d 1993r.- słabe wspomaganie hamowania. Opel Astra 1,7d 1993r.- słabe wspomaganie hamowania. .Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Witam wszystkich serdecznie! Dziękuję za dotychczasową pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie- Element wkręcony w trmostat z dwoma króćcami na cienkie rurki podciśnieniowe, jak on działa? Czy to jest zawór termiczny, który otwiera przepływ po osągnięciu odpowiedniej temperatury? Czy wogóle jest przelotowy? Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Masz te podciśnienia źle podłączone. Z wakupompy wężyk do trójnika pomiędzy zaworem termicznym, a mechanicznym przy dźwigni nastawnika, z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku), a z zaworu mechanicznego do egr
  • Poziom 9  
    Witam, dziękuję za opis podłączenia podciśnień. Hamulce są już OK! Nadal jednak pozostaje sprawa podciśnień. Połączyłem rurki według Twojego opisu i nadal nie ma oczekiwanego efektu tzn. nie ma reakcji podczas regulacji obrotów. Siłownik na pompie wtryskowej nie reaguje. Niemożna regulować ani na zimnym ani na ciepłym. Siłownik reaguje jedynie kiedy do niego podłączę rurkę bezpośrednio z pompy vacu i przygazuję , wtedy trzpień siłownika jest wciągany i spadają obroty. Przy właściwym podłączeniu podciśnień zatykanie rurki odłączonej od egr-a nie wywołuje jakichkolwiek reakcji. Nie wiem jak pracuje zawór termiczny? Czy na zimnym jest zatkany, a po nagrzaniu przrepuszcza? Jaką rolę przy regulacji obrotów spełniają ograniczniki dżwigni z linką "gazu". W tej chwili obroty reguluję na słuch optymalnie,ale tak nie może być mimo wieku samochodu . Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Zawór termiczny pozostaje zamknięty zanim czynnik chłodzący nie osiągnie określonej temperatury.
  • Poziom 9  
    Witam. O to mi chodziło. Muszę wymienić zawór termiczny. Dziękuję. Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Witam. Chyba kolege wprowadziłem w błąd. Ja pisałem o sytuacji kiedy zawór termiczny steruje EGR, wtedy jest tak jak napisałem. Rozumiem,że u ciebie na zimnym jest otwarty.
    Właśnie doczytałem wyżej , że u ciebie "z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku)."
    Więc może być na odwrót. NAjpepiej sprawdź.Jeśli na zimnym masz otwarty to Poczekaj aż otworzy sie termostat. Jak zawór się zamknie znaczy że jest sprawny.

    Dodano po 2 [godziny] 11 [minuty]:

    Zrób zdjęcie dobrej rozdzielczości jak podłączyłeś wężyki. Jutro będe widział to takie auto to posprawdzam. Jestem prawie pewien że zawór termiczny przy zimnym silniku powinien być zamknięty. Jednak sprawdzę wszystko jutro jutro i dam CI znać.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Widziałem dziś na szybko taki silniczek u znajomego. Co ciekawe zaraz po odpaleniu auta (na zimnym) zdjąłem wężyk z zaworu termicznego i przepuszczał znaczy był otwarty. Ale obroty ładnie się podniosły w górę (po zdjęciu wężyka). Z tego wynika, że zawór powinien się otworzyć dopiero na ciepłym (co obniża obroty biegu jałowego jak jest gorący).Także u niego też do wymiany, wyraźnie silnik się męczył po odpaleniu ( za niskie obroty).Ten poziomy zawór do regulacji obr (widoczny na pierwszym zdjęciu) na zimnym gdy nie ma podciśnienia jest wypuszczony skrajnie w lewo (pewnie sprężyna). JAk podłączysz podciśnienie cofnie się w prawo i zmniejszy obroty.
  • Poziom 9  
    Witam. dziękuję za opis o to mi chodziło. Ale jeżeli zawór termiczny jest otwarty to siłownik powinien zadziałać, bo jak pisałem bezpośrednie podłączenie z vacu do siłownika ,jest reakcja i obroty spadają.OK! W związku z tym podejrzewam, że może to być brak szczelności na złączkach rurek podciśnienia. Dzisiaj pouszczelniam ten układ i wtedy sprawdzę co i jak i oczywiście dam o tym znać tutaj . Puki co pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Uszczelniłem wszystkie połączenia rurek podciśnienia/paski zaciskowe/ i nadal układ nie działa, ale kiedy złączyłę układ pomijając zawór termiczny na termostacie i przygazowałem, trzpień siłownika został wciagnięty i obroty silnika "spadły". Wniosek mój taki-wymienić należy zwór termiczny! Dziękuję pozdrawiam.
  • Poziom 17  
    Zaraz, "nie działa"znaczy że siłownik się nie cofnął , a działa znaczy ,że się cofnął?
    Jeżeli się nie cofnął i podłączyłeś dobrze znaczy żę zawór nie przepuszcza i jest sprawny (chyba ,że jest cały czas zamknięty).
    Najprostrze co możesz zrobić:
    Odpalasz silnik na zimnym. Rurka od pompy jest podłączona do zaworku term. Zdejmujesz weżyk z drugiego króćca zaworu i przykładasz palec czy czujesz podciśnienie. Tylko to sprawdź na zimnym i napisz.
    Pozatym dziwne że musiałeś przygazować by się cofnął. Na pewno Ci działa wspomaganie hamulców? Wciśnij pare razy pedał hamulca (na wyłączonym silniku) ostatni raz wciśnij hamulec i nie puszczaj. Trzymając wciśniety hamulec odpal silnik jeżeli. Daj znać czy pedał się cofnął.
  • Poziom 9  
    Witam. Z hamulcami sprawdzę póżniej ponieważ odpalając zimny silnik muszę go przytrzymać na gazie bo są niskie obroty. Tu wracamy do podciśnień- gdyby ustawić na zimnym wyższe obroty /1200/ to potem po nagrzaniu się silnika w czasie jazdy powinny spaść do właściwej wartości /860 np./, ale tak się nie dzieje nawet przy właściwym podłączeniu rurek podciśnienia natomiast jeżeli pominę zawór termiczny lub podłączę bezpośrednio do siłownika to bez przygazownia ręcznego tylko w czasie jazdy siłownik się cofnie i obroty spadną, w tym momencie powstaje problem jakie ustawić obroty na zimnym aby gorący miał nie za wysokie? Tak ustawił mechanik, że były za niskie nawet na gorącym i dlatego nie było wspomagania hamulców stąd mój temat na tym forum.
    W tej chwili przy właściwym podłączeniu ustawiłem na zimnym obroty też nie za wysokie ponieważ gdy silnik się nagrzewa obroty wzrastają . W trakcie uruchamiania zimnego przytrzymuję chwilę gaz i jadę. Jak się podgrzeje obroty wzrastają i z hamulcami jest OK.
    Stąd mój wniosek na temat zaworu termicznego, gdyby był sprawny to po nagrzaniu się silnika powinien się otworzyć przepuścić podciśnienie co spowodowałoby cofnięcie się siłownika i w konsekwencji spadek obrotów na gorącym silniku.Niestety tak się nie dzieje. Gdzie znajdę obrotomierz do diesla? Pozdrawiam.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Działa tylko wtedy kiedy podłącze bezpośrednio z vacu do siłownika / cofa się/ lub w tej chwili kiedy uszczelniłem opaskami wszystkie możliwe połączenia układu podciśnienia pomijając zawór termiczny.
  • Poziom 17  
    Ustaw obroty na zimnym silniku na minimalne - tak byś mógł odpalić silnik bez gazu, żeby nim nie tlepotało.
    Wtedy zabierz się za resztę.
    Nie sądze by twój alternator miał wyjście na obrotomierz.