Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen ax 1.1 benzyna nie odpala

01 Cze 2010 12:28 6301 13
  • Poziom 22  
    Witam - na samochodach niestety za dobrze się nie znam (1 auto) wiec dopiero się uczę, dlatego też proszę o zrozumienie. Wczoraj jechałem po mieście i nagle mi zgasł i już go nie odpaliłem. Akumulator był słaby więc przez noc naładowałem. Teraz dalej nie mogę odpalić. Kręci, pompę paliwową słyszę że pracuje. Proszę o informację co ew. mogło paść i w jaki sposób mogę to zdiagnozować.

    Z tego co udało mi się sprawdzić nie mam iskry. Ale nadal nie wiem jak to ruszyć.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 13  
    który rocznik ?? na wtrysku czy gaźnikowy??
    to jest ważne
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 22  
    rocznika 92 - gaźnik
    na cewce także nie ma iskry wyczytałem ze należy podpiąć ją na krótko do aku w celu sprawdzenia tylko w które przewody?
  • Poziom 13  
    cewkę lepiej sprawdź multimetrem jeśli posiadasz bo jeśli jest sprawna to cie popieści a co do tego to on tam ma czujnik położenia wału korbowego czy aparat zapłonowy? możliwości jest kilka

    bezpiecznik od zapłonu
    przewód zasilający ( ten od stacyjki )
    no chyba ze on ma tam moduł zapłonowy tak jak w moim AXie jest komputer bo to jest na wtrysku to mam zapłon elektroniczny a ty sprawdź jaki masz to będę ci mógł pomóc bo jeśli masz zapłon klasyczny to można powiedzieć ze jest kilka sensownych rozwiązań

    Dodano po 1 [minuty]:

    sprawdź dokładnie czy jest rozdzielacz zapłonu palcem i kopułką czy elektroniczny układ
  • Poziom 22  
    xxxmaxxx tak jak pisałem stawiam pierwsze kroki w tej dziedzinie. Jutro mogę zrobić zdjęcie mojego ax ale z tego co się orientuje to mam aparat zapłonowy. Multimetr posiadam (jaki dokładnie powinno być napięcie po cewce?) Co do bezpieczników dzisiaj cholernie lalo wiec nie sprawdziłem ale jutro sprawdzę.


    Parę dni temu wymieniłem filtr paliwa bo auto podczas jazdy mi szarpało. Po wymianie szarpanie spadło do 1/5 i coś jeszcze lekko szarpało (może to być pomocne) ale od wymiany zrobiłem zaledwie 10 km.
  • Poziom 13  
    aparat masz czyli klasyczny układ zapłonu słuchaj znajdź przewód co idzie od cewki ale nie do aparatu tylko on idzie we wiązkę bo do cewki zapłonowej w klasycznym układzie zapłonowym idą dwa trzy przewody jeden to B+ czyli ten do stacyjki i tam powinno być względem masy samochodu 12V tyle co w akumulatorze po włączeniu zapłonu tyle powinno być drugi przewód to zacisk cewki gdzie kabel od niego idzie do przerywacza zapłonu czyli do aparatu zapłonowego tam okresowo jest masa (tzn przerywacz styka cewkę do masy co powoduje iskrę wiec tam nic nie zmierzysz) trzeci przewód to wysokie napięcie tam nic nie wolno mierzyć , mówisz niema iskry wiec zrób tak wymontuj cewkę i sprawdź multimetrem jej opór na obydwu uzwojeniach na pierwotnym powinno być około kilka omów praktycznie opór minimalny a na wtórnym więcej jak to sprawdzisz i cewka będzie ok to znaczy ze problem leży czymś innym wtedy to może być przewód zasilania cewki ten od stacyjki a jak tam napięcie będzie to problem tkwił będzie w przerywaczu zapłonu innej możliwości niema

    Dodano po 3 [minuty]:

    filtr wymieniłeś to mogło coś pójść w gaźnik nie wiem czy nie będziesz musiał go dokładnie przeczyścić sprężonym powietrzem ale najpierw sprawdz zapłon skoro niema iskry
  • Poziom 22  
    według rad kolegi działam dalej. Na kablach do cewki mam 12.2 V (pin 3), cewkę wyciągnąłem i mam już w domu. Teraz mam pytanie w na których pinach mam mierzyć 1-2,3-4 czy 1-3,2-4. Sprawdziłem na wszystkich po kolei i niestety ale we wszystkich kombinacjach dostaje około 1 oma. Rozumiem ze cewka do wymiany? Poniżej zamieszczam zdjęcia.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże ze cewka jest ok to przyczyny trzeba będzie szukać w aparacie zapłonowym a dokładniej w przerywaczu zapłonu aha i jeszcze jedna ważna sprawa na zdj widzę kondensator on też może szwankować często zdarza sie ze zepsuty kondensator powoduje ze iskra nie powstaje na cewce a na stykach przerywacza albo rzadziej w samym kondensatorze
    niech jeszcze kolega tak spróbuje jak napisałem potem będziemy myśleć coś więcej

    pozdrawiam

    Dodano po 5 [minuty]:

    reszta przewodów może być jako przewody awaryjne albo jako połączenie z elektronika w środku tak czy tak żeby zapłon działa cewka potrzebuje dwóch pinów czyli jeden do B+ czyli ze stacyjki i drugi na przerywacz zapłonu no chyba ze to auto jest wyposażone w zapłon z modułem który wzmacnia iskrę wtedy jest elektronika dodatkowo która tez może być przyczyna niech kolega poszuka po kablach do czego one idą i czy po drodze nie wchodzą to takiej maaałej skrzyneczki bo to by mógł być moduł zapłonowy wtedy on może myć odpowiedzialny za problemy z zapłonem
  • Poziom 22  
    niestety u mnie cały czas leje więc nie mam możliwości działania. Cewkę zapłonową wziąłem do domu i pomierzyłem pomiędzy stykach 1-2-3-4 jest ok 1 om ale z tego co wyczytałem to są to złącza zmostkowane. Natomiast pomiędzy tymi stykami 1-2-3-4 a tym "dziubkiem" z którego powinna iść iskra jest 5 kilo. Tak więc cewka powinna być sprawna przynajmniej tak zakładam jeśli się mylę proszę poprawić. Jutro jak nie będzie padało posprawdzam przewody. Czytałem na innych wątkach że może to być także czujnik wału. Aby go sprawdzić należy pomierzyć pomiędzy pinami 1 i 2 oporność i tak wyczytałem w necie jednak nie było dopowiedziane czy w tej wtyczce co idzie do cewki czy w komputerze. Sprawdziłem na szybko we wtyczce i nie mam nic. Dodatkowo wyczytałem poradę aby sprawdzić pin 1 i 20 w komputerze ale w tym samym poście był schemat z wtyczka z 3 rzędami pinów, ja mam tylko 2 rzędy. Tak więc w dalszym ciągu pozostaje z niczym. Jeśli ktoś ma jakieś pomysły proszę pisać.
  • Pomocny post
    spec od auto-elektro
    Aby sprawdzić układ oprócz cewki wystarczy w twoim przypadku podłączyć żarówkę 1.2W pomiędzy styk zasilania /czyli 2-gi/ i 4-ty. Po włączeniu zapłonu masz mieć impuls a kręcąc rozrusznikiem masz mieć impulsy/ miganie żarówki/ wtedy wiesz na pewno że układ jest dobry oprócz cewki. Jeżeli brak impulsów może być uszkodzony moduł lub czujnik a nawet przerwa na instalacji.P
  • Poziom 22  
    witam jak zwykle pracuje w deszczu ("góra" sprzeciwia naprawie auta). Podpiąłem żarówkę 2w ale niestety nie świeci. Dodatkowo ułamał mi się kabelek do pinu 1 (na poprzednim zdjęciu widać odizolowany fragment). Jest to kabel 2 żyłowy czy mam połączyć obie żyły czy tylko środkową? Jak przestanie padać wieczorem wracam do oględzin


    drugie podejście: idąc po kablach znalazłem poniżej cewki odpiętą masę od bloku silnika. Przy prawym nadkolu poniżej komputera i przekaźnika znalazłem wtyczkę 3 pinową pomiędzy 2 pinami było 625om domyślam się że to był czujnik wału rozumiem że przy takiej wartości powinien być sprawny. Został teraz moduł do sprawdzenia jak to można sprawdzić?
  • Poziom 22  
    Witam autem zaczął bawić się brat. I tutaj sprostowanie jest to model z wtryskiem a nie gaźnikiem jak wcześniej napisałem. Udało nam się dostać moduł i aparat zapłonowy na szrocie za śmieszne pieniądze. Niestety w dalszym ciągu auto nie dostaję impulsów do cewki. Komputer był już podmieniany i dalej nic. Sprawdzałem kody błędów - wywala jedynie 13 - temperatura powietrza zasysanego. Zastanawiam się jeszcze nad przekaźnikiem (tym poniżej komputera) kiedyś w podobnej sytuacji (2 lata temu) auto mi padło ale wtedy wyciągnięcie przekaźnika i ponowne włożenie pomogło. Nie wiem niestety czy była wtedy iskra gdyż nie doszliśmy wtedy do cewki. Wprawdzie słychać pracę przekaźnika ale szukam innego na podmiankę. Za wszelkie nowe sugestie będę wdzięczny
  • Poziom 22  
    witam niestety za dużo czasu nie mam aby siedzieć przy aucie. Dziś udało mi się pogrzebać na pewno miałem upalony moduł zapłonowy (już wymieniony na inny) ale teraz kolejna sprawa viper555 pisał abym przyłożył żarówkę do 2 i 4 tego pinu aby sprawdzić impulsy. Impulsy mam owszem ale pomiędzy 2 i 3 pinem (wcześniej pisałem ze mam auto na gaźniku a jednak wtrysk). Auto w dalszym ciągu nie pali (brak iskry) podejrzewam cewkę i kondensator czy coś jeszcze może się do przyczynić do zaniku iskry?
  • Poziom 22  
    temat zamykam auto udało się odpalić. Uwalony był jedynie moduł zapłonowy a dodatkowo miałem zwarcie kabla (pin 2) jest on dodatkowo ekranowany, przy zwarciu iskra była przy zapłonie ale przy odpalaniu już nie.