Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
SterControl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wgranie nowego softu ECU do Opel Astra G

kamo502 29 Maj 2010 15:36 7423 12
  • #1 29 Maj 2010 15:36
    kamo502
    Poziom 20  

    Witam

    Da rade przeprogramować sterownik silnika Simtec 70 (Astra G x18xe1 99r) aby aktywować klimatyzacje.

    Była dokładana i Ecu obsługuje inne piny

    Byłem dziś w Aso i po podłączeniu pod Tech2 powiedzieli ze nie ma opcji klimatyzacji.

    Piny w sterowniku są pod klimatyzacje.


    Nr sterownika

    09 117 394
    -02
    siemens 5wk9
    6 02 01 09 07 0 1707


    A jak z wymiana takiego sterownika na inny?

    0 12
  • SterControl
  • #2 29 Maj 2010 15:39
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • SterControl
  • #3 29 Maj 2010 15:55
    kamo502
    Poziom 20  

    Czyli w grę wchodzi tylko wymiana sterwnika?

    0
  • #4 29 Maj 2010 23:39
    wloc
    Spec od samochodów

    Nie trzeba zmieniać softu wystarczy podłączyć pod odpowiednie piny w sterowniku i wszystko bedzie działało

    0
  • #5 30 Maj 2010 08:00
    emeryt2
    Poziom 42  

    Piny dla klimy: A8 i A2 oraz A34,49 i 63.

    0
  • #6 30 Maj 2010 12:24
    kamo502
    Poziom 20  

    Panowie, podpięte są ;]

    0
  • #7 30 Maj 2010 12:47
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    To powinien zobaczyć, jeśli nie widzi to coś jest nie tak. Trzeba by porządnie zdiagnozować.

    0
  • #8 30 Maj 2010 13:25
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    zgadza się, trzeba przeprogramować soft techem

    0
  • #9 30 Maj 2010 15:27
    kamo502
    Poziom 20  

    ale jezeli dojdą piny to przeciez ECU samo sie nie przestawi na klime.

    nadal szuka starego wentylatora i wywala check poniewa wypięte są przekazniki z opornikami..

    2
  • #10 30 Maj 2010 15:32
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 30 Maj 2010 15:37
    kamo502
    Poziom 20  

    a na innym forum dostałem taką odp.

    Cytat:
    Nic nie musisz aktywować. Z tego, co pamiętam - należy wykonać zerowanie wartości inicjalizacyjnych, albo coś podobnego. Najprościej - podłączają Ci TECHa, mają Twój VIN, jego do kompa biorą, ściągają sobie do pamięci TECHa nowy soft do ECU i wgrywają Ci do auta. Później się koduje wariant pojazdu (czy ma automat, czy nie) i wykonuje reset ECU - chyba to się nazywa kodowanie zerowe, czy kodowanie początkowe. Później, w pierwszej chwili - ECU "rozgląda się" po samochodzie i patrzy, czy nie masz zainstalowanego TC i klimy. Jeśli wszystko miałeś poprawnie podłączone - to oblecisz.

    Jeśli z jakiegoś powodu to Ci nie zagra, poproś pana w serwisie, niech weźmie VIN jakiejś Astry z Twojego RM, z klimą i poda go do TECHa. Ściągnie sobie ten soft i Ci go wpuści. Ta metoda już musi się sprawdzić. Później może Ci zostać VIN "dawcy", ale to zmienisz nawet OP-COMem.

    0
  • #12 30 Maj 2010 15:41
    milejow
    Poziom 42  

    Info z presostatu, sterowanie wentylami i włączanie sprężarki to robota modułu chłodzenia

    0
  • #13 30 Maj 2010 15:45
    kamo502
    Poziom 20  

    tak ale moduł chłodzenia dostaje info z ECU o temperaturze silnika i odpala wentylatory..

    Jeżeli chodzi o sprężarkie to nawet jej właczenie w kabinie (Klimatyzacji) idzie do ECU (pin A63) i dopiero pinami 34 i 49 idzie sygnał na moduł wentylatorów.

    teraz ECU obsługuje piny a35 i a51 które odpowiadają za pierwszy i drugi bieg wentylatora (bez klimatyzacji)

    0