Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Obrotomierz MS1-052 FIAT 125p do Cinquecento - małe obroty

aeao 28 Maj 2010 21:28 6296 15
  • #1 28 Maj 2010 21:28
    aeao
    Poziom 9  

    Witam, Zamontowałem w Cinquecento 700 obrotomierz z Fiata 125p (zdjęcia poniżej) MS1-052 LUMEL no i wskazuje mi obroty... ale zdecydowanie za małe. Tak tak, trzeba wlutować drugi kondensator 220nF żeby było OK. Tak zrobiłem i nadal jest kiszka. Tzn. pokazuje 2 razy więcej, ale i tak mało. Pokazuje tak jakby o 1000 za mało. Po uruchomieniu silnika wskazówka nawet nie drgnie do góry. Przy ruszaniu z początku nie idzie wogóle, ale jak już dodaję więcej gazu to idzie do 1 tys. Przy zmianie biegów gdy silnik już na prawdę nieco wyje pokazuje jedynie 2 tys obrotów (np. przy zmianie 2/3 przy 40 km/h), a powinien co najmniej 3 tys. Podczas spokojnej jazdy bez ciśnięcia np. na trzecim biegu przy 50 km/h pokazuje tylko 1,5 tys. Regulacja potencjometrem? Po regulacji potencjometrem prawie na maxa w prawo pokazuje właśnie takie osiągi, bo im bardziej w lewo tym jeszcze mniejsze wskazuje.

    Sprawdzałem tylko na jednym kondensatorze 220nF bo myślałem, że on jakiś trefny może, ale była jeszcze większa tragedia (pokazywało jeszcze dwa razy mniej) no ale to wiadomo CC ma 2 cylindry a 125p 4 cylindry, więc wlutowałem z powrotem ten drugi 220nF. Zastanawiam się czy nie dać tylko jednego kondensatora 470nF zamiast tych dwóch 220nF... tylko czy to coś da?

    Jakieś porady? Wrzucam zdjęcia płytki. Zastanawia mnie czemu są puste dziury tam gdzie pisze C5 - tak jakby brakowało tam kondensatora.

    Może przerabiał ktoś właśnie IDENTYCZNY obrotomierz, bo wiadomo, że tych z FIATA czy POLONEZA jest pełno - niby takich samych a jednak różnych, bądź miał taki sam problem i wie jak go rozwiązać.

    Aha... Po sygnał wpiąłem się do pinu nr. 7 w module elektronicznym (tam idzie - z cewki).

    Obrotomierz MS1-052 FIAT 125p do Cinquecento - małe obroty Obrotomierz MS1-052 FIAT 125p do Cinquecento - małe obroty Obrotomierz MS1-052 FIAT 125p do Cinquecento - małe obroty

    0 15
  • #2 28 Maj 2010 21:33
    630176
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 28 Maj 2010 21:36
    aeao
    Poziom 9  

    No tak, dlatego wlutowałem równolegle drugi kondensator i niby powinno być OK po drobnej regulacji - przynajmniej znajomemu lata jak należy.

    PS. Cinquecento to też fiat ;)

    0
  • #4 28 Maj 2010 22:26
    bizon_126
    Poziom 29  

    Zapewne mowa o cc 700 poczytaj kolego na forach malucha ze pod nanoplex nic się nie przerabia obrotka -przynajmniej tak czytałem
    Ja mam zamontowany w 126p fl czyli platynki do lutowałem do nóżek kondensatora drugi i jest git
    Bez do lutowanego kondensatora obrotek zaniżał o połowę

    0
  • #5 28 Maj 2010 22:38
    aeao
    Poziom 9  

    Czytajcie cały mój post bo piszecie o czymś o czym doskonale wiem i jest to już opisane. Tak chodzi o CC 700 i dolutowywałem drugi kondensator tak jak jest to napisane w pierwszym poście. Pokazuje 2 x większe obroty, ale i tak za małe i właśnie W TYM CAŁY PROBLEM.

    0
  • #6 28 Maj 2010 23:14
    marck1
    Specjalista od sprzętów RTV

    A jesteś pewien, że przed przeróbką wskazywał prawidłowo na 4 cylindrach?

    0
  • #7 29 Maj 2010 09:32
    aeao
    Poziom 9  

    No nie jestem, to stary sprzęty więc nigdy nic nie wiadomo, ale byłem zapewniany przez sprzedającego, że jest OK. Plomba cały czas była, dopiero ja ją zdjąłem więc raczej w środku nie było nic majdrowane :) Dlatego kieruje ten post i to pytanie. Może ktoś akurat ma taki obrotek i mógłby sprawdzić czy u niego jest "w środku" na płytce wszystko to samo co u mnie, bo np. zastanawia mnie wolne miejsce pod C5, czy tam czasem nie powinno być jakiegoś kondensatora... Oraz zastanawia mnie ten opornik 47K na wejściu, czy czasem nie dać mniejszego...

    EDIT: Wlutowałem zamiast niego opornik 22K, ale nic to nie dało. Później dałem 15K i nadal nic...

    0
  • #8 29 Maj 2010 13:01
    emeryt2
    Poziom 42  

    To lutowanie , u góry , na trzeciej fotografii , to Twoja robota , jeżeli nie to tam masz żle polutowane - brak wysepki.

    0
  • #9 29 Maj 2010 13:11
    aeao
    Poziom 9  

    Tzn. to akurat tak wygląda na tym zdjęciu, bo zdjęcie robiłem jak miałem wylutowany ten kondensator 220nF i tylko tak wsadziłem nóżkę... ale w rzeczywistości jest wlutowany dobrze.

    EDIT: Aha i jeszcze jedno. Oryginalnie ten duży kondensator jest taki jak na zdjęciu (ten zielony 220nF) - nie wiem jaki to typ. Ten co dokupiłem i wlutowałem równolegle to też 220nF foliowy MKT ("plastikowy" biały kwadrat). Może one ze sobą nie współgrają, a może ten zielony-oryginalny co jest od "nowości" jest niesprawny...? Kurcze już sam nie wiem, chyba kupię jeden 470nF i go wlutuję wtedy będę miał pewność, że chociaż z tym kondensatorem jest OK.

    Oto zdjęcie kondensatorów: po lewo dokupiony, po prawo ten co już był. I moje pytanie, czy ten co dokupiłem to taki sam typ jak ten zielony? Jeśli nie, jeśli to nie taki trzeba wlutować to proszę o info jaki dokładnie.

    Obrotomierz MS1-052 FIAT 125p do Cinquecento - małe obroty

    0
  • #10 31 Maj 2010 12:52
    aeao
    Poziom 9  

    Dałem dziś kondensator 470nF zamiast tego oryginalnego 220nF i nadal dupa. Pokazuje tak jakby o 2 razy za mało obrotów...Szkoda, że nie mam możliwości sprawdzenia na innej sztuce obrotka bo mam wrażenie, że jednak obrotek jest w porządku, a przyczyna złych wskazań idzie spod maski... ale cholera wie o co tu chodzi. Tym bardziej, że osoba od której go kupiłem - znajomy - raczej mnie w trąbę nie robi - nie warte kilku złotych - i zapewnia, że był sprawdzany przed demontażem.

    EDIT:
    Obrotomierz MS1-052 FIAT 125p do Cinquecento - małe obroty

    Widzicie ten kondensator elektrolityczny (zielony na środku)? Zastanawiam się czemu u mnie go nie ma...

    Tu inna fotka i też dielektryk jest a u mnie brak :) Niestety nie wiem jaka to pojemność to bym wlutował...

    Obrotomierz MS1-052 FIAT 125p do Cinquecento - małe obroty

    0
  • #11 26 Lis 2010 23:02
    sosek997ok
    Poziom 1  

    miałem problem z obrotomierzem wskazywał obroty dwa razy mniejsze niż powinny być i wymiana kondensatora z 220 na 470 podziałała. teraz jest elegancko. Pozdro

    0
  • #12 11 Lis 2011 18:50
    mariusz1606
    Poziom 8  

    Witajcie jestem tu nowy,proszę o wyrozumiałość, nie wiem czy jest tu dział przedstaw się czy coś w tym stylu, jeżeli jest znajdę i wpiszę się ale do rzeczy. Mam obrotomierz z dużego fiata o oznaczeniu płytki MS11-052,wiem że muszę dołożyć kondensator 470nK i taki mam dokładnie oznaczony 470nK 100V-, na płytce jest 220nK 250V-,moje pytanie jest takie czy moę założyć ten 100V- czy musi być 250V-? chcę go przerobić żeby działał na jednej cewce w Seicento 900.proszę o odpowiedź,

    0
  • #13 13 Lis 2011 15:08
    bizon_126
    Poziom 29  

    Nic się nie stanie jak w lutujesz tego 100V bo w samochodzie takich wysokich napięc nie uzyskujesz wazne żeby pojemność się zgadzała

    Moderowany przez Błażej:

    A sprawdzałeś, co się dzieje po stronie pierwotnej cewki na zasadzie samoindukcji? Jeśli nie, to dotnij palcem wyjścia z przerywacza w platynkowym zapłonie, podczas pracy silnika...

    0
  • #16 15 Lis 2011 11:36
    sandamiano
    Poziom 28  

    bizon_126 napisał:
    Nic się nie stanie jak w lutujesz tego 100V bo w samochodzie takich wysokich napięc nie uzyskujesz wazne żeby pojemność się zgadzała


    Też jestem takiego zdania że nic się nie stanie.Oczywiście to obrotomierz z fiata 125p więc musi mieć tak jak ma te 250v ale podstawiając dodatkowy kondensator powinno starczyć 100v max. Nie widziałem jeszcze seicento (a w takim samochodzie ma być zamontowany) z układem zapłonowym konwencjonalnym .Toż tam elektronika i jakby takie przepięcia występowały jak napisał kolega Błażej to od razu upaliłoby tranzystory na wyjściu

    0