Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

dysk sieciowy, multimedia w domu

jaxuss 02 Jun 2010 10:17 2800 3
    jaxuss
    Level 10  
    Witam
    z góry sorry, jeśli w złym miejscu założyłem temat, ale nie widzę innego odpowiedniego
    chciałbym założyć w domu centrum multimedialne, myślę o dysku sieciowym 1TB podpiętym pod ruter który byłby zasobnikiem dla 3 kompów w domu i jednocześnie bazą filmów, oraz odtwarzacz multimedialny np. "Western Digital TV Live Media Player" Link z którego można by odtwarzać filmy na TV i muzę na hi-fi
    1.Czy takie rozwiązanie jest dobre(chodzi też o kasę), czy może lepiej postawić jakiegoś kompa jako serwer? (zużycie prądu!)
    2.Następne pytanie(jestem laikiem), czy ten odtwarzacz nawiąże połączenie z kompem(to na pewno) i wyciągnie filmy z dysku zewnętrznego( nie sieciowego)? poprzez menu na ekranie?
    i chyba wtedy komp musiałby być włączony cały czas?
    Dlatego, że na kompie za mało miejsca na filmy, więc na zewnętrznym (ok.350zl) chciałbym mieć, ale sieciowy jest dużo droższy(600zl), więc trudna decyzja
    3.z kolei jeśli sieciowy, to chciałbym też podłączyć pod niego drukarkę dla wszystkich i czy wtedy komp musi być włączony, czy transfer odbywa się bez niego?
    Myślałem też o ps3, ale to też drogie rozwiązanie, tyle ze jeszcze można by pograć i net mieć na TV

mam internet bezprzewodowy, do modemu i ruter wi-fi do niego stacjonarka po kablu i dwa lapki bezprzewodowo, po kablu opcjonalnie też
    pozdrawiam
    kubiszonek
    Level 14  
    ad1. Z pewnością to rozwiązanie jest lepsze/tańsze - do kompa musiał byś włożyć 300/350 W w zależności od konfiguracji.

ad2. Jeżeli mowa o WD live MP to 100% będzie miał połączenie z WD my passport ( z resztą pewnie też, tylko nie wiadomo do jakiej pojemności - przeczytaj na str producenta.)