Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez (LUKAS) 95r. instalacja gazowa, miga check engine

zasoby 25 Sie 2004 20:33 3120 7
  • #1 25 Sie 2004 20:33
    zasoby
    Poziom 23  

    Polonez z 95 roku (LUKAS) podczas dłuższej jazdy około 15min zaświeca się na moment check engine, po około 30 sekundach znika. Po kolejnych minutach jazdy check engine zapala się dosyć często. Fachowcy dookoła twierdzą, że to od instalacji gazowej, czy to prawda? Polonez na biegu jałowym ma ponad 1000 obrotów z tymże nie skaczą obroty a utrzymują się zawsze 1000-1100, nie ma też problemów z gaśnięciem silnika np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, natomiast silnik nie gaśnie od razu po przekręceniu stacyjki. Wygląda jakby był cały czas w trybie awaryjnym. EMC ma w środku zakodowane błędy, widać to po zwarciu AB w ALDL. O ile odczytanie pierwszego tj. kodu 12 nie stanowi problemu, to odczytanie kolejnych przychodzi mi z trudnością a raczej brakiem pewności. Na pewno są błędy, być może nawet 3 zapisane. Zrobienie prostego kabelka na kilku rezystorach i podłączenie pod PC nie przyniosło rezultatu - brak komunikacji, chociaż check engine szybko miga jakby była transmisja, to program wypisuje, że kabel nie jest podłączony.

    Może poldki na gaz tak mają i nie trzeba się przejmować?

    0 7
  • #2 25 Sie 2004 22:35
    zasoby
    Poziom 23  

    odczytałem usterki:

    33 - zbyt wysoki sygnał czujnika ciśnienia MAP w kolektorze dolotowym
    44 - zbyt niski sygnał czujnika tlenu EOS
    45 - zbyt wysoki sygnał czujnika tlenu EOS

    zbyt niski, czy zbyt wysoki? Mógłby się zdecydować, może to jednak wina gazu...

    0
  • #3 25 Sie 2004 22:36
    czmiel
    Poziom 15  

    Albo zaświrował jeden z oszukiwaczy komputera, albo masz gdzieś uszkodzoną wtyczkę i co jakiś czas nie kontaktuje, sprawdź dokładnie połączenia (przy grubszych węzłach komunikacyjnych), bo rzadko się zdarza żeby usterek w pamięci było więcej niż 2 (każda liczba kodu usterki jest powtarzana 3 krotnie (chyba))/// pojeździj trochę na benzynie i sprawdź czy to się dalej dzieje.
    oo teraz już widzę,pewnie sobie kilka razy strzelił na gazie...

    0
  • #4 25 Sie 2004 22:41
    zasoby
    Poziom 23  

    są na pewno 3 usterki, a dokładnie 4 z tymże kod 12 pomijam.

    Ano sobie czasami strzela na gazie ala małe wybuchy, ale myślałem, że to normalne?

    0
  • #5 26 Sie 2004 09:44
    genewa
    Poziom 12  

    Witam,

    jaką masz sonde Lambda (grzałka lub jej brak).
    Zapalanie się kontrolki po nagrzaniu silnika może świadczyć właśnie o uszkodzonej sondzie gdyż ona zaczyna działać dopiero jak silnik jest nagrzany.

    Pozdrawiam
    Marek

    0
  • #6 26 Sie 2004 21:07
    szymtro
    Poziom 30  

    To jest rok 95 więc wtrysk jednopunktowy Abimex, zwykła sonda jednoprzewodowa i ekran=masa, sterownik Delco prawie ten sam co w opel kadet/vectra/astra z silnikami C14, C16. Sonda działa dopiero jak silnik się nagrzeje do ok 60stopni. Do tego momentu sygnał z sondy nie jest brany pod uwagę. Zbyt wysoki sygnał MAp(czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym) raczej świadczy o uszkodzeniu czujnkia, wiązki przewodów lub że naprawdę występuje za duże podciśnienie - może filtr masz zapchany albo mikser gazowy ma za mała średnicę?

    0
  • #7 26 Sie 2004 21:54
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 26 Sie 2004 23:12
    zasoby
    Poziom 23  

    wykasowałem pamięć odczepiając na moment od akumulatora, po 10min jazdy i rozgrzaniu silnika do około 70C pokazał się check engine. Od razu po tym został spisany kod usterki - tj. 44, reszta błędów nie jest aktualnie zarejestrowana, być może pojawią się znowu w dalszej eksploatacji. Dziękuję za informację, czyli nie ma się czym przejmować.

    0
  Szukaj w 5mln produktów