Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
SterControlSterControl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna 1999r nie pali na dwa cylindry

30 May 2010 08:42 7782 18
  • Level 9  
    Witam.
    Mam problem mianowicie nie działa mi auto na dwa cylindry 1 i 4.
    Podobno spalił się komputer.
    Może ktoś wie, gdzie to naprawić?
  • SterControlSterControl
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Po podpięciu testera co pokazuje ?
    Poza tym było by fajnie jak byś napisał jaki silnik tam siedzi.
  • Level 17  
    No i podstawowa sprawa - świece, kable, cewki sprawdzone?
  • Level 9  
    cewki wymienione i świece silnik 1.6 16v

    Dodano po 1 [minuty]:

    komputer pokazał ze nie podaje sygnału na 1 i 4 cewkę prąd jest
  • Level 17  
    Sprawdź instalację - kable od sterownika do cewek.
  • SterControlSterControl
  • Level 9  
    juz sprawdzalem ponadto wyjelem komputer i w srodku jakby sola zaszedl na uklad scalony

    Dodano po 28 [sekundy]:

    był nieszczelny

    Dodano po 1 [minuty]:

    rano odpalił normalnie ale po chwili tylko dwa cylindry 2 i 3 zaczęły pracować
  • Level 17  
    Mimo wszystko - sprawdź instalację. Sterowniki wyczyść porządnie alkoholem izopropylowym, albo nitrem.
  • Level 9  
    wszystko sprawdziłem i wyczyściłem umyłem nitro i dalej lipa
  • Helpful post
    Level 17  
    Czyli sterownik do roboty.
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    Sprawdź ten sterownik. Skoro rano chodzi normalnie a po zagrzaniu nie to może gdzieś jest zimny lut, może być też mikropękniecie ścieżki i po zagrzaniu przerywa.
  • Level 9  
    on cały czas pali na 2 cylindry a najgorsze to ze jestem pod Francja a tu kosztuje to nie mało
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    tomi3202 wrote:
    on cały czas pali na 2 cylindry a najgorsze to ze jestem pod Francja a tu kosztuje to nie mało

    To się zdecyduj bo wcześniej pisałeś
    Quote:
    rano odpalił normalnie ale po chwili tylko dwa cylindry 2 i 3 zaczęły pracować

    A to świadczyło ze rano odpalił na wszystkie cylindry ?
  • Level 9  
    i od tamtej pory nie pali na 1 i 4 cylinder nie na sygnału
  • VIP Meritorious for electroda.pl
    To sterownik na stół i przejżeć go, tak jak było wcześniej opisne porządnie wymyć i przejżeć wszystkie luty i ścieżki.
  • Level 42  
    Brak sterowania z ECU , padnięty dreiver . Sprawdz czy masz kluczowanie na pinie 32 sterownika , impulsy / masa/ mają być takie same jak na pinie nr.1.
    Najlepiej zrobić to małą żarówką.
  • Level 2  
    Przepraszam, że po ponad dwóch latach wskrzeszam temat ale mam problem na który nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi. A ten najbardziej do niego pasuje.
    Oto mój problem:
    Renault laguna 99r. silnik 1.8 16v nie pali na pierwszy i czwarty cylinder. Stało się to po dodaniu większej ilości gazu w głębokim śniegu. Koła zamieliły w miejscu i jak auto już auto ruszyło to zaczęło szarpać. Od tego momentu pali tylko na środkowe cylindry. Dla testu postanowiłem podmienić dwa zewnętrzne cewki na dwie środkowe i z taką kombinacją auto nawet nie odpaliło. Stwierdziłem więc, że cewki na pewno uszkodzone ale pewnie padło coś jeszcze.

    Cewki już wymieniłem (poprawy brak) i teraz chciałem się dowiedzieć co jeszcze może być nie tak ? Jeśli to komputer to czy da się go naprawić czy w grę wchodzi tylko wymiana ?
  • Level 2  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    Da się naprawić, rozbierz i zmierz przejscie z pinu 32 na driver , są 2 na skraju ecu.


    Co masz na myśli pisząc "na driver" ?
    Zmierzyć przejście między pinem 32 a czym ?

    Komputer wyciągnę jutro więc będę mierzyć i sprawdzał co jest grane, no i przede wszystkim sprawdzę, czy przewody między komputerem a cewkami są całe i zdrowe.
  • Level 1  
    Sytuacja bliźniacza do tej, która mi się przytrafiła.
    Moja Laguna '00 1,8 16V (F4N) nagle straciła zapłon na 1 i 4 cylindrze.
    Przyczyną okazał się przerdzewiały i zaśniedziały sterownik silnika (Simens Sirius 32N).
    Wymiana na podobny (tj. Siemens Sirius 32N z literką "A" na naklejce, pozostała numeracja kompletnie inna) przygotowany (przegrane mapy ze starego sterownika) przez zdolnego elektronika załatwiła problem.