Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Galaxy 1.9 TDi, 110KM, 1999r, dławi się, szarpie

01 Cze 2010 20:30 15776 9
  • Poziom 9  
    Witam forumowiczów, mam następujący problem. W czasie normalnej pracy silnika zarówno na wolnych obrotach jak i w czasie jazdy zdarzyło już się to kilkakrotnie, że silnik szarpnął/zdławił się, wyglądało to tak jak krótkotrwałe(moze 2,3 sekundy) odcięcie paliwa, czy ktoś spotkał się już może z podobnym problemem, będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki.
  • Specjalista - kserokopiarki
    Miałem podobne objawy (Galaxy 1,9 '97), potem się nasiliły, i wogle przestał odpalać. Powodem był zimny lut w przekaźniku R109. Łaty dostęp do niego jest po wyjęciu licznika, jest opisany.
    pozdrawiam horse
  • Poziom 9  
    Czyli jego wymiana powinna załatwić sprawę jeśli to jest przyczyną, dzięki za pomoc .

    Pozdrawiam
  • Specjalista - kserokopiarki
    Najczęściej można go bardzo łatwo naprawić, ale najpierw trzeba go dokładnie obejrzeć. Trzeba go wyjąć, ściągnąc z niego plastikowa obudowę, i dokładnie przyjrzeć sie płytce. Jeżeli są na niej podejrzane luty, to poprawić je i tyle.
    pozdrawiam horse
  • Poziom 34  
    Nie sądzę by przyczyna takiego zachowania się silnika tkwiła w przekaźniku 109, jeśli na wolnych obrotach elektrozawór N109 nie dostanie tylko na moment napięcia (bo przekaźnik 109 zasila sterownik silnika a ten zasila N109) to silnik od razu gaśnie a nie przydławi go. 2-3 sekundy to sporo jeśli mowa o przerwie w zasilaniu N109 co innego jeśli podczas jazdy dostanie przerwę to jeśli nie wciśniemy pedału sprzęgła jadąc dalej na biegu to jest szansa, że silnik znowu pociągnie jak tylko zasilanie zaraz wróci. Ponieważ problem nie jest stały lecz występuje sporadycznie i to w różnych warunkach może być problem w zdiagnozowaniu tego Vagiem ale ewentualne błędy zawsze można sprawdzić - oczywiście błędu w zasilaniu sterownika przez przekaźnik 109 sterownik nie wykaże bo nie ma takiej możliwości bez jego zasilania ale z pewnością nie w tym przekaźniku będzie przyczyna.
  • Poziom 9  
    No więc dokładnie tak było, że w czasie jazdy nie wciskałem sprzęgła i po chwili ciągnął dalej, wydaje się że na wolnych ta przerwa trwa krócej, trudno to jednak określić bo nie zdarza się to często, ale faktycznie to wygląda tak jak gdyby silnik się wyłączył. Mimo wszystko i tak obejrzę jutro R109 jak kolega horse radzi.

    Pozdrawiam
  • Poziom 9  
    Wracam do tematu, dokopałem się do przekaźników wyjmując licznik, jednak nie znalazłem tam żadnego z numerem 109, znlazłem przekaźniki z numerami 149,168,153,135, gdzie mam szukać tego 109, może ktoś mi podpowie.

    Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Jest w drugim rzędzie przekaźników, pod tymi co opisałeś i musisz odsunąć plastikowe blokady na bok w kierunkach pokazanych strzałkami aby się do niego dostać :
    Ford Galaxy 1.9 TDi, 110KM, 1999r, dławi się, szarpie
  • Poziom 11  
    Mam VW Sharan 1,9 TDI 90KM 1996r. Zaczynając od tego że jak jest zimno to ciężko odpala. Teraz jest dodatnia temperatura wię już troche lepiej. Podczas jazdy silnik się dławi na ok. 0,5sec. i zaraz po takim zadławieniu na chwile skoczy obrót do 1000. Jak jest zimny to zdarza się to co 30sec. a jak gorący to co 2 sec. a nawet zdarzy się że zgaśnie. Na VAG nie ma błędów. Może to pompa wtryskowa albo jakiś czujnik ???
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 2  
    Posiadam Forda galaxy 2003 tdi 1,9 i podczas ruszania do mocno szarpie ,dużo mnie na ciepłym silniku . Mechanik twierdzi że to sprzęgło dwu masowe ,proszę o radę