Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skaczące napiecie mz etz 150

01 Cze 2010 16:54 3311 9
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak sprawdziłeś prostownik?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Kolego dioda może puszczać pod obciążeniem , miernik tego nie pokaże . Sprawdź przy pomocy żarówki (np 21W) i akumulatora .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    Ja mam podobny problem ze światłami, włączenie (mijania+kierunki) powoduje zmniejszenie obrotów i jeszcze się za to nie zabrałem - prawdopodobnie powymieniam na elektroniki. Sprawdzałem masy, przewody, analizowałem przebieg i test (ten z podanego linku) wykazał jeden błąd - ładowanie oczywiście jest.

    Ale zwróć uwagę na prawidłowe położenie pływaka bo to daje podobny objaw i może elektryka już nie jest winna ?

    Swoją drogą częsci od poloneza ? Czy to nie jest błąd - może jakiś fachowiec podpowie ?

    Tak w ogóle to ja mam oryginalne części od 23 lat i nie dziwi mnie że mój bimetaliczny przerywacz kierunkowskazów nie daje sie juz regulować :)

    Sprawdziłeś szczotki ? Zużyte mogą podskakiwać.

    10x EDIT :) Nie spytałem czy masz tradycyjny regulator i resztę. W tradycyjnym -dużym błędem jest ułożenie pod kanapą i obudowa powodująca zwarcia. Ja oddzieliłwm folią ale może to skutkowac przegrzewaniem. Sprawdziłbym też kolejność brązowych przewodów z prądnicy do prostownika.

    Przepraszam za bałagan myślowy i brak fachowego nazewnictwa ;)
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 30  
    U mnie brązowe '87.
    Mają na obudowach: U, V i... zapomniałem :) Nie będę rozkręcał ale na schemacie jest opis. Polecam książkę " Jeżdżę motocyklem mz" wyd. helion - moja niestety u kolegi.

    Powiem ci szczerze że mam całe mnóstwo przyjaciół mechaników, elektryków, elektroników i speców od motocykli i jeszcze nikt nie rozwiązał za mnie problemu z MZ. Pomimo słabej wiedzy w tej materii od początku sam muszę do wszystkiego dochodzić metodą dedukcji i eliminacji. A na forach jest tyle podpowiedzi że prowadzi to znowu do eliminacji kolejnych przyczyn. Znajomi sie poddają, usterki sie zdarzają a etka i tak jeździ :) Nie będę już strzelał - polecam forum MZ
  • Poziom 1  
    hej mam taki problem ze na chlodnym i takim niezbyt goracym silniku obrotytrzymaja sie na ok 1500 a gdy silnik sie dobrze zagrzeje to na jalowym biegu obtoty nie spadaja ponizej 4000 obrotow niezbyt wiem co sie dzieje czy sie iglica jakos blokuje czy cos a na dodatek iglica i plywak sa wymienione na nowe mozna z tym jezdzic ale bardzo denerwuje pomozecie?? i z gory dzieki