Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

AUDI 80 R.81' CEWKA ZAPLONOWA

25 Sie 2004 15:26 4815 26
  • Poziom 14  
    witajcie , moj problem polega na tym iz jadac tym autkiem co jakis czas mi calkowicie gasnie albo szarpie doszedlem juz ze to cos z cewka zaplonowa tz: czasami jak sie zatrzymam to niemoge go wogole odpalic przez dlugi czas i zauwazylem ze na cewke nie dochodzi nap 12v poprostu ono sie tam pojawia i znika jak podlacze kabelkiem na chwile nap do cewki prosto z akumulatora to na jakis czas to trzyma i wtedy moge go odpalic i jechac dalej do nastepnego zgasniecia i pytanie czy to cos z tym nap jest nie tak w instalacji czy to cewka jest juz uszkodzona dlatego takie cyrki ? (a przekaznik od zaplonu wymienilem na nowy ) pomocy....
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 15  
    Z tego co opisujesz to cewka jest sprawna tylko jak sam stwierdziłeś nie dochodzi napięcie 12V.
    Powód to słaby styk gdzieś po drodze do cewki.
    Sprawdź dobrze przewód zasilający po kolei idąc od cewki w kierunku stacyjki, gdzieś tutaj znajdziesz słaby styk.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 14  
    to rozumiem ,ze ten przewod od cewki biegnie poprzez przekaznik i do stacyjki czy bezposrednio z cewki do stacyjki? a czy macie gdzies moze panowie schemat instalacji elektrycznej ale do rocznika 1981 bo znalazlem jak narazie ale rocznik 1985 i wyzsze prosze pomozcie!
  • Poziom 15  
    Nie wiem akurat jak jest w tym Audi ale możesz to sprawdzić szukając przewodu (po kolorze i grubości)zasilającego cewkę z drugiej strony czyli w okolicach skrzynki z bezpiecznikami przekaźnikami złączami stacyjką
  • Poziom 14  
    acha , ale co niedawno ustalilem to sie dzieje ten caly objaw po przejechaniu 3km max, potem mi sie wylacza silnik i tego nap 12v niema na cewce , ale jak jest silnik zimny to odpala na dotyk i jest ok moze tam jest jeszcze jakies zabezpieczenie czy co ? to autko mam niedawno i takiego czegos jeszcze nie widzialem , co ty na to ?
  • Specjalista - oświetlenie sceniczne
    a ile czasu masz auto i czy tak nie było od początku?
  • Poziom 14  
    autko mam 3 miesiace a to sie stalo wczoraj tak nagle , caly czas bylo oki a teraz takie cuda
  • Poziom 21  
    Witam.
    To niekoniecznie jest wina cewki zapłonowej, może to być wina aparatu zapłonowego, a dokładnie ,,siada Ci czujnika Halla''
    Ja tak miałem,że nagle w czasie jazdy silnik mi gasł i za chiny nie mogłem go odpalić.
    Po jakims czasie problem znikal, silnik pracował normalnie parę dni, tygodni, aż do następnego razu.Po wymianie czujnika jeżdżę już rok bez takich niespodzianek. Ta historia dotyczy oczywiście tylko zapłonu elektronicznego.
  • Poziom 29  
    :arrow: Mieczysław - nie sądzę aby to był czujnik Halla, gdyż raczej w tych rocznikach nie były one stosowane.
    Sam miałem z 1984 r. - tam miałem cos takiego ale kolega miał rok starszą i u niego był zamontowany zapłon "klasyczny".

    :arrow:wir3 - sprawdź "kostki" wchodzące w skrzynkę bezpieczników - często tam styki lubią się wypalać.
    Schemat elektryki do rocznika 1983 widziałem gdzieś na Forum ale ew. daj znać na PW to Ci wyślę.
  • Poziom 21  
    :arrow: mkos1
    Tak się składa,że już od 11 lat mam do czynienia z Niuniami, sam w tej chwili jeżdzę czwartą 80.
    Pomysłowość poprzednich właścicieli jest nieograniczona, zrozumiałem,że nie ma co patrzeć na rocznik, a po nim na katalogowe wyposażenie, bo okazuje się,że w rzeczywistości jest kaszana. Znam przypadek,że w roczniku 79 jest silniczek z zapłonem elektronicznym 8O .O innych ,,kwiatkach'' nie będę się rozpisywał.
  • Poziom 29  
    W sumie to i faktycznie masz rację - qmpel miał "babcię" z (ponoć ;) ) 1981 r. a skrzynka bezpieczników była na podszybiu :!:
    Wracając do tematu to jeśli napięcie "ginie" z cewki zapłonowej to nie obstawiałbym aparatu zapłonowego z powodu takiego, że jeden z jej biegunów jest przyłączony do zacisku "15" , na którym jest napięcie po załączeniu zapłonu - niezależnie czy to jest zapłon klasyczny czy elektroniczny. Drugi biegun cewki zaś łączy się albo z aparatem zapł. lub z modułem zapłonu w zależności od typu układu.
    Więc dalej jednak obstawałbym na kontroli złączy na tablicy bezpieczników.
  • Poziom 21  
    Od sierpnia 1980 roku wszystkie silniki wyposażane były seryjnie w tranzystorowy układ zapłonowy, tak więc silnik Kolegi wira3 sie załapuje jak najbardziej.Napięcie zapłonu ze stacyjki idzie bezpośrednio na cewkę, omijając bezpieczniki.Awarii trzeba szukać po drodze, a więc stacyjka, przewód, styk stacyjki.Sprawdzić i oczyścić należy styki cewki i złącza konektorowe.Trzeba się przyjrzeć przewodowi doprowadzającemu prąd, czy czasami nie jest złamany, a końcówka trzyma sie tylko na izolacji ( miałem tak kiedyś)
    Sprawdzic należy, czy np. nasadka będąca we wtyczce przewodu doprowadzjącego prąd do cewki czasami nie wysunęła się troszkę z wtyczki w czasie nakładania ( mimo zaczepu blokady) i całe połączenie polega tylko na dotyku nasadki do końcówki cewki.Miałem taki przypadek , naprawdę trzeba sie dobrze przyjrzeć, ponieważ nasadka nieznacznie wystaje z wtyczki.
    A swoją drogą ciekawi mnie ten ,,przekaźnik zapłonu'', jeszcze sie z takim czymś nie spotkałem. 8O
    Życzę powodzenia we wzmaganiach.
  • Poziom 14  
    dziekuje bardzo za cenne rady Panie Mieczysławie , fakt z tym przekaznikiem to mi nie poszlo oczywiscie on niema nic wspolnego z tym jak sie osobiscie niedawno przekonalem o tym poprostu go wyjalem jak auto bylo zapalone :) a wiec pozostaje mi poszukiwac tylko jakies przerwy na przewodach i stykach i tak zrobie ! a czy ten uklad tranzystorowy moze miec wplyw na taki objaw czy istnieje jakas mozliwosc ze on sobie raz dziala a raz nie ? i drugie pytanie co to jest czujnik halla i za co on odpowiada ?
  • Poziom 21  
    Witam Koleżko.
    Czujnik Hala, daje impuls na cewkę, działa jak dawny mechaniczny przerywacz .
    Układ tranzystorowy, tzw. moduł jak raz walnie, to juz tak pozostanie :(
    Z Hallem jest inna sprawa, on mnie zwodził parę miesięcy,aż w końcu walnął na stałe.
    Jakbyś mi podesłał swój adres emailowy, to przesłałbym Ci parę kartek książki na temat aparaty zapłonowego, sprawdzanie cewki, czujnika halla itd.
  • Poziom 14  
    prosze bardzo oto on wir_3(malpa)go2.pl - i jak masz to schemat instalacji ele. w tym roczniku prosze
  • Poziom 29  
    :arrow: Mieczysław Ja w swojej obecnej B4 miałem przypadek "buntowania" się modułu - jak silnik zimny to najczęściej jeszcze dawał się uruchomić ale po paru minutach pracy sam gasł i nie można było go uruchomić.
    Wymieniłem moduł i jeżdzę już drugi rok bez problemów.
    Po sprawdzeniu okazało się, że na tranzystorze mocy odspawała się jedna z końcówek.
  • Spec od samochodów
    A może wystarczyłoby puścić plus z akumulatora przez przekaźnik na zasilenie cewki i po kłopocie.


    Pozdrawiam.
  • Poziom 21  
    sigi napisał:
    A może wystarczyłoby puścić plus z akumulatora przez przekaźnik na zasilenie cewki i po kłopocie.


    Pozdrawiam.


    Witam.
    Bardzo proste rozwiązanie, tylko po co komplikować instalację?
    Przecież przekaźnik trzeba było by włączać za pomocą stacyjki, osobny wyłącznik powodowałby zasilanie cewki prądem np. całą noc gdyby ktos zapomniał wyłączyć.Mając prąd ze stacyjki najprościej dać go na zacisk cewki, czyli tak jak w oryginalnej instalacji.
  • Spec od samochodów
    Sterowanie przekaźnika wziąć z tego którym jest obecnie zasilana cewka, żadnych komplikacji nie będzie.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    a wiecie moze jak a opornosc maja miec kable na swiece zaplonowe w audi 80 r'1981 tzn , ile kilo ohm ?
  • Spec od samochodów
    Oporność przewodów jest uzależniona od materiału z jakiego jest wyprodukowana.


    Pozdrawiam.
  • Poziom 14  
    tyle to i ja wiem ,ale chodzi mi o to czy sa jakies dopuszczalne parametry kabla ktorych on nie moze przekroczyc np. 3kohm albo 2kohm ,dajcie znac, bo moze rezystancja kabla ma wplyw na prace ukladu tranzystorowego w zaplonie. a mowa o audi 80 r.81'
  • Poziom 21  
    sigi napisał:
    Sterowanie przekaźnika wziąć z tego którym jest obecnie zasilana cewka, żadnych komplikacji nie będzie.

    Pozdrawiam.

    Witam. W takim razie jaki jest sens wstawiania przekaźnika w sprawną instalację???
    to nie jest komplikacja , innaczej ..motanie''instalacji?
  • Poziom 21  
    wir3 napisał:
    a wiecie moze jak a opornosc maja miec kable na swiece zaplonowe w audi 80 r'1981 tzn , ile kilo ohm ?


    Kolego, nie szukaj usterek tam gdzie ich nie ma.Przewody WN jeżeli nie bedą miały przebicia na masę , to w układzie zapłonowym nic nie zmienią.
    Zajmij się raczej sprawdzeniem, czy nie zaśniedziałe są gniazda przewodów WN w kopułce rozdzielacza zapłonu oraz w cewce WN.Popatrz także w nocy na przewody WN, czy nie przeskakują po nich iskry w czasie pracy silnika.
    Staraj sie jak najmniej ingerować w róznego rodzaju regulacje jeżeli nie masz odpowiedniej wiedzy i przyrządów, bo możesz tylko pogorszyć sytuację. Audi, to nie żaporożec,w instrukcji którego pisało;
    Gaźnik, jest to delikatne urządzenie,do naprawy nie należy używać młotka :D
    Podałem Ci przecież adresy internetowe klubów miłośników starych Audi, tam zwracaj się z zapytaniami i problemamip
    Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    dziekuje ci Mietku za cenne rady ! fakt masz racje , usterke odnosnie zaniku zaplonu zniwelowałem wymieniając koncówki na wszelkich przewodach doprowadzajacych nap . do cewki - teraz niemam tego co mialem wczesniej ! ale jest taki myk ze jak sie autko juz nagrzeje, to na ucho wydaje taki dźwięk jak by palił na 2 lub 3 gary i pomyslalem ze to moze przewody ! a kupilem nowe i ostatnio jadac z miasta na tych 2 lub 3 garach dopelzlem na parkinkg i wymienilem 2 nowe na 2 stare (a ich rezystancja sie roznila znacznie -myslałem ,ze moze to ma wplyw na ten uklad tranzystorowy w zaplonie) ale wtedy dojechalem spokojnie juz do domku i dlatego to pytanie -w takich sprawch jak gaznik i te inne gdzie jest mozliwosc regulacji nie ingeruje bo fakt nieznam sie ! i wiem co to moze spowodowac ! ja jestem tylko zwyklym elektronikiem i hardware servisantem komputerow pc i na tym sie znam naprawde dobrze , no ale w autkach jeszcze mi nie idzie za dobrze z tad takie dziwne pytania z mojej strony . ale dziekuje za wszelką pomoc caly czas - dzieki wam juz wiem jak podchodzic do pewnych spraw zwiazanych z samochodem a zwlaszcza dzieki tobie MIETKU !!!!
  • Poziom 12  
    Zasilanie cewki zapłonowej idzie ze stacyjki bezpośrdnio nie przez żaden przekażnik ani bezpiecznik.Wypalony może być styk w tzw. kostce stacyjki.Element nie naprawialny.
  • Poziom 2  
    koledzy odświeżę temat otóż dziś po wyjściu ze sklepu czekała mnie nie miła niespodzianka otóż auto nie chciało odpalić tzn odpaliło potrzęsło silnikiem z minutę na ok 200 obr/min i w ogóle się nie dało wkręcić na wyższe obroty wyłączyłem zapłon i starałem się uruchomić silnik po raz kolejny i niestety nic z tego wykręciłem świece i sprawdziłem iskrę okazało się ze jej nie ma tydzień temu wymieniałem świece przewody wn oraz kopułkę postanowiłem wykręcić transformator układu zapłonu i okazało się ze jest pęknięta obudowa dokładnie pod spodem gniazda na przewód wn moje pytanie brzmi czy ta uszkodzona obudowa może być sygnałem że ten transformator jest uszkodzony bo nie wiem co mam robić dodam ze mam jeszcze alarm z odłączeniem i tu nie wiem czy paliwa czy zapłonu