Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs & Stratton 3.75 Sprint - wyciąganie tłoka

30 Maj 2010 17:45 11868 6
  • Poziom 8  
    Witam wszystkich!!
    Jako że ostatnio wymieniałem pierścienie tłokowe w silniku B&S 3.75 Sprint, zrobiłem kilka zdjęć, opiszę krok po kroku jak to zrobić....

    Największym problemem w rozebraniu silnika był adapter, na którym zamocowany jest nóż, zdjęcie poniżej:

    Briggs & Stratton 3.75 Sprint - wyciąganie tłoka

    Do ściągnięcia adaptera najlepiej posłużyć się ściągaczem, w moim przypadku niestety musiałem rozgrzać adapter palnikiem i dopiero wtedy wyskoczył.

    Po uporaniu się z adapterem należy dokładnie oczyścić końcówkę wału korbowego, np drobnym papierem ściernym:

    Briggs & Stratton 3.75 Sprint - wyciąganie tłoka

    Następnie zabieramy się za ściąganie miski olejowej. Jeżeli dokładnie oczyścimy w/w końcówkę wału powinno zejść dość gładko. Po wykonaniu tej skomplikowanej operacji ;) ukaże się wnętrze silnika:

    Briggs & Stratton 3.75 Sprint - wyciąganie tłoka

    Teraz zabieramy się do odkręcenia korbowodu od wału korbowego. Ustawiamy wał tak aby móc odkręcić korbowód (2 śruby):

    Briggs & Stratton 3.75 Sprint - wyciąganie tłoka

    Następnie wypychamy tłok, wyciągamy go przez górną część cylindra.

    Montaż w odwrotnej kolejności :)

    Mam nadzieję, że opisałem to dość jasno ;]

    Pozdrawiam
  • Poziom 35  
    Widzę, że kolega wie, co mówi. Mam pytanie - jak ustawić pierścienie? Mówią, że kolejne pod kątem 180 stopni od siebie. Prawda?
    Jak kolega wkłada pierścienie? Wiem, że jest przyżąd, ale pytam z ciekawości. Ja na przykład obwijam wokół pierścienia żyłkę wędkarską, i zaciskam :-) Można się zes%ać przy takiej robocie. Może ktoś ma lepszy pomysł, niż przyżąd?!?!?!
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    Ja gdy zakładałem pierścienie w silniku B&S przygotowałem sobie blachę (jak na rdzeń transformatora) tak aby można było ścisnąć ją kombinerkami na tłoku. Po zamontowaniu pierścieni na tłoku zacisnąłem kombinerkami przygotowaną blachę i delikatnie popychałem tłok, cylinder był wcześniej delikatnie posmarowany olejem silnikowym w celu zmniejszenia oporów. Wszystko poszło OK.
  • Poziom 16  
    A nic nie napisałeś, żeby zwrócić uwagę na znaki na rozrządzie. Nie każdy musi się na tym znać, a to bardzo ważna sprawa ;-) Można tanim sposobem wykorzystać drut/taśmę miedzianą (napewno nie uszkodzi pierścieni), który opasamy wokół pierścienia i skręcamy kombinerkami powoli zmniejszając średnicę "oczka"
  • Poziom 8  
    Co do wkładania pierścieni użyłem do tego sprawnych palców ;] żadnych innych przyrządów.
    Wyciąganie tłoka w drugą strone wiąże się tym, że trzeba będzie wyjąć wał korbowy, a skoro wał to jeszcze wcześniej koło magnetyczne. Mi udało się bez problemu wyciągnąć tłok górną częścią cylindra.
    Założenie pierścieni również palcami, i tu może pomóc druga osoba, która będzie ściskać pierścienie od dołu. Tłok wcześniej posmarować olejem silnikowym.

    Cytat:
    A nic nie napisałeś, żeby zwrócić uwagę na znaki na rozrządzie.

    Wyciągając tłok górą rozrząd zostaje na swoim miejscu i nic później nie trzeba ustawiać. A jeżeli jakimś cudem rozleci się rozrząd - zębatka na wale korbowym ma kropkę a wałek rozrządu wcięcie (kropka i wcięcie muszą się zejść :))