Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

znikła krzywka z wałka r. FIAT1.2 8v mpi (75)

Pirat7993 28 May 2010 16:32 1878 15
  • #1
    Pirat7993
    Level 11  
    witam,
    panowie z jakiego powodu mogła zniknąc jedna krzywka wałka rozrządu?(ubyło jej 3mm) zawory chodzą dosc miekko (ale wszystkie tak samo) i sie nie zacinają, sprezyny są całe , patrzyłem na smarowanie wałka i leje równo z kazdego otworka tak samo i w to samo miejsce czyli miedzy krzywki,
    cisnienie oleju jest tez ok na wolnych obrotach ok 2bar przy wysokich jest 4,5b(ksiązkowe)
    olej i filtr zmieniam co 7-8tys(takie przyzwyczajenie, i praktycznie wymiana wychodzi raz na rok bo nie jezdze dużo) i od zawsze leje półsyntetyk mobil1 (ponad 5 lat),
    Kompresja sprawdzana jakies pół miesiaca temu na zimnym silniku 3 z 4 cylindrów trzymało takie samo ciśnienie tylko na jednym brakowało 0,5b ale na gorącym wszystkie trzymają tak samo.

    Jedno co mnie ciekawi , odalem auto miesiac temu gosciowi i kazalem zawory ustawic na ssanie 0,30 wydech 0,40 (ksiązkowe to 0,35 i 0,40lub0,45 i takie miałem do tej pory)
    dzis od regulacji mija półtora miesiaca i ok 500-700km zrobione auto na gazie przestało jechac jakiś tydzien po regulacji a na benzynie chodzi dosc sprawnie

    luzy są na dzien dzisiejszy takie
    w0,35 s0,40 w0,35 s0,34 I s0,30 w0,33 s0,30 w0,30(ten zjechany to ostatni)


    oddałem auto do goscia który robi mi to co rok i nigdy nie było problemów , druga sprawa gosc jest mechanikiem od ponad 40lat i ma bardzo dobrą renome w okolicy , ma identyczny silnik u siebie i nie pije wiec raczej pomylic sie nie mógł ALE wiadomo kazdy jest tylko człowiekiem

    hmm i jeszcze jak odbierałem auto mówił ze luzy praktycznie nic sie nie zmieniły z tamtego roku tylko na dwóch zaworach była róznica ale to praktycznie nie zauwazalne liczby

    ma ktos jakies sugestie lub pomysły czemu by mogło obrobic jedną krzywke?
    teoretycznie problemu by nie było , zakładam nowy wałek , ustawiam zawory ALE boje sie ze moze czasem obrobic i nowy wałek który niestety za darmo nie jest
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    coperfild
    Level 35  
    a co to za fiat rok i model bo 1.2 to nie znam.
  • #3
    Pirat7993
    Level 11  
    coperfild wrote:
    a co to za fiat rok i model bo 1.2 to nie znam.


    sorry
    fiatowki silnik 1.2 v8 mpi (75) (punto, palio, siena)
  • #4
    barubar
    Level 26  
    "Obrabiało" go od dawna, nie przez te 700 km zżarło mu 3 mm. Temat znany w tych Fiatach. Z drugiej strony, przecież piszesz że wszystko jest ok, smarowanie jest na bank. Dlaczego oddawałeś do ustawiania komuś, z tego postu wynika że masz odpowiednią wiedzę, żeby to samemu zrobić? Jak mierzysz wzniosy? Rozebrałeś bo na gazie przestał chodzić, tak?
  • #7
    barubar
    Level 26  
    Sad, but truth. Zawsze mnie zastanawia ten wstęp, po co to komu potrzebne? Nie mam pojęcia.
  • #8
    Pirat7993
    Level 11  
    barubar wrote:
    "Obrabiało" go od dawna, nie przez te 700 km zżarło mu 3 mm. Temat znany w tych Fiatach. Z drugiej strony, przecież piszesz że wszystko jest ok, smarowanie jest na bank.
    Dlaczego oddawałeś do ustawiania komuś, z tego postu wynika że masz odpowiednią wiedzę, żeby to samemu zrobić? Jak mierzysz wzniosy? Rozebrałeś bo na gazie przestał chodzić, tak?


    Wiedze mysle ze mam,ale nie mam płytek ,u mnie w okolicy nie są dostępne trzeba by było jezdzic do aso fiata 30km dalej, w sumie to nie zaden problem ale juz jakis koszt ,dojazd + jedna płytka 8-10zł, majac 4 nieprawidłowosci na zaworach juz wychodzi ok 40zł, a gosc ma wór płytek i robi mi to od zawsze za 30zł wiec poprostu nie wiem czy jest opłacalna wymiana samemu

    wzniosy na wałku mieżyłem sówmiarką wszystkie mają praktycznie takie same wysokosci 39mm a ta scieta 36 i jakies grosze

    czy rozebrałem bo na gazie przestał chodzic hmm tak ale nie do końca
    mój problem zaczą sie jakis tydzien po ustawianiu zaworów(jest to opisane w innym poście i od tamtej pory szukam przyczyny i nie moge sobie poradzic) ,cały osprzet silnika został zmieniony czyli wszystkie czujniki i wszystkie inne dodatki ,sondy ,cewki,mapsensory ,silniczki krokowe... wszystko + został sprawdzony euroscanem i wszystko było cacy, zacząłem brac sie za instalacje lpg wszystko tez od podstaw zostało sprawdzone wielozawór na butli , rurki , elektrozawory i filtr , do tego redutor został zdregenerowany ale ze nic to nie dalo wiec został zakupiony nowy i zero zmian wiec zacząłem sie zabierac za silnik i znalazłem tylko to(nie rozbierałem go wczesniej bo kompresja zostałą sprawdzona i było ok , olej jest , kolor swiec prawidłowy), nie jestem pewien czy to akurat jest powodem ale napewno jest to nieprawidłowosc i trzeba to zrobic.
    Wałek mozna wymienic i wyregulowac zawory nie ma problemu , problemem bendzie jeśli w następnym wałku znów krzywka zniknie a wałki niestety za darmo nie są :cry:
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Odpowiedź jest prosta, bo to Fiat. Tak ma i już. Zmieniaj wałek i precyzyjnie ustaw zawory.
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    Pirat7993
    Level 11  
    Motronic wrote:
    Fiat zawsze gubił krzywkę na 4 cylindrze, a silnik silnik 1,4 12V to już notorycznie.
    Wałek jest utwardzany powierzchniowo, jak sie przyglądniesz to na dobrych krzywkach zobaczysz ślady po brinelu.


    ok dzięki
    załoze nowy wałek , problemem bendzie jeśli znów w krótkim czasie zrobi sie to samo :|
    Aha tak dodam jescze bo niewiem czy to wazne czy nie ale ta ostatnia płytka cała porysowana (moze w skutek tego ze tarła o nią kwadratowa krzywka)
  • #12
    syczylyjczyk
    Level 15  
    Według mnie chcesz aby ktoś na forum powiedział ze winny jest mechanik.Ile ten silnik przejechał km.:?:Czy rozmawiałeś z nim i co on na to:?:
  • #13
    barubar
    Level 26  
    Już chyba nie chce, już mu to z głowy wybili?(śmy).
  • #14
    Pirat7993
    Level 11  
    syczylyjczyk wrote:
    Według mnie chcesz aby ktoś na forum powiedział ze winny jest mechanik.Ile ten silnik przejechał km.:?:Czy rozmawiałeś z nim i co on na to:?:


    nie, po prostu chciałem sie dowiedzieć co mogło byc przyczyną spiłowania krzywki (bo napewno była jakas nie prawidłowosc skoro reszte krzywek jest nie ruszonych tylko akurat tą jedna) skoro niby wszystko wygląda na ok , czy może była to wina zbyt małego luzu czy moze brak chwilego smarowania a może cos innego , boje się o to ze jak załoze nowy nie tani wałek ze go znów zaraz obrobi a chciałbym tego uniknąc

    Dodano po 57 [sekundy]:

    barubar wrote:
    Już chyba nie chce, już mu to z głowy wybili?(śmy).


    chce , nie chce ale chyba jednak wolałbym sie dowiedziec :D
  • #15
    barubar
    Level 26  
    Czekam aż się rozwiniesz Miracle Woman SM. Klonusiu, co masz jeszcze do dopisania w tym wątku?
  • #16
    User removed account
    User removed account