Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ASUS G51J uszkodzony BIOS i walka z serwisem

swibno 01 Jun 2010 20:00 2513 4
  • #1
    swibno
    Level 11  
    Witam wszystkich. Ostatnio kupiłem sobie nowy komputer ASUS G51J. Niestety zainstalowany system operacyjny win7 64bit. Nie dało się uruchomić wielu programów a szczególnie projektu wizualizacji nad którym pracuje oraz Matlaba do pracy. W związku z tym ze sprzęt świeży i na gwarancji zalogowałem się na stronie ASUS i poprosiłem o pomoc odnośnie instalacji XP. Technik odpisał żebym najpierw uaktualnił BIOS. Wysłał dokładne instrukcje i link do pliku z wsadem. Niestety po aktualizacji komputer już się nie uruchomił. Komputer pojechał do serwisu według wskazówek serwisanta. Po paru dniach odmowa naprawy gwarancyjnej, obciążenie kosztami przesyłki 40zł i kolejnej ekspertyzy 85+VAT lub późniejszej naprawy. Wina samodzielne wgranie BIOS. Tu moje pytanie czy ktoś miał podobny przypadek i czy jest jakaś szansa żeby walczyć i wygrać z serwisem skoro postępowałem według wysyłanych przez nich wskazówek. Gdzie uderzać? Dzięki za odpowiedzi.
  • #2
    atomus2003
    Level 17  
    Witam!!!
    Szczerze mówiąc to nie wydaje mi się, żeby programy nie działały z powodu starego biosu. Z tego co się orientuję to Win7 podobnie jak Vista nie są kompatybilne z pewnymi programami i na co dzień mamy z tym na serwisie problemy. XP z tego co wiem już nie jest wspierany, więc może być problem z downgrade-m z 7 na XP.

    Jeśli chodzi o serwis ASUSa to jeśli serwisant napisał Ci w mailu, żeby uaktualnić bios samemu, to masz podstawę do tego, że tak Ci zalecił. Moim zdaniem piszesz do tego serwisu maila, że serwisant zalecił Ci aktualizację biosu w celu rozwiązania Twojego problemu i w treści cytujesz wszystkie maile z serwisantem. Jeśli jakiś matoł z autoryzowanego serwisu zaleca aktualizację biosu klientowi, który nie ma pojęcia jak to poprawnie zrobić, to powinien być świadomy czym to może grozić.
    Na końcu dopisujesz, że UPRZEJMIE prosisz o rozwiązanie problemu przez serwis w ramach gwarancji i ewentualnych konsekwencjach wyciągniętych w stosunku do tegoż "serwisanta" lub w przeciwnym razie kierujesz sprawę do rzecznika praw konsumenta.
    Oczywiście serwis nie będzie się poczuwał do odpowiedzialności jak to zawsze bywa i sprawa i tak trafi (lub nie) do rzecznika spraw konsumenta, ale to będzie się ciągnąć przez długi czas.
    Najszybciej było by zapłacić za wgranie nowego biosu, ale wtedy przyznasz się do winy.
    Nie widzę tego za dobrze, ale życzę powodzenia.
    Pozdrawiam!!!
  • #3
    Jarzab90
    Level 12  
    Jeżeli masz mozliwośc przedstawienia maila , w ktorym informuje Cię ze masz aktualizowac biosa , to moze jest jakas szansa. powinienes się skontaktowac z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) Tam na pewno coś Ci doradzą.
  • #4
    swibno
    Level 11  
    Nie czuję swojej winy w uszkodzeniu tego sprzętu gdyż kierowałem się radami "profesjonalnego" serwisu. Zachowanie szczególnej ostrożności, podłączone zasilanie sieciowe, wersja BIOS zgodna z linkiem który przysłał serwisant do danego modelu, instalacja z poziomu Bios. Z tego co teraz widzę po postach na forum bardzo często zalecają aktualizację BIOS. Pewnie jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia sprzętu a oni widzą w tym szansę na wyłudzenie pieniędzy. Nie orientuję się czy w tym komputerze BIOS jest lutowany czy siedzi w podstawce. Jeżeli to pierwsze to pewnie po diagnozie pewnie by zalecili wymianę płyty głównej na koszt użytkownika. Jutro jadę dowiadywać się u rzecznika jak profesjonalnie rozwiązać tę sprawę. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.
  • #5
    swibno
    Level 11  
    Witam chciałem zakończyć temat. Sprawa rozwiązana. Dla zainteresowanych a może i przyszłych zainteresowanych napiszę, że po udaniu się po radę do rzecznika i wystosowaniu dodatkowego pisma z reklamacją do firmy zajmującej się naprawą produktów ASUS (odrzucona) a następnie do siedziby ASUS w Warszawie sprzęt został naprawiony w ramach gwarancji (ASUS a firma podwykonawcza to zupełnie inne podejście do klienta). Podwykonawca dokonał naprawy. Na raporcie jest napisane, że została wymieniona cała płyta główna komputera. Ciekawi mnie ile by za to zaśpiewali jako naprawa pogwarancyjna. Dowiadywałem się o koszt takiej naprawy w innych niezależnych firmach wylutowanie układu zawierającego BIOS oraz wgranie to koszt ok 100 - 120 zł no i utrata gwarancji. Od razu sprawdziłem wersję BIOS. Dziwne dla mnie, ale jest jeszcze starsza niż była. Mam trzy poprawki przed sobą ale zrażony nie mam zamiaru się sam za to zabierać. Pewnie by trzeba wysłać do serwisu żeby nie stracić gwarancji ale przecież godzinę temu przyjechał