Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
AM TechnologiesAM Technologies
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilot auta na zdalne sterowanie

mastech90 01 Cze 2010 21:17 5729 38
  • #31
    sp1loi
    Poziom 14  
    Przetestuj na innym TV- przy zmianie funkcji powinna zmieniać się ilość pasków na ekranie lub ich grubość. Miłej zabawy!!

    Dodano po 7 [minuty]:

    Przede wszystkim znajdż to na TV stabilnie abyś wiedział że to jest. Póżniej przełączając przód/tył zobacz czy są jakieś zmiany na ekranie- tak jak pisałem. Jeśli są to z samochodem coś nie tak. Jak nie to z nadajnikiem.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #32
    mastech90
    Poziom 9  
    Ok sprawdziłem wszystko na innym tv ustawiłem na najniższy zakres no i sie pokazały paski podczas nadawania a po zakończeniu nadawania paski znikały więc pilot działa.
  • AM TechnologiesAM Technologies
  • #33
    sp1loi
    Poziom 14  
    Nie do końca zrozumiałeś- sprawdż wszystkie funkcje. Przy przejściu z jazda do przodu i tyłu paski powinny się zmienić: ich grubość i/lub odstęp między sobą. Przetestuj tę funkcję o którą ci chodzi i porównaj czy są jakieś zmiany w stosunku do samej jazdy w przód. Zaznaczam- jest to najprymitywniejszy sposób na przetestowanie nadajnika i nie zawsze daje 100% pewność!!!!
  • #34
    józef wiśniewski
    Poziom 14  
    Kolego mastech90.Nie zmieniaj nic w nadajniku.Musisz dobrać się do autka,prawdopodobnie jest tam odbiornik reakcyjny a te bardzo lubią się odstrajać i potrafią gubić niektóre funkcje zdalnego sterowania.Tak to się objawia jak to opisywałeś.W takim wypadku należy dotrzeć do płytki odbiornika,powinna być tam ceweczka z rdzeniem zalanym stearyną,rozpuścić stearynę lekko lutownicą a nasępnie pokręcić rdzeniem w lewo lub w prawo.Powinieneś stopniowo odsuwać odbiornik od nadajnika i ponownie dostrajać cewkę w odbiorniku do uzyskania jak największej odległości działania mechanizmu wykonawczego.W ten sposób uzyskasz precyzyjne dostrojenie n/o.Powodzenia.
  • #35
    ginar
    Poziom 21  
    podepnę się pod temat..
    niespecjalnie znam się na radiotechnice- mam samochód z odbiornikiem na ukł RX..
    27MHz, niestety nie posiadam do kompletu pilota. Czy pilot z innej tego typu zabawki na 27M i ukł TX.. będzie współpracował. Inaczej mówiąc czy w tych ukł. zakodowany sygnał np. << >> są zawsze takie same?
  • #36
    józef wiśniewski
    Poziom 14  
    Jeżeli pilot tego samego producenta i będzie pracował na tym samym kanale to jest bardzo małe prawdopodobieństwo że będzie współpracował. Ale należy się liczyć z tym że niektóre funkcje mogą nie działać lub będą działać z tym że np. naciśniesz jazda do przodu a samochód pojedzie do tyłu albo będzie skręcał. Trzeba by to sprawdzić przed zakupem takiego pilota.
  • #37
    ginar
    Poziom 21  
    tak sprawdziłem nie działa. Posiadam skompletowany nadajnik i odbiornik ale zadaje się ze działają tylko 3 kanały -nie działa cofanie -czyli identyczny problem jak miał autor tego wątku. Tylko problem w tym, że nie wiadomo czy wina leży po stronie nadajnika czy odb.

    Cytat:
    Musisz dobrać się do autka,prawdopodobnie jest tam odbiornik reakcyjny a te bardzo lubią się odstrajać i potrafią gubić niektóre funkcje zdalnego sterowania.Tak to się objawia jak to opisywałeś.W takim wypadku należy dotrzeć do płytki odbiornika,powinna być tam ceweczka z rdzeniem zalanym stearyną,rozpuścić stearynę lekko lutownicą a nasępnie pokręcić rdzeniem w lewo lub w prawo.Powinieneś stopniowo odsuwać odbiornik od nadajnika i ponownie dostrajać cewkę w odbiorniku do uzyskania jak największej odległości działania mechanizmu wykonawczego


    tak się zastanawiam skoro ten odbiornik jest zestrojony na 27MHz (a właściwie to pewnie filtr przy antenie) i odbiera część sygnałów(3 kanały) a jednego nie odbiera to wydaje mi się, że problem nie powinien leżeć w dostrojeniu tego filtru, - tak to by nic nie odbierał.
  • #38
    józef wiśniewski
    Poziom 14  
    Teoretycznie zgadzam się z tobą. Ale praktyka mi mówi co innego.Niestety,w tym układzie nadajnik-odbiornik tym słabym ogniwem jest odbiornik. Częstotliwość nadajnika jest stabilizowana kwarcem i raczej nie powinna się zmieniać pod wpływem temperatury i czasu. Inaczej jest z odbiornikiem,jest dużo bardziej wrażliwy na te czynniki (dochodzą tu również wstrząsy).Ma duże tendencje do odstrajania dlatego cewka zalana jest stearyną. Ale to nie gwarantuje wiecznie stabilnego częstotliwościowo odbioru. Nadajnik nadaje z modulacją częstotliwości czterema sygnałami cyfrowymi, jest to jeden kanał 27,... mhz. I tu należy zadać pytanie, co się dzieje jak odbiornik jest nieznacznie odstrojony od tej częstotliwości? . Te trzy sygnały cyfrowe są jeszcze w miarę zrozumiałe dla układu wykonawczego odbiornika a tak popadło że czwarty sygnał nie jest dekodowany przez ten układ, w twojej zabawce objawia się brakiem cofania. Podobną sytuację masz jak odstroisz się na zakresie UKF od stacji nadawczej słyszysz zniekształcony sygnał z tym że część wiadomości jeszcze jest zrozumiała a część nie. Jeszcze jedna ważna sprawa-kształt i długośc anteny odbiorczej w samochodziku ma wpływ na częstotliwość odbioru. ,tak to jest w odbiornikach reakcyjnych.Zwróć na to uwagę czy przypadkiem nie jest skrócona lub zawinięta. Te wszystkie moje wskazówki dotyczą zestawu w którym kody nadawcze i odbiorcze są ze sobą zgodne.
  • #39
    ginar
    Poziom 21  
    Poszedłem nieco innym tropem..
    okazuje się że nadajnik i odbiornik jest ok, ale zapewne podczas zatrzymania silnika itp. przez tranzystory przepływa duży prąd co powoduje - przynajmniej w moim przypadku- przegrzanie się ich. Być może autor tematu i w innych przypadkach jest to główny powód niedziałania niektórych funkcji .Wystarczy oscyloskopem sprawdzić czy wszystkie kanały są odbierane. Ja zmieniam jeszcze mostek H do sterowania silnikiem na tranzystory w ukł darlingtona.