Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Akumulatory UPS i ich zastosowanie do zasilania EV

GPP 30 Maj 2010 12:08 1551 3
  • #1 30 Maj 2010 12:08
    GPP
    Poziom 10  

    Witam!

    Jestem w posiadaniu kilku akumulatorow 12V 86AH typu UPS produkcji firmy C&D Technologies.
    Chcialbym je zastosowac do zasilania silnika 10kW 84V zainstalowanego w Cinquecento.

    Mam rowniez dwa Hawkery Powersource, ale musialbym poszukac jeszcze kilku zeby uzyskac wymagane napiecie.

    Czy warto zastosowac te baterie UPS, czy lepiej od razu szukac Trojanow albo kompletowac Hawkery?

    Pozdrawiam

  • #2 30 Maj 2010 12:19
    arturavs
    Poziom 36  

    Nie bardzo widzę sens stosowania tych baterii . Silnik , o którym piszesz pobiera 120A podczas pracy , w/g pojemności akumulatorów to masz jakieś 40 minut jazdy.

  • #3 20 Sie 2016 23:19
    ferlabbp
    Poziom 2  

    Odgrzebuję kotleta. Silnik pobiera 120A tylko podczas przyspieszania auta przy max wciśniętym w podłogę pedale gazu. W praktyce podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością w mieście (do 50 km/h) moc wymagana do napędzenia auta EV to ok. 1-2 kW. Tak więc nie 40 min jazdy a 200-400 minut. A to sporo. Polecam budować auta EV, opłaca się :)

  • #4 21 Sie 2016 14:06
    Artur k.
    Admin grupy audio

    ferlabbp napisał:
    W praktyce podczas normalnej jazdy ze stałą prędkością w mieście (do 50 km/h) moc wymagana do napędzenia auta EV to ok. 1-2 kW.

    Tylko że w praktyce w mieście rzadko jedzie się ze stałą prędkością 50km/h, bo albo korek albo światła i trzeba się zatrzymywać i ruszać. Właśnie podczas ruszania pobierany prąd jest największy i właśnie dlatego muszą to być akumulatory przystosowane do rozładowywania dużym prądem, a te 7Ah z UPS takimi nie są.

    ferlabbp napisał:
    Tak więc nie 40 min jazdy a 200-400 minut. A to sporo.

    Tak więc Kolego w praktyce na takim 7Ah akumulatorze to nie wiadomo czy w ogóle byś z miejsca ruszył takim pojazdem EV.
    Akumulatory żelowe mają rezystancję wewnętrzną na poziomie 30mR (w pełni naładowany), a to oznacza że przy próbie pobrania prądu 120A napięcie takiego akumulatora spadłoby o prawie 4V (czyli ok 30%), zaś moc wydzielona w akumulatorze byłaby rzędu 432W (120A*120A*0.03R)! Nie sądzę by po pierwsze akumulator to wytrzymał (zwłaszcza że ruszanie trwa kilkanaście sekund), a po drugie czy w ogóle udałoby się ruszyć, bo moc na wale silnika byłaby ponad połowę mniejsza.

    ferlabbp napisał:
    Polecam budować auta EV, opłaca się :)

    Najpierw trzeba znać podstawy fizyczne, a potem brać się za budowę. Podstawy fizyczne wcale nie są trudne (fizyka na poziomie gimnazjum), a jak widać sprawiają spore problemy, na tyle spore że nie dość że napisał Kolega nieprawdę (bo podstaw nie zna), to na dodatek w temacie sprzed 6 lat.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME