Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat punto 2003 1.2 limit obrotow 3500

mechanikuk 30 Maj 2010 10:11 4822 22
  • #1 30 Maj 2010 10:11
    mechanikuk
    Poziom 8  

    Witam!Mam duzy problem z fiatem punto 1.2 8v 2003rok ,sterownik silnika to IAW59f m3.Spalil sie body komputer(BSI).Przed awaria silnik chodzil bez zadnych problemow ale licznik szalal zapalaly sie kontrolki i gasly wskazniki szalaly w koncu licznik przestal wskazywac i po jakims czasie silnik zgasl i nie zapalil juz.Wlasciciel docholowal autko do mnie na garaz.Po zdemontowaniu skrzynki bezpiecznikow i bsi okazalo sie ze jakims cudem dostala sie tam woda wszystko bylo mokre.Znalazlem uzywane bsi przelozylem immo ze starego pamiec 93c66.Samochod zapalil i wszystko wrocilo do normy.Skasowalem bledy FiatEcuScan.No i problem silnik wkreca sie bez problemow do 3500 obrotow zapala sie kontrolka silnika i odcina paliwo.Nie da sie przekroczyc 3500 ,diagnostyka nie wykazuje bledow.Nie wiem czy uszkodzeniu ulegl sterownik silnika lub trzeba go zaprogramowac do nowego bsi??

    0 22
  • #2 30 Maj 2010 10:43
    sstuning
    Poziom 17  

    Tryb awaryjny, albo uszkodzony sterownik.
    Jakie były poprzednie błędy? Te które odczytałeś po przełożeniu BSI.

    0
  • #3 30 Maj 2010 16:22
    mechanikuk
    Poziom 8  

    Nie bylo zadnych bledow z silnika.Jedyne bledy to air bag brak zasilania i power steering brak zasilania to wszystko.Jak wyjsc z trybu awaryjnego?Probowalem zczytac eeprom i wgrac nowy galetto 1260 ale wiesza sie w polowie zgrywania.

    1
  • #4 30 Maj 2010 17:44
    sstuning
    Poziom 17  

    Jak wyjść? Bardzo prosto - naprawić sterownik.

    0
  • #5 31 Maj 2010 08:23
    mechanikuk
    Poziom 8  

    Sterownik nierozbieralny czyli zostaje tylko wymiana na uzywke z wyczyszczonym immo.Myslalem ze da sie go jeszcze uratowac np.zgrac uszkodzony soft i wgrac nowy.

    0
  • #6 31 Maj 2010 08:40
    tomasz0703
    Poziom 25  

    Jak chcesz to mam taki sterownik gotowy tylko wsadzić i odpalasz.

    0
  • #7 31 Maj 2010 09:19
    sstuning
    Poziom 17  

    Sterownik jest jak najbardziej rozbieralny i naprawialny - kwestia wiedzy, umiejętności i sprzętu.

    1
  • #8 31 Maj 2010 11:05
    Michu10
    Poziom 32  

    sstuning napisał:
    Sterownik jest jak najbardziej rozbieralny i naprawialny - kwestia wiedzy, umiejętności i sprzętu.


    Oczywiście że tak, z tym że nie każda usterka sterownika jest do zrobienia, no może do naprawy ale na krótką metę.

    0
  • #10 31 Maj 2010 14:15
    mechanikuk
    Poziom 8  

    Udalo mi sie zgrac flash z ecu.Nie potrafie stwierdzic czy jest ok i gdzie znalezc orginal do tego sterownika?

    0
  • #11 31 Maj 2010 15:06
    sstuning
    Poziom 17  

    Mówiąc ori, masz na myśli wsad fabryczny?

    0
  • #12 31 Maj 2010 15:13
    mechanikuk
    Poziom 8  

    Tak,ale nie wiem czy to cos zmieni?

    0
  • #13 31 Maj 2010 15:36
    sstuning
    Poziom 17  

    Wsad fabryczny to raczej nie będzie ogólnie puszczony w obieg.
    Ja takowy posiadam, ale zaproponuj coś w zamian.
    Ale i tak bardziej bym stawiał na naprawę sterownika + zrobienie na fabrykę.

    0
  • #14 31 Maj 2010 18:32
    mechanikuk
    Poziom 8  

    sstuning napisał:
    Wsad fabryczny to raczej nie będzie ogólnie puszczony w obieg.
    Ja takowy posiadam, ale zaproponuj coś w zamian.
    Ale i tak bardziej bym stawiał na naprawę sterownika + zrobienie na fabrykę.


    Nie wiem nie jestem az tak obcykany w temacie tych sterownikow.tak wiem ze sa one rozbieralne bo kiedys rozebralem jeden zeby go naprawic(nie bylo sterowania na jedna cewke)wszystko bylo zalane zelem i chcac wymienic kondensator zrobilem wiecej zniszczen tzn.powyrywalem wasy usowajac zel itd..
    Nie sadze ze uszkodzeniu ulegl jakis uklad(wszystko chodzi idealnie do 3500 obrotow i brak bledow)
    Nie wiem co zaproponowac w zamian,nie wiem co by tobie sie przydalo.

    0
  • #15 01 Cze 2010 23:40
    tomasz0703
    Poziom 25  

    Jak powiesz mi na PW jak odczytałeś ten eprom to wyśle ci bin-a do twojego sterownika.

    0
  • #16 03 Cze 2010 12:55
    sstuning
    Poziom 17  

    tomasz0703 napisał:
    Jak powiesz mi na PW jak odczytałeś ten eprom to wyśle ci bin-a do twojego sterownika.


    Czyli plik nie sprawdzony, jeśli nie wiesz nawet jak się dobrać do tego sterownika ;)

    0
  • #17 05 Cze 2010 20:10
    mechanikuk
    Poziom 8  

    Kupilem komplet z drugiego punciaka tzn.bsi,sterownik silnika,kluczyk,stacyjka i zamki.Po zalozeniu jest dokladnie tak samo 3500 obrotow i odciecie.Juz sam nie wiem co moze byc skoro caly komplet jest z innego auta i dalej jest to samo?Bledow zadnych nie ma.

    0
  • #18 05 Cze 2010 20:50
    tzok
    Moderator Samochody

    Jak masz oscyloskop to podepnij się pod czujnik położenia wału i obserwuj przebieg...

    Po przekroczeniu 3500rpm silnik gaśnie czy obroty oscylują wokół 3500rpm?

    Odcina zapłon czy wtrysk, czy jedno i drugie?

    Skoro zaświeca się kontrolka awarii silnika to jakieś błędy muszą być...

    0
  • #19 05 Cze 2010 23:13
    mechanikuk
    Poziom 8  

    Wlasnie to mnie dziwi ze w serowniku nie zostaje slad po bledzie.Odpinalem wszystkie czujniki ,lambdy itd...i zadnej zmiany,bledy kasowalem.Mam program zarejestrowany FiatEcuScan sprawdzalem wszystkie parametry z silnika i sa ok,sprawdzalem skanerem snap on solus pro i zadnych bledow.Gdy wciskam pedal powoli to obroty dojezdzaja do 3500 i spadaja na sekunde do 2500 i podnosza sie do 3500 i znowu na dol.Jak wcisne na jalowym do dechy to odcina szybciej 2000.oszaleje przez ten samochod

    0
  • #20 06 Cze 2010 06:46
    emeryt2
    Poziom 42  

    Piszesz , że odcina paliwo na wtryskach , tz. odcina - brak impulsów /czas wtrysku/ , czy brak paliwa - ciśnienie?

    0
  • #21 07 Cze 2010 15:33
    mechanikuk
    Poziom 8  

    emeryt2 napisał:
    Piszesz , że odcina paliwo na wtryskach , tz. odcina - brak impulsów /czas wtrysku/ , czy brak paliwa - ciśnienie?

    Odcina wtryski brak impulsow.Dzwonilem do Fiata i powiedziano mi ze bsi jest nie wymienne kodowane do auta tzn.musi byc nowe i sterownik silnika tez i wtedy oni to zakoduja do auta

    Dodano po 1 [godziny] 46 [minuty]:

    Mam tylko jedno pytanko czy ktos zmienial kiedys bsi w punto i czy jest jakas procedura adaptacji,lub czy uzywane bsi musi byc w boot modzie przed wlozeniem do auta?

    0
  • #22 17 Cze 2010 00:12
    mechanikuk
    Poziom 8  

    Autko wrocilo z serwisu i lipa.Wymieniono Bsi i ecu na nowe zaprogramowali do auta ale problem zostal.Elektryk z servisu powiedzial zeby wymienic cewki i czujnik walu.Wymienilem i dalej to samo.Wszyscy rozkladaja rece nie wiedza co moze byc przyczyna.Mam odczyty z silnika i wychodzi na to ze przy 3500 obrotow nie steruje wtryskami.Brak bledow wiec ciezko cos powiedziec.Jesli servis nic nie znalazl a skasowal sporo za bsi i ecu i programowanie.Posprawdzam wszystkie masy itd.wypruje cala wiazke bo juz sam nie wiem co moze byc?

    0
  • #23 03 Lis 2015 20:26
    morfeusz235
    Poziom 1  

    odgrzewam post. czy udalo się w koncu usunąć te usterkę bo mam to samo?

    0
  Szukaj w 5mln produktów