Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

[VBA] [EXCEL] Makro w Excelu do arkusza w Google Dokumenty

siwek62 29 May 2010 10:47 1647 4
  • #1
    siwek62
    Level 11  
    Witam, czy możliwe jest automatyczne przesyłanie danych z ecela do arkusza kalkulacyjnego utworzonego na "Google Dokumenty"?

    Problem jest następujący: są dane wprowadzane do excela i te same dane tylko w innym układzie trzeba na bieżąco wprowadzać do udostępnionego arkusza kalkulacyjnego w google. Czy można to zautomatyzować?
  • #2
    gdariusz
    Level 2  
    Dokladam sie do pytania !!! W dobie Big Data i szeroko pojetego terminu "dostepnosci danych z chmury" mega sie to moze przydac.

    Ja w firmie zbieram suche dane w arkuszu google a chaialbym obrabiac KPI na lokalnym pliku excel.
  • #3
    Dotnetvb
    Level 18  
    Trzymanie danych firmy (pewnie wrażliwych) w chmurze?
    Myślę że chodzi wam o cos pokroju MS dynamics AX
  • #4
    gdariusz
    Level 2  
    Dane nie sa super wrazliwe. Gdyby wpadly w rece konkurencji to tez nic by sie nie stalo. chodzi o zbieranie danych z testu i wewnetrznych audytow produkcyjnych.
    Dane sa w postaci :
    - ktos cos zapomial albo wadliwie zamontowal, (sa numery czesci ( ale musial by ktos posiadac pelna dokumentacje, zeby zroozumiec numery w stylu BSAY-13865-001 )
    - jakas czesc nie dziala (to samo numer czesci)
    - ktory operator montowal / zglosil blad (tylko numer operatora)
    - miejsce gdzie informacja byla zebrana,
    - kategoria bledu (decision tree - ale jest zapis kodami w stlu 100/110/111
    - itp

    tak ze jak sam widzisz danych bedzie calkiem duzo. Beda zbierane w ten sam sposob i process nie ruszy dalej jak komunikaty z logowania bledu nie beda przeslane emailami do odpowiedznich dzialow.

    Teraz kwestia zeby te dane byly odbierane z arkusza google przez lokalny plik excela. DOpiero tutaj bedzie wiadomo wiecej + KPI.


    Pozdrawiam
  • #5
    Dotnetvb
    Level 18  
    To dobry grunt na aplikację opartą o bazę danych, arkusz Google to dużo możliwych błędów przy takich operacjach, brak internetu, opóźnienia, spadki prędkości łącza utrata pakietów itd. Już pomijam sam sens używania Excela czy innych podobnych jako datacollect (czyt. Bazy danych). Napisany soft zbierze Ci dane, policzy i rozesle mailami gdzie trzeba, a tak będzie ciągle coś niedomagać. Nie jestem wrogiem arkuszy kalkulacyjnych dopóki są używane zgodnie z przeznaczeniem czyli kalkulacja danych. Model o którym wspominasz oparty o arkusz Google lekko mnie przeraża.
    Poruszony tu był termin BigData, rozwiązania nazywane tym terminem pracują na terabajtach danych leżących w farmach serwerów, nie w arkuszu Google a jeśli już to w tysiącach /milionach arkuszy, które się spaja i agreguje do baz danych czy SQL czy coraz częściej nosql {mongodb na przykład}.

    Jeśli chodzi o excel to ms udostępnia w Office 365 onedrive, trzymasz pliki excel w onedrive, masz do nich dostęp przez przeglądarkę lub lokalna instancje Excela, jeden plik dostępny z każdego komputera, dosyć fajnie rozwiazali wielodostep do plików i edycję tego samego arkusza przez kilka osób.