Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PLC Fatek
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektryczne szyby w VW Golf 3

rogra 26 Sie 2004 02:28 61186 47
  • #1 26 Sie 2004 02:28
    rogra
    Poziom 13  

    Poszukuje informacji i schematów na temat instalacji elektrycznych szyb w VW golfie 3, jakie sa potrzeben częsci i szacowana cena tej modyfikacji.

  • ambtechnic
  • #2 26 Sie 2004 10:40
    autosuper
    Poziom 24  

    Polecam Ci nie bawic sie w oryginalna elektronike golfa bo jest dosc skomplikowana , przy silowniku szyby jest od razu elektronika ktora nastepnie laczy sie ze sterownikiem domykania szyb , szyberdachu , oraz z centralnym zamkiem polączonym jednoczesnie z oryginalnym alarmem vw. W zwiazku z tym proponuje Ci zakup samych mechanizmow podnoszenia szyb wraz z silownikami , wyprowadz sobie z nich tylko przewody do silnikow , kup jeszcze oryginalne przelaczniki vw jeden podwojny , na lewe drzwi drugi pojedynczy na prawe dzrwi , skonstruuj sobie prosty uklad ktorego schemat wysylam Ci w zalaczniku , Schemat jest na prawa strone , taki sam zrob sobie na lewa strone tyle ze tam nie bedzie juz drugiego wylacznika . Uklad ktory Ci wysylam jest o tyle dobry ze w przypadku gdy narz ktos nacisnie lewy wyl. na podnoszenie , a prawy na opuszczanie nic sie nie dziej tylko zatrzymuje sie szyba , a nie robi sie zwarcie . Uklad ten ma jedna wade niema wylaczania krancowego , ale mozna tam zalozyc zabezpieczenie pradowe. Musisz zmieszyc jaki jest prad w momencie juz zamkniecia szyby i jaki w momencie opuszczenia w skrajne dolne polozenie , nastepnie zrob sobie uklad na tranzystorze i jescze jednym przekazniku ktory bedzie automatycznie odcinal prad na silniki w mopmencie zamkniecia lub otwarcia szyby. Jezeli bedziesz mial problem z zaprojektowaniem, tego uklad to ci pomoge . jezeli masz centralny zamek i chcialbys miec tez domykanie to da sie to rowniez prosto zrobic dokladajac na dodatkowy przekaznik oraz uklad czasowy lub poprostu kondensator ktory bedzie po podaniyu sygnalu z centr. zamka domykal automatycznie szyby . Jakbys cos jeszcze nie wiedzial to pisz , pomoge Ci . A koszt zakupu mechanizmow podnoszenia szyby wraz z silownikami wynosi od 100 do 200 zlotych za strone . Pozdrawiam

  • #4 31 Sie 2004 08:44
    autosuper
    Poziom 24  

    Ten schemat mozna otworzyc programem Cicuit Maker 2000 , lub innym do teorzenia schematow , ale jezeli sa problemy z jego otwarciem to przerobie go na jpeg. Pozdrawiam

  • #5 31 Sie 2004 23:54
    wichulec
    Poziom 10  

    prosze cie byś przerobił ten plik na jpg bylbym bardzo wdzięczny.
    Z góry dzieki i pozdrawiam. :)

  • ambtechnic
  • #6 02 Wrz 2004 14:05
    autosuper
    Poziom 24  

    Hallo
    Przerobilem , sorka za zla jakosc ale program w ktorym to robilem niema opcji zapisu w jpeg-u ani bmp , wiec musialem zrobic screen-a . Te przekazniki to musza byc dwupozycyjne , najlepsze do tego sa przekazniki chyba ogrzewania tylnej szyby od poloneza , nie pamietam ich numeru , ale sa koloru czerwonego i tylko ten typ jest czerwony inne sie nie nadaja . Dostaniesz je w kazdym sklepie motoryzacyjnym . Pozdrawiam

  • #7 02 Wrz 2004 17:01
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Kup sobie zestaw SPAL. 300 - 320 złoty na dwie strony z przyciskami, kablami i całą resztą... Do tego instrukcja montażu, która prowadzi krok po kroku... Zresztą produkuja oni też siłowniki dedykowane do danego modelu auta, od razu z oprawami na przyciski, itd. Te zestawy były zresztą często dokładane juz w Polsce w salonach i potem auto było sprzedawane jako "wyższy stanadard".

  • #8 02 Wrz 2004 17:18
    autosuper
    Poziom 24  

    Nie wiedzialem ze cos takiego istnieje , jak masz jakis adres www do nich to daj .

  • #9 02 Wrz 2004 20:33
    wichulec
    Poziom 10  

    Witam. Mógłbym się dowiedziec gdzie dotać ten zestaw SPAL.

  • #10 10 Lis 2004 11:13
    jeffik
    Poziom 12  

    Witam!!!

    Mam dwa fabryczne mechanizmy do szyb.Problem jest taki że nigdzie nie mogę kupić włączników.
    Może ktoś z Was wie gdzie można takie dostać (fabryczne) pomijając serwis?

    Pozdrawiam!!!

  • #11 10 Lis 2004 12:38
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Spale można kupić w firmie Autosystemy Renata Stawicka. Ale tylko na fimę. Nie prowadzą detaku. Zdaje się że przez TME. I na pewno na giełdach elektronicznych, na stoiskach z zabezpieczeniami do aut.
    Niestety jeffik, jeśli masz na mysli te "oryginalne" wyłączniki, jakie były dokładane do aut doposażanych w Polsce:szyby, centralny... (takie cyckowate, nakładane na otwór po korbie) to pozostaje tylko serwis. Poszukaj jeszcze w katalogu TME i innych firm, zajmujących się tuningiem aut.

  • #12 15 Lut 2005 21:30
    colombo
    Poziom 13  

    Witam.
    Autosuper napisał:
    "...kup jeszcze oryginalne przelaczniki vw jeden podwojny , na lewe drzwi drugi pojedynczy na prawe dzrwi , skonstruuj sobie prosty uklad ktorego schemat wysylam Ci w zalaczniku , Schemat jest na prawa strone , taki sam zrob sobie na lewa strone tyle ze tam nie bedzie juz drugiego wylacznika..."
    Problem polega na tym, że mam takie oryginalne przełączniki VW (3 A0 959 855 A-kierowca, 3 A0 959 855 B-pasażer), ale działają one jak demultiplekser tzn. są 2 wejścia (+12V,masa) a jedno wyjście, na ktorym pojawia sie albo +12V albo masa w zależności od tego czy chcem podnieść czy opuścić szybę. Na schemacie te przełączniki działaniem przypominają multiplekser, gdzie jest jedno wejście (+12V) i wyjścia podają napięcie bądź na jeden bądź na drugi przekaźnik odpowiadający za podnoszenie/opuszczanie. Prosiłbym o poradę i ew. schemat który mógłbym zastosować w moim przypadku. Również planuję zamontować szyby w golfie III, mam już zestaw uniwersalny SPAL i te przełączniki tylko brakuje schematu. Ew. może ktoś wie jak działają moduły domykania szyb, tzn. czy one tylko domykają czy też możliwe jest za ich pomocą sterowanie szyb (+12,masa) w czasie normalnej pracy silnika. Moje przełączniki testowałem w passacie z 1996 z oryginalną instalacją elektryczną i działały bez problemów. W przełączniku od kierowcy jest 6 końcówek (+12V,masa, masa od podświetlenia, +12V od świateł, wyj. lewe, wyj. prawe), a w przełączniku od pasażera jest 5 nóżek (to samo bez wyj. lewe).

  • #14 10 Lut 2007 21:36
    syka
    Poziom 1  

    Witam
    Nie chcąc zaśmiecac forum piszę w tym temacie , ponieważ problem mój dotyczy również elektrycznych szyb w vw golf3 i polega na tym że szyby otwierają się , ale nie dają się zamknąć .Co może byc przyczyną takiego zachowania ? Przeglądnąłem juz wszystkie bezpieczniki ,ale te są ok .Dodam tylko że na godzinę przed awarią samochód był na myjni .
    Pozdrawiam i bardzo proszę o pomoc

  • #15 11 Lut 2007 00:45
    zbynex1
    Poziom 15  

    Na 100% uszkodzony jest wyłącznik szyb. Napięcie zasilania do szyb jest jedno natomiast zamieniana jest polaryzacja na wyłączniku. Coprawda jest jeszcze jedna możliwość gdy jest domontowywany domykacz szyb z alarmu to przy jego uszkodzeniu może być taki objaw.

  • #16 05 Maj 2007 16:07
    bartek84
    Poziom 2  

    witam!!
    Czyli generalnie jest problem z zamontowaniem orginalnych silniczków do szyb??Bo mam takie i potrzebuje schemat ich podłaczenia moze ktos ma ??
    Pozdrawiam:|

  • #17 07 Maj 2007 14:01
    pivvo
    Poziom 22  

    Generalnie nie ma jeśli posiadasz wiązkę elektryczną to podłączasz +12 volt (30) masę (31) plus 12 volt po przekręceniu kluczyka (15)
    dołączam schemat

    Załączniki:
  • #19 09 Maj 2007 12:43
    Adam_Pawelek
    Poziom 2  

    Witam. Proszę o jakąś radę. Kupiłem zestaw elektrycznych szyb orginalnych do golfa 3 wraz z całą instalacją elektryczną. Chcę sprawdzić na sucho czy wszystko chodzi sprawnie. Podpinam pod akumulator: zasilanie + i masę -. Prąd dochodzi wszędzie ale nie działają podnośniki szyb!!! Nie wiem co mam zrobić. Czy muszę coś jeszcze popodpinać jakieś przewody. Instalacja jest kompletna czyli są kostki do lusterek, centralnego itd. Proszę o jakąś radę!!!!!!!!!

  • #20 09 Maj 2007 14:28
    pivvo
    Poziom 22  

    Tak jak pisałem wyżej elektryczne szyby są sterowane dodatkowo plusem po przełączeniu stacyjki na schematach określane „15” . powyżej masz link do schematów albo jak Ci nie szkoda punktów to schemat w PDF’e, według niego oprócz tego że podłączyłeś plus i minus, musisz podłączyć pod przewód czarny z białym paskiem też plus 12 volt .

  • #22 10 Maj 2007 00:29
    Adam_Pawelek
    Poziom 2  

    Sprawdzę rano. Rozmawiałem z kolegą i on mi mówił że może być tak że siłownik ma własną masę i musi byc przykręcony do karoseri żeby zaczął działać czyli podnosić i opuszczać. Jak sprawdzę to napiszę co jak.

  • #23 10 Maj 2007 09:04
    pivvo
    Poziom 22  

    Masa jest po przez przewody, silniczek nie musi być podłączony do masy, brązowy (gruby) masa złącze 1 w module.

  • #24 10 Maj 2007 12:20
    Adam_Pawelek
    Poziom 2  

    Ok. Podłączyłem czrny z białym paskiem pod + 12 i wszystkie mechanizmy chodzą na sucho. Teraz mogę zakaładać do auta. Jeszcze tylko nie wiem czy chodzi podświetlenie bo nie miałem czasu sprawdzić ale pewnie trzeba podłączyć jakiś kabelek do bezpieczników. Jest ich jeszcze trzy oprócz tego czrnrgo. Może ktoś doradzi który??

  • #25 10 Maj 2007 21:19
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    szary/niebieski ( A15 )

    Dodano po 29 [minuty]:


    Na schemacie z poniższego linku pozycja 51 (Q38) ziel/nieb auto szary/ziel dzrzwi

    pivvo napisał:
    sorki nie wiedziałem że z automatu ustawia prowizję tu jest link http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=page09_g3

    :D a jeśli ktoś niezna za bardzo "ruskiego" to dokładniej tutaj: http://volkswagen.msk.ru/electro/g3/g3_wd78_power_windows.pdf

  • #26 28 Paź 2007 16:58
    pulikow
    Poziom 20  

    Moim zdaniem odpuść sobie wszelkie pseudo-zestawy szyb elektrycznych.
    Kup na szrocie oryginalne mechanizmy do drzwi oraz oryginalny moduł sterujący.
    Zastosowanie modułu sterującego pozwala na użycie niskoprądowych przycisków sterowania - można nawet coś zmajstrować na mikroswitchach (będzie ładnie i bezpiecznie).
    Moduł sterowania szyb ma kilka możliwości ale przede wszystkim wykrywa wzrost prądu podczas pracy silnika mechanizmu i odcina zasilanie (w przypadku gdy szyba dojedzie do skrajnych położeń).

    Moduł można łatwo wyposażyć w domykanie szyb i inne funcje typu wyłączenie sterowania szybami przy otwartych drzwiach itp.

  • #27 08 Lis 2007 22:32
    escort2
    Poziom 10  

    Witam
    Już nie daję rady.Kupiłem uniwersalne podnośniki do golfa III i chcę użyć oryginalne przełączniki z Golfa.Kupiłem je i na przekaźnikach czterech próbuje to podłączyć.Ten wyłącznik podwójny od strony kierowcy ma zaledwie 6-pinów minus dwa na podświetlenie to zostają 4.Kombinuję już chyba z szóstym schematem i zatrzymałem się na sterowaniu podnośnikiem pasażera od strony kierowcy nie potrafię tego rozwiązać.
    Proszę poradzcie w czym jest błąd ?Jak to podłączyć ?

  • #28 20 Lis 2007 22:37
    escort2
    Poziom 10  

    Czy może mi Ktoś powiedzieć, jak to może działać na 4 przekaźnikach, ten oryginalny przełącznik szyb z Golfa ? łączę to wszystko krzyżowo a przekaźniki w stanie spoczynku dostają napięcie, a jak nie dostają , to przy pierwszym naciśnięciu przełącznika silnik pracuje już bez przerwy.Czy tu potrzebna jakaś elektronika ?
    Pozdrawiam
    Może sie Ktoś odezwie

  • #29 21 Lis 2007 09:24
    pivvo
    Poziom 22  

    sterowanie oryginalne polega na podawaniu napięcia po szynie sterującej czyli jeśli podajesz plus to szyba idzie do góry jeśli na tą szynę podasz masę to na duł tak więc do oryginalnego przełącznika od strony kierowcy dochodzi plus minus szyna sterująca do drzwi prawych, drzwi lewych czyli cztery przewody (no i dwa podświetlanie)

  • #30 21 Lis 2007 15:16
    escort2
    Poziom 10  

    No dobrze,tylko ,co to jest ta szyna sterująca.
    Ten wyłącznik znam na pamięć.Wszystko jest OK dopóki nie podłączę przewodu sterowania szybą pasażera.Robię to na przekaźnikach, i wtedy przekaźniki zaczynają działać na swoją modłę.Po prostu połączenie t.zw. na krzyż nic nie daje, napięcie z jednego przekaźnika uruchamia drugi, albo silnik kręci się bez przerwy.
    Może właśnie ta szyna sterująca to jest układ elektroniczny odcinający napięcia.
    Ja to wszystko chciałem połączyć tak:dwa oryginalne przełączniki GolfIII + 4 przekaźniki po dwa na szybę, zestaw do podnoszenia firmy SPAL - no i chodzi o to,że nijak to wychodzi.
    Pozdrawiam