Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo v70 II 2.4t AWD ASB nie ma elektryki i ładowania

mieszko25 30 Maj 2010 16:45 3314 9
  • #1 30 Maj 2010 16:45
    mieszko25
    Poziom 8  

    Witam, mam pewien problem z elektryką .Niedawno kupiłem w/w model i kilka dni po zakupie podczas jazdy wyświetlił się komunikat "EL.SYSTEM SERVICE REQUIRED" i zaświeciła sie kontrolka akumulatora, zrobiłem z tym komunikatem jeszcze kilkanaście km po mieście, i nagle jadąc komputer zwariował zaczęły się wyświetlać różne komunikaty łacznie,wyłączył się prędkościomierz,ogólnie tak jakby zaraz miało wszystko paść.Zatrzymałem się na poboczu i auto całkowicie padło, przy próbie odpalenia silnika było słychać tylko cykanie(nie jestem mechanikiem ale w poprzednich autach dużo robiłem sam) domyśliłem się że nie ma wystarczająco dużo prądu żeby odpalić(dodam ze mam ASB AW50-51).Włożyłem akuś z drugiego auta troszke słabszy ale dobry i auto odpaliło,został tylko jeden komunikat "EL. SYSTEM....".Następnego dnia kupiłem nowy akuś co i tak chciałem zrobić gdyż myślałem ze to może wina starego aku, ale po zamontowaniu nowego komunikat dalej się wyświetlał więc auto pojechało do mechanika dodam ze jeździłem z tym komunikatem około pół dnia zanim do niego pojechałem.Mechanik wziął miernik i stwierdził brak ładowania i altek do wymiany (zamówiłem używany ).Po tygodniu jak odbierałem auto po przyjściu do warsztatu stwierdziłem że auto jest podpięte pod prostownik,mechanik powiedział że aku sie wyładował,jak się zapytałem dlaczego czy może wie co mogło do tego doprowadzić rozłożył ręce.Nowy aku po tygodniu stania raczej by tak sobie nie padł ,pomyślałem ze może być gdzieś jakieś zwarcie ale mechanik że raczej nie i tyle zapaliłem autko żadnych komunikatów wszystko oki po ok 30 min jazdy wyświetlił sie komunikat "EMISSION SYSTEM SERVICE REQUIRED" i po chwili "LOW BATTERY VOLTAGE" pierwszy z nich wyśiwetlał mi się już zanim doszło do całej sprawy z kompem od niego tak jakby sie zaczęło (dodam że wieczorem tego samego dnia podłączyłem aku pod prostownik i ładowałem całą noc).Rano po włożeniu nabitego aku opaliłem autko i ku mojemu zdziwieniu wszystko było oki,ale do czasu po przejechaniu ok 50 km najpierw pojawił sie komunikat "EMISSION SYSTEM......"zaznaczę że najpierw jechałem po suchej nawierzchni a komunikat pojawił się po kilku minutach jazdy w deszczu.Od tego komunikatu sie zaczęło zaraz wyskoczył "LOW BATTERY......." I potem wyglądało to juz podobnie jak za pierwszym razem cudem udało mi sie dojechać do domu po drodze wyłączyłem światła i wszystkie możliwe urządzenia mogące pobierać prąd i rozładowywać aku jakby było mało to jechałem w dosyć spory deszcz i żoną która jutro ma termin porodu także podwójny stres.Sprawdziłem miernikiem i nie ma ładowania tylko żeby znowu altek padł nie bardzo w to wierzę raczej jaki kabel przetarty lub zwarcie od wody pierwsza akcja zdażyła sie jak przejechałem nim ok 250 km w deszczu i po kałużach .
    Czy ktoś z was miał juz podobne problemy musze mieć sprawne auto (mała dzidzia ) i wole mieć jakiś punkt zaczepienia bo jak odstawie do elektryka to pewnie tydzień z głowy .
    Mam nadzieje że przedstawiłem problem dosyć jasno.
    Z góry dziekuję za odpowiedzi i podpowiedzi

  • #2 30 Maj 2010 16:54
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Dobra. Wszystko ładnie, pięknie. Opis bardzo szczegółowy. Ale... No właśnie, napisałeś, że wymieniłeś akumulator, który padł po tygodniu. W sumie nie ma się co dziwić, bo jak wycyckałeś go do pusta poprzednimi jazdami... Wymieniłeś alternator. Została przeprowadzona jakakolwiek procedura sprawdzenia? pomiar prądu, pomiary ładowania, odczytanie błędów, inne? Ktoś w ogóle zajrzał pod auto? Czy na razie trwa radosna akumulatora, alternatora w myśl - a może się uda?
    Stary i nowy alternatory zostały sprawdzone na stole?

  • #3 30 Maj 2010 18:44
    mieszko25
    Poziom 8  

    mechanik mówi że stary alternator sprawdzał i że był padniety ,moja wina bo jak odbierałem auto to nawet nie sprawdziłem czy jest ładowanie, odpaliłem wszystko działa nic nie świeci to myśle że jest oki no i chyba nie jest.Mechanik u którego robiłem auto to taki znajomy znajomych sam ma volvo v70 to myślałem że to dobra opcja żeby on się tym zajął.Mieszkam tu od niedawna więc nie miałem raczej innej opcji,cieżko o dobrego i rzetelnego mechanika a tu był z polecenia jeszcze,ale chyba już go nie odwiedze.

    Dodano po 3 [minuty]:

    mechanik mówi że stary alternator sprawdzał i że był padniety ,moja wina bo jak odbierałem auto to nawet nie sprawdziłem czy jest ładowanie, odpaliłem wszystko działa nic nie świeci to myśle że jest oki no i chyba nie jest.Mechanik u którego robiłem auto to taki znajomy znajomych sam ma volvo v70 to myślałem że to dobra opcja żeby on się tym zajął.Mieszkam tu od niedawna więc nie miałem raczej innej opcji,cieżko o dobrego i rzetelnego mechanika a tu był z polecenia jeszcze,ale chyba już go nie odwiedze.
    A i jeszcze jedno za drugim razem po wymianie altka komp juz nie wyświetlał komunikatu "EL.SYSTEM SERVICE REQUIRED" tak jak to miało miejsce za pierwszym mimo że ładowania jak sam sprawdzałem miernikiem nie było.
    ps.no i przyznam że poszedłem po najmniejszej lini oporu właśnie typu a może sie uda i wywaliłem pewnie kilka stówek w błoto

  • #4 30 Maj 2010 18:52
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Podjedź ty do kogoś, kto ma komputer i pojęcie, a nie do jakiegoś garażowca, co to na swoim aucie się trochę uczył...

  • #5 30 Maj 2010 19:02
    viper555
    spec od auto-elektro

    Po pierwsze to wymieniłeś akumulator niepotrzebnie ,po drugie alternator używany to taki jak twój więc masz dwa zepsuty samochód i wyrzucone pieniądze. P

  • #6 30 Maj 2010 19:34
    mieszko25
    Poziom 8  

    Wiem, że zadziałałem pochopnie ale zanim trafiłem do mechanika który wymieniał alternator to podpiąłem go pod kompa u innego ale nic nie wykazało nie mieli VADIS'a tylko jakiś uniwersalny program.

  • #7 31 Maj 2010 15:24
    mieszko25
    Poziom 8  

    autko pojechało do mechanika zobaczymy co teraz powie

  • #8 31 Maj 2010 21:00
    Miracle Woman SM
    Poziom 18  

    Też walczyłem z tym -- trudne to autko.
    I nie jedź do ludzi bez pojęcia bo narobią gorzej niż było.

  • #9 31 Maj 2010 21:12
    oskarv
    Poziom 15  

    A kto powiedział że nowy - używany alternator jest sprawny?

    Sprawdź ładowanie po przejechaniu kilku kilometrów jak się autko zagrzeje, prawdopodobnie kupiłeś alternator z inną usterką niż twoja a mianowicie brak ładowania jak się alternator zagrzeje - niestety częsty temat a i pieniądze wywalone w błoto, nie lepiej było stary naprawić?

  • #10 18 Cze 2010 21:31
    mieszko25
    Poziom 8  

    W drugim altku padł regulator napiecia , założyłem nowy wszystko narazie śmiga bez problemu .
    Ps.spalanie w mieszanym wyszło 13,6 nadtlenku propanu myślałem że więcej łyknie

    Dodano po 3 [minuty]:

    Sorki , zapomniałem dodać że w drugim altku szczotki reglera był o 1/3 bardziej wyje...... niż w moim starym ,niestety używka :((((
    ale i tak mi sie tym fajnie śmiga

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME