Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

mitsubishi carisma 1,8 gdi, falujące obroty na biegu jałowym

mwalleg 30 May 2010 18:43 18658 5
  • #1
    mwalleg
    Level 2  
    Witam, jestem zainteresowany zakupem mc 1,8 gdi 2002 rok z tym że z samochodem jest jeden problem tj. na biegu jałowym falują obroty ze stanu prawidłowego (ok. 800) do znacznie mniejszych (ok. 200), dzieje się tak również przy hamowaniu samochodu na biegu (pojawia się wówczas ryzyko zgaśnięcia silnika). Podczas jazdy samochód ma normalną moc tak, że wykluczam raczej przepływomierz, w modelach tych nie ma również silniczka krokowego tylko elektroniczna przepustnica i wydaje mi się że tu tkwi problem. Prosiłbym jednak o potwierdzenie moich obaw lub wskazanie innych ewentualnych przyczyn "falujących obrotów". Jeżeli to będzie przepustnica to jaki byłby ewentualnie koszt jej wymiany (oczywiście w najgorszym wariancie tj. uszkodzenia). Sprzedawcy mam dać znać o zakupie do połowy przyszłego tygodnia tak więc bardzo bym prosił o pomoc.
  • #3
    mwalleg
    Level 2  
    Niestety to nie o to chodzi, silniczek krokowy mogę regulować kręcąc śrubą w mitsubishi carisma 1,6 (taką teraz mam, rocznik 1998). Carisma z silnikiem GDI ma elektroniczną przepustnicę i tu ewentualnie wchodzi w grę jej czyszczenie lub w najgorszym przypadku wymiana. W moim pytaniu chodzi mi bardziej o potwierdzenie czy przepustnica jest głównym problemem, czy może tu chodzić o wymianę świec, cewek lub coś innego. Nie wiem również czy taki objaw (falujące obroty) są czymś czym warto się przejmować przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Słyszałem że silniki GDI są raczej niezawodne (mój kandydat ma potwierdzony książką przebieg ok. 160 tys. km).
  • #5
    mwalleg
    Level 2  
    W GDI nie mali linki - jest elektroniczna przepustnica (w ms marisma linka jest przy silniku 1,6).
  • #6
    Gusek88
    Level 1  
    Witam!
    Moze odpowiedz zbyt pozna, ale zawsze przydatna. Jest to problem typowy dla Carismy 1.8GDI - powodowany przez system recyrkuacji spalin. Przepustnica brudzi sie od sadzy, zapycha sie silniczek krokowy i to powoduje nierowna prace silnika. Na forum mitsumaniaki.pl jest opisane dokladnie jak nalezy czyscic przepustnice. Nie jest to skomplikowane i spokojnie mozna sie za to zabrac samemu.

    Pozdrawiam!