Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Domykanie szyb Octavia przy sterowaniu centralnym z pilota

29 Maj 2010 21:33 20698 31
  • Poziom 16  
    Witam
    Mam Octavie 98r ze zwyklym centralnym na kluczyk.
    Kupuje sterownik uniwersalny z pilotami. Na forum są różne opisy jak się wpiąć.Może uda mi się to jakoś poskładać ale mam inne pytanie:
    Słyszałem że takim uniwersalnym sterownikiem nie da sie tak wysterować modułem komfortu żeby zamknął szyby z pilota(teraz zamykają sie jak przytrzymam kluczyk). Ma ktoś jakis schemat fizycznego elektronicznego rozwiązania tego problemu. Przypuszczam że trzeba wygenerować bardzo długi impuls masy... ale jak to zrobić i jak długi to musi być impuls ?
  • IGE-XAO
  • Poziom 27  
    kup sobie sterownik c.zamka z funkcja komfort(wydłuzenie czasu do ok. 20sek)dostaniesz opis+schemat,i po temacie.
  • Spec od samochodów
    W niektórych modelach masz specjalne wyjście na domykanie szyb
  • Poziom 16  
    Tak ale to wyjscie daje tylko krótki impuls i nie działa tak komfort przez kluczyk. Chyba że poszukam w droższych zestawach.
  • Poziom 26  
    To nie lepiej dołożyć pare groszy i wrzucić tam alarm wydłużyć czas na zamykanie i już! Zawsze tam jakies zabezpieczenie a różnica cenowa między sterownikiem a alarmem niewielka.
  • Poziom 27  
    sterowniki mozesz kupic w tej samej cenie,lub przyblizonej, wiec tylko trzeba poszukac,a jak stac cie na OCTWIE to niestac cie na sterownik z wydłuzonym czasem domykania szyb?i tak na marginesie to niekombinuj za bardzo bo przy takich modernizacjach jak piszesz mozesz uszkodzic sobie i domyknie szyb i zamki wiec dobrze sie zastanów,kup konkretny sterownik masz schemat,opis,montujesz i działa.
  • IGE-XAO
  • Poziom 43  
    tomjey napisał:
    Tak ale to wyjscie daje tylko krótki impuls i nie działa tak komfort przez kluczyk. Chyba że poszukam w droższych zestawach.

    Nic jeszcze nie szukałeś, tylko stwarzasz sobie problemy. Dobry sterownik z komfortem kupisz już za 60zł
  • Poziom 16  
    Masz rację, dostałem odpowiedz od sprzedającego taki zestaw i rzeczywiście potrafi on wygenerować właściwy impuls. Kupiłem już taki zestaw.
    Czy jeśli ma on tylko jedno wyjście na kierunki to wystarczy podłączyć pod nie dwie diody i każdą z nich katodą podłączyć do obu stron kierunkowskazów w progu ?
    Czy ktoś mogłby jeszcze rozwiać wątpliwości i potwierdzić że moduł komfortu znajduje sie w starszych octaviach w drzwiach a nie pod deską kierowcy?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Ok dzięki, dziwi mnie tylko działanie w ten sposób bo nie mam na pilocie dodatkowego przycisku do domykania szyb, czyli za każdym razem kiedy będe chciał zamknąc auto będzie on próbował domykać szyby które oczywiście zwykle będą już zamknięte. Czy moduł komfortu jest na tyle kumaty żeby sobie z tym poradzić ?
  • Poziom 43  
    Jest kumaty bardziej, niż myślisz. Spróbuj przyciąć sobie palce podczas zamykania szyby
  • Poziom 16  
    Po kilku godzinach walki niestety nie moge podpiąć jednej rzeczy - otwierania zamka centralnego.
    Działa wszystko inne:
    -zamykanie
    -domykanie szyb
    -kierunki

    Podawałem masę na każdy możliwy kabel lecący od siłownika drzwi kierowcy i żaden nie powoduje otwarcia zamka. Może to jedno wejście modułu jest spalone ? Ponieważ wkładka drzwi kierowcy dawno temu była już zepsuta i auto otwieram albo bagaznikiem albo z prawej strony. Sprawdziłem kabel czarno-żółty gruby i czarno-żółty cienki (dwa takie wychodzą z siłownika). Sprawdziłem wiekszość kabli w grubej kostce dochodzących do modułu w drzwiach. Podanie masy nic nie daje. Jak można zlokalizować ten kabel?
    Jedyny sposób na otwarcie zamka to podanie masy na niebiesko-biały kabel dochodzący z panela sterowania na boczku no ale on działa tylko przy działającym zapłonie wiec mnie nie ratuje.
    Na dole zdjęcia auta. Dwa pojazują moduł w drzwiach i kostke z kablami a ostatnie kable już w aucie przy lewym słupku - niestety tam na pewno nie ma interesującego mnie kabla. Jest chyba tylko 8 kabli dochodzących od drzwi - dwa glośnikowe, zasilanie 12V, masa, dwa fioletowe (nie wiem od czego) i dwa prawdopodonie od sterowania prawym lusterkiem)

    Przecież któryś kabel musi otwierać ten zamek :/

    Domykanie szyb Octavia przy sterowaniu centralnym z pilota Domykanie szyb Octavia przy sterowaniu centralnym z pilota Domykanie szyb Octavia przy sterowaniu centralnym z pilota
  • Poziom 17  
    Kolego przy kostce modułu komfortu należy się wpiąć, niepamiętam ile jest tam kabli ale pamiętam że są w dwóch rzędach a za zamykanie i otwieranie odpowiadają sąsiadujące z rzędów jeśli się nie mylę to są na śródku , chyba 5 albo 6
  • Poziom 26  
    Podaj masę przez rezystor 180 ohm na ten sam przewód co zamykanie i po robocie. Czystą masą nie otworzysz.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Komunikacja między modułami w drzwiach idzie po CANie Dlatego masz "za mało" kabli na słupku na zdjęciu nr.3
  • Poziom 16  
    Olel czyli jeśli zamykam przewodem żółtobiałym bezpośrednio do masy to podpinając pod ten sam przewód mase przez 180ohm otworze ? Jutro spróbuje ale wydaje się to naciągane...
  • Poziom 26  
    Jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz.Skoro nie otwiera na podaniu masy to innej opcji nie widzę

    Dodano po 7 [minuty]:

    A jak podawałeś tą masę?? Robi się to na WPIĘTEJ kostce do siłownika zamka i nakłuwa po kolei przewody kontrolką podłączoną do masy...
  • Poziom 43  
    Nie ma tam parametru, zamyka i otwiera czystą masą. Jedyna opcja to przerwany otwierania kabel na odcinku siłownik zamka-sterownik na silniku szyby. Sterujące to biało/żółty i czarno/żółty
  • Poziom 16  
    Tak jak widać na fotce pierwszej, mase przykrecilem do drzwi i po kolei przebijałem izolacje w przewodach pod dużą kostką i zwierałem. Tak znalazłem przewod który zamyka zamki (żółto biały) w tej kostce przy module pod silniczkiem szyby na zdjeciu . Wedlug opisu ludzi w innych wątkach przewód żółto-czarny powinien otwierać, mimo że wchodzą do tej kostki dwa takie przewody żaden nie otwiera po podaniu masy.
    Zdesperowany sprawdziłem jeszcze wszystkie 6 przewodow wychodzących z siłownika w tych drzwiach i nic.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Milejow, kabel ten nie jest przerwany bo sprawdziłem. Też miałem takie podejrzenie. Tam po prostu od roku jest zepsute otwieranie z kluczyka drzwi kierowcy (wkładka zamka sie rozleciała) i być może trwałe zwarcie uszkodziło moduł pod silniczkiem a przynajmniej to jedno wejście. Szukam wiec innego kabla który umożliwa otwarcie zamka w najbliższej okolicy.
  • Poziom 26  
    Jak by miał przerwany przewód to by mu z kluczyka nie otwierało prawda... Dlatego niech zobaczy z tym opornikiem bo w skodzie to różnie bywa. Fakt jest faktem ze parametr 180 ohm jest w każdej Fabii no tak czy tak warto zobaczyć i w oktavi
  • Poziom 16  
    Otwiera kluczyk ale tylko z klapy i prawych drzwi, w lewych kierowcy wkładka jest zepsuta. Głownie dlatego własnie montuje tam te piloty bo wkurzało mnie otwieranie i zamykanie auta zamkniem bagażnika.
  • Poziom 26  
    AAA to teraz piszesz że od roku nie działa!!
    Wymontuj wkładkę na boku drzwi jest zaślepka gumowa i pod nią śrubka. Poluzuj i wyciągnij wkładkę a następnie śrubokrętem wsadz w mięjsce płetwy wkładki i zamknij a potem otwórz i daj znać czy otwierało i zamykało wszystkie drzwi. To co nieco wykluczymy
  • Poziom 43  
    Sprawdź w progu kable biało/czarny i czarno/niebieski, to sterowanie z wkładki bagażnika, nigdy tego nie wykorzystywałem, więc nie wiem czy zadziała(powinno zadziałać ale może nie zaryglować)
  • Poziom 16  
    Załóżmy że nie otworzy (na 90% tak będzie) to będzie wiadomo że jest uszkodzenie modułu w tych drzwiach. Co wtedy? Gdzie się wpiąć najbliżej?

    Ok, sprawdze te kabelki w progu, ale sygnaly z bagażnika nie lecą też po CANie ?
  • Poziom 26  
    W passacie b5 na przykład zamyka i domyka a także rygluje z tylniej klapy. także jak mu domknie szyby z tylniej klapy to może się wpiąć tak jak napisałeś milejow.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Albo na żywca zwalić tapicere z prawych. I z nich pociągnąć ale to mniej fachowe rozwiązanie

    Dodano po 1 [minuty]:

    Po Can tylko komunikacja z drzwiami. Klapa nie.
  • Poziom 16  
    Milejow a nie pomyliłeś się czasem, bo czarnobiały w progu to kierunki podpinałem. Nie powinien być biało-niebieski i czarno-niebieski?
  • Poziom 43  
    Czarno/biały to nie biało/czarny. Pierwszy kolor, potem pasek. Sorry-biało/niebieski i czarno/niebieski.Nie zmienia to sprawy, że biało/czarny nie jest kierunkiem:D
  • Poziom 16  
    Ale w 50% miałem rację ;)
    Przy okazji tego problemu znalazłem fajne schematy elektryczne do Octavi. Może komuś się przyda.

    Schemat nr 8 to właśnie centralny zamek. Szkoda że nie znalazłem tego przed testowaniem 20tu kabli.
    Załączniki:
  • Poziom 43  
    tomjey napisał:
    Ale w 50% miałem rację ;)

    Dobra, to po ćwiartce:D
  • Poziom 17  
    Nie kolego nie pod ten sam co zamykanie tylko obok niego w drugim rzędzie. Musi się sprawdzić bo robiłem juz tak w kilku samochodach grupy VW i wszystko działa.
  • Poziom 16  
    Dzisiaj problem rozwiązałem.
    Zacząłem od kabelków w progu, niestety dało się tylko zamykać, zupełnie jak w drzwiach. Zdesperowany rozebrałem wkładkę z zamku w drzwiach. Okazało się że blokowała ona na stałe zamek tak że był w pozycji "Otwórz" cały czas. To własnie powodowało ze sterownik w drzwiach nie reagował na podanie masy na kabel czarno-żółty. Po ustawieniu zamka w pozycje neutralną wszystko zaczęło śmigać. Tyle czasu i męki żeby do tego dojść...
    Dziwi mnie że nie dało się wysterować otwierania przez kabel w progu, przecież kluczykiem otwierał z bagażnika... pewnie już nigdy się nie dowiem dlaczego...

    Co do rady kolegi wyżej to niestety ale raczej nie da sie wpiąć przy module komfortu (potwierdza to schemat załączony przeze mnie wyżej) chyba że właśnie pod te dwa kable co idą z progu, ale tak jak pisze to u mnie nie działało. Przynajmniej jeśli mowa o wersji Octavii z domykaniem szyb i pełną elektryką czyli taką wersja jak pokazuje załączony schemat.