Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 97r. 1.4 8V Błagam o pomoc...

02 Cze 2010 04:31 4031 1
  • Poziom 1  
    Witam serdecznie.
    Na wstępie opisze trochę historii mojego autka, gdyż uważam że jest to istotne.
    Megankę sprowadzono z holandii miała fabryczną instalacje gazową, oczywiście jak to bywa w naszym kraju - na butle nie było homologacji. Więc musiałem ją zdemontować "fachowiec" gazownik teoretycznie wpiął się w istniejącą instalację i jakoś to jeździło do czasu.... Zaczęło się od zapalenia kontrolki oznajmiającej błąd układu sterowania (pomarańczowy prostokąt z zygzakiem) czasem się zapalała czasem nie. Postanowiłem jechać na diagnostykę. Serwisowi udało się tylko raz połączyć z komputerem i wykryto błąd potencjometra przepustnicy natychmiast zakupiłem nowy, lecz to nie pomogło kontrolka dalej się paliła a z autem było co raz gorzej... po pewnym czasie ( 3-5 miesięcy) zaczęły się dziać cuda... Zalewanie monowtrysku raz odpali i działa ok a raz zaleje gaźnik albo "pierdzi benzyną" i gaśnie na wolnych obrotach. Jak rozgrzeje się już silnik i przełączę na gaz wszytko jest ok jedzie... Kolejny defekt to źle działający silnik krokowy (aktualnie odpięty), gdyż potrafi się wysunąć i nie schować co powoduje wycie silnika na wysokich obrotach... Dawniej w ciepłe dni odpalałem go z gazu w tym momencie jest to niemożliwe...silnik musi być ciepły dopiero instalacja gazowa zadziała...Wymieniony został cały monowtrysk silnik krokowy 3 razy, aktualnie oryginał BOSH-a... nadal nic. Na dodatek ostatnio musiałem podkręcić dawkę gazu, gdyż nie szło jechać bieg 2-gi gaz do dechy a ja pierdzę renówką 40 km/h i wcale nie miała ochoty przyspieszyć...Do rzeczy byłem na kolejnej diagnostyce, serwisant podłączył się do komputera wykrył wszystko i wykazało...
    1. Sonda lambda
    2. Potencjometr przepustnicy ( kolejny ???)
    3. Czujnik położenia wału
    4. Zły kąt zapłonu (został sprawdzony i jest ok)
    5. Silnik krokowy (został sprawdzony na innym aucie wysuwa się i chowa bez problemu)

    Zrobiłem jeszcze jedną próbę pojechałem do ASO wykryli:
    1. sterownik biegu jałowego
    2. silnik krokowy :D
    3. i jakaś wiązka od gazu

    I mam teraz pytanie...:?: czy może to być wina komputera ??? czy wymiana na jakiś używany ma sens? W ASO zaśpiewali 940 zł więc troszkę.... dużo i brak teraz pewności czy to to. Nadmienię jeszcze, że kontrolka od błędu sterownania zapala się i gaśnie jakby reagowała na pedał gazu czasem pali się ciągle jak przegazuję zgaśnie za chwile znów się zapali.

    Proszę o szczere opinie co sądzicie...???
  • Użytkownik usunął konto